DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

piatok 5. decembra 2014

INDOCTRINATE „... And All Hail To Progress And Efficiency“ 7“EP 2014 (kooperácia)

Otvorene priznávam, že o rakúskej scéne mám prehľad asi ako o menách kresťanských svätcov, čiže viem prd. No článok v poslednej Hlubokej Orbe ma nabudil k tomu nejaké rakúske bandy si pozháňať – tak som náhodne natrafil na toto ep-ko. Už obal, na ktorom je koláž “nechutností dnešného sveta“ a novodobých „celebrít“ (typu „nazi-Ratzi“, Obama a pod.) napovedia, že kapela nebude pospevovať o nejakých pozitívnych veciach, čo sa mi pri zbežnom prebehnutí textov potvrdzuje (zbežné len vďaka mojej poslabšej znalosti íngliš-mluvy) a k čomu sa kapela aj hrdo priznáva, že hrá politický hardcore punk. Vložený list s textami (samozrejme ručne písané) má na druhej strane tiež koláž – silný nádych 90s z obalu cítim.
A čo je v drážkach? Song „August 19“ začne hovoreným introm, po ktorom nastúpi ostrá gitara a vzápätí sa rozbehne besný, ostrý hardcore s jedovatým uškriekaným vokálom. Chytľavé je to jak sviňa, no sánka mi spadne, keď sa zrazu objaví klepanica jak hovado a vzápätí melodická vyhrávka v pozadí. Úplne odpadnem keď sa po svižných častiach zrazu ozve vybrnkávačka a atempo zvolní do pomalej sekanej pasáže, ktoré vydrží až do konca. Textovo ide o témetiku väzenstva a trestu smrti v júesej. Song druhý „That will be the day“ začne tiež hovoreným introm a potom sa v pomalom tempe rozbehne, s parádnym gitarovým motívom. Sekané gitary mi svojou disharmóniou pripomínajú kanadský Voivod niekde v období albumov „Negatron“ / „Phobos“ (čiže druhá polovica 90s), ale inak to má celé takú zvláštnu znepokojivú atmosféru. Tempo sa udrží počas celého songu voľnejšie a hoci má 5 minút, ani na chvíľku sa mi nezdá, že by som sa nudil. Striedajú sa psychopasáže s tými ostrejšími, do čoho sa ozýva ten jedovatý hlas, proste paráda. Textovo o špine a úpadku dnešnej spoločnosti – v podstate klasika.
Sumár: Oba songy sú dostatočne napratané zaujímavými motívmi, že vám ani nepríde, že sú tak dlhé a otočíte vždy placku niekoľkokrát, kým si poviete, že už by aj mohlo stačiť. Absolútne netuším, k čomu by som mohol tvorbu Indoctrinate prirovnať a v podstate mi to je jedno, bo znie skvelo a ak nabudúce uvidím nejaký nosič s ich logom, bez váhania po ňom siahnem.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: