Jedna
z nemnohých výberoviek v mojej zbierke, ktorú som si
však kúpil hlavne kvôli kapelám, ktoré na nej sú. Neváhal
som preto ani chvíľku, keď som ju videl v ponuke. Kapely si
ju vydali spoločnými silami a hoci je už dnes predsalen
staršieho dáta, muzika na nej stále znie sviežo a texty
tiež, žiaľ, nestratili na aktuálnosti ani za mak.
Úvod
obstará skladba „Ježíš na výrobním pásu“ od ALIUSTERRA.
Ostrý, valivý punk v strednom tempe, ktorý vystrieda svižná
„Podvod svět“ brňákov MACGYVER (jedna z kapiel, kvôli
ktorej som po tejto platni skočil) v ich tradičnom štýle
s parádnymi gitarami a osobitým spevom. Parádnou gitarou
v úvode je opatrená, rýchlo šľapúca „Něco si přej“
INNOXIA CORPORA (druhý dôvod kúpy). Kepela vo vrcholnej forme ma
vždy udrží v plnej koncentrácii.. Od prvého počutia naživo
až do dnes sa mi ich tvorba pozdáva stále viac. Ich sliezsky
hardcore-punk je stále vyzretejší. Intenzitu výberu posunie ešte
ďalej „Osudová přitažlivost“ juhočechov DEZINFEKCE. Ich
drsné poňatie tohto žánru mi tiež pekne hýbe bunkami vždy keď
sa na mňa ich tvorba valí z reprákov. A hoci je tento
song na ich pomery viac v strednom tempe, vyhladzuje rovnako.
Potom Aliusterra pridá ešte do kotla minimalistickú rychlovku
„Granule pro hlídací psy“, aby záver prvej strany zahltili
svojou špinou EVIDENCE SMRTI drsným crustcore výplachom „Běžný
občan?“. Členitá a nápaditá vec vo svižných tempách,
ktorá má výborný spád a prospievajú jej aj spomalené
pasáže. Nevedel som si predstaviž tvorbu brňákov na jednom
nosiči s ostatnými kapelami, ktoré sú predsalen žánrovo
kdesi inde, no pri počúvaní mi to absolútne neprišlo a ES
som identifikoval len vďaka záhrobnému prejavu vokalistu. Aj po
tejto stránke skvelé.
B-čko
otvorí Dezinfekce druhým príspevkom „Vždycky
víc“, ktorá sa mi pozdáva viac ako prvý song. Je členitejšia
a tempovo rôznorodejšia, no stále surová až na kosť.
Gitary úplne až masakrujú. „Nikdo, kdo by se divil“ Macgyver
začne basovou linkou jak od NoMeansNo a v strednom tempe
si pokojne plynie v sekaní tlmených gitár, aby v refréne
rozochvela zmysly ostrými tónmi. Príjemná vecička, ktorá by
isto nezanikla ani na ich zatiaľ jedinom albume „Panthalassa“.
Posledný príspevok Aliusterra „Nože“ začal gitarami, ktoré
mi zvukom a jednoduchosťou pripomenuli dávny album „Zen
arcade“ amíkov Husker Du. Aj tretíkrát ostrá punkovka s drsným
hlasom a osobitými linkami gitár, ktorej hrany otupí až
pomalá, valivá úvodná časť songu „Závist“ Evidence Smrti,
ktorá sa však vzápätí prehupne do uklepanej smršte v slohe,
no netrvá dlho a ozve sa opäť valivé dunenie bicích
a parádne riffy gitár. Posledná sloha nám znovu vyklepe
kožuch v rýchlosti. Skľudnenie príde s úvodom songu
„Zbytky“ Macgyver, ktorá sa opäť v stredných tempách
s výraznou basovou linkou a decentnou vyhrávkou gitary
v slohách plazí a omotáva medzihrami a drsnými
refrénmi. Skvelá vec. Absolútny záver celej výberovky je v réžii
Innoxia Corpora a ich strednotempovej „Zbytečný člověk“,
ktorá plní funkciu dokonalého záveru dokonalo. Valí si to
k záveru, kde ešte mierne spomalí a striedajú sa
parádne vyhrávky a keď skončí, vždy mám chuť pustiť si
celý album znovu.
Veľmi
dobrá výberovka je to. Parádna, účelná, jednoduchá grafika,
červený vinyl a priložené cd. Veľkým plusom tejto
kompilácie je, že skladby držia pekne pokope ako jeden celok
a vôbec nevadia odlišnosti zvukové, interpretačné ani iné.
Úplne plynulo sa prelievajú jedna do druhej a navzájom sa
vkusne dopĺňajú. Myslím, že v tomto sa „Na krev“ nič
len tak nepriblíži.
-Majto C.-
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára