DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 26. marca 2019

NOT ON TOUR „Bad Habits“ LP 2015 (La Agonia De Vivir)



Tvorba tejto štvorky z Tel Avivu mi učarila hneď od prvého kontaktu. Kúpa tretieho albumu bola preto pre mňa povinnosťou. Nezohnal som síce pôvodné vydanie od Phobiact records, ale až o 2 roky neskôr vydanú reedíciu, no to nemení nič na fakte, že album je to opäť famózny. Kvartet si na treťom albume vybral spôsob, ktorý najlepšie charakterizuje ich postupný vývoj. Songy sú stále rýchle, krátke a silno melodické. A hoci ich je 16, hrací čas albumu len mierne presiahne 20 minút. To však neuberá na atraktivite obsahu, práve naopak. Sima spieva stále lepšie a melódie sú chytľavejšie. No aranžérsky sú songy pritom stále plné rôznych zvratov a pasáží. Obdivujem Valerovu prácu s gitarovými linkami, ako prechádza z jednej pasáže do druhej a všetko to znie úplne prirodzene a nenásilne (škoda, že už nie je členom kapely, no jeho nástupca naživo tiež riadne nakladal). Samozrejme, že veľkou mierou k tomu prispieva aj Gutzy svojou nápaditou hrou na bicie. A čo by to bolo za rytmiku bez poriadnej basy? Hoci Nir často preluduje vo vyšších tóninách, jeho nástroj dokáže správne podržať spodky, presne kde to pýta. Všetky časti tejto pestrej mozaiky sedia presne na svojich miestach a tvoria dokopy úžasný obraz plný farieb. Vďaka všetkým spomenutým veciam sa mi zdá, že celkovo tvorba NOT ešte viac zmelodičtela a najmä v zborových, perfektne zladených refrénoch vplyvy Bad Religion nezaprie. To však nie je ich slabinou, povedal by som, že práve naopak. Inak by asi 4 roky od vydania a 2 roky od kúpy tak skvelo nešľapalo a nepútalo stále moju pozornosť. Mám doma viac melodických albumov, ktoré sa mi časom opočúvali, no žiaden z titulov Not On Tour k nim nepatrí.
Teším sa na nový, ktorý by sa mal zjaviť už o niekoľko dní (hoci viem, že ja sa k nemu dostanem tradične s oneskorením). Verím, že aj teraz sa čakať oplatí.

-Majto C.-




Žiadne komentáre: