DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

piatok 11. septembra 2015

ROSA PARKS / ALIUSTERRA split 7“EP 2015 (kooperácia)

Nejaký čas avizované a mnou túžobne očakávané splitko sa mi konečne dostalo do rúk. Nástupcov Tupak Amaru ukrytých pod názvom Rosa Parks som si obľúbil na prvé počutie. Ich materiál na spoločnej kazete s bandou Smích Hyen bola pre mňa skvelým sústom rýchleho a melodického hardcore-punku s jemnými odkazmi na tvorbu Kritickej Situace.
Rosa Parks na aktuálnej nahrávke ponúkajú 3 songy. Hneď úvodný viacmenej strednotempový „Nepromluví“ s občasnými zrýchleniami a pohodovými vyhrávkami mi mierne tiež pripomenie KS. Basový úvod a gitarové sóličko v nasledujúcej „Žena – objekt“ s následným zrýchlením mi to už len potvrdia. Od dôb, kedy KS ukončili aktívne hranie som nepočul, že by sa niekto šiel podobne tak osobitou cestou a tak dokonale využíval súhru oboch gitár a basy ako svojho času oni. Podarilo sa to až partičke z Orlové. Ak k tomu prirátam parádne spevy rôznych polôh a farieb, kde sa skvelo dopĺňa Blanka s Danom, je vymaľované. Záverečný „Unifikované série“ je kvaltujúcimi bicími odštartovaná rýchlovka (niečo na štýl „Pohádky o neomezeném blahobytu“ od Tupak Amaru), ktorá po skvelej gitarovej vyhrávke prejde do silno melodickej záležitosti. Parádny materiálik od parádnej kapely. Texty si rozoberte každý sám, len prezradím, že ako je to v tejto partičke ľudí zvykom, sú naozaj o niečom a opäť veľmi dobre napísané.
Na druhej strane ponúka dva songy pre mňa neznáma brnenská partia Aliusterra. No potom, čo sa rozbehol song „Zapomeňte“, kde do dravého strednotempového punku s ukričaným chrapľavým spevom preluduje saxík, je mi jasné, že mám ďalšiu partičku, ktorej tvorbu asi podrobím podrobnejšiemu skúmaniu. Saxík mi trochu pripomína demo jednej prapodivnej partičky 90s Psychologie Domácích Zvířat, no to boli oveľa väčší „podivíni“. Inak buráca len jedna gitara a duní basa. Skvelo to ide do ucha a po pár vypočutiach sa mi v hlave motá vyhrávka z refrénu. Druhý song „Ona“ začne kratučkým basovým úvodom a po ňom zas len stredné tempo a dravá gitara a drsný rev. Dva songy tejto parádnej muziky sú skrátka málo.
Opäť raz jedno vynikajúce splitko, kde na jednej strane poteší osvedčená kapela ďalšou porciou kvalitnej poživne v podobe Rosa Parks a na druhej príjemne prekvapí dezert neznámej bandy v podobe Aliusterra. Ak prirátam parádne spracovaný obal, o ktorého výslednú podobu sa postaral Ben (Aliusterra) a plagát zdobiaci druhú stranu zpod ruky Dana (RP), výsledný dobrý dojem je kompletný. No nezožeň si to a budeš ľutovať...

-Majto C.-


Žiadne komentáre: