DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 3. marca 2019

HRDINOVÉ NOVÉ FRONTY „Válka“ 2xLP 2017 (Papagájův Hlasatel Records


Ďalšia z kultových demonahrávok mojej generácie na vinyle. Čo k tomu počinu dodať? Že sa mi opäť v hlave rojili spomienky na posedenia v kamošovej pivnici pri kazeťáku? Ako ma vtedy, ako vtedajšieho drsného thrashmetalistu, urážalo spojenie „Džínovej idiot“? Ako som mal napriek tomu rád tento rýchly vypaľovák, rovnako ako zbytok kazety? Poďme teda k súčasnej podobe. 2 veľké kotúče. Graficky opäť vynikajúca práca, síce trochu striedmejšia ako ostatné tituly PHR, no všetko dôležité sa na obale nachádza. Opäť raz pekne „vymazlená“ reedícia, ktorá poteší aj oko. Zvukovo je nahrávka silne dobová. Holt, nejaké zálohovanie sa vtedy ešte až tak nekonalo. No napriek všetkému je všetko stále počúvateľné aj dobovo zašumené, rozkolísané a nedokonalé. Pre mňa je podstatné, že atmosféra, ktorá na mňa z tvorby HNF sálala vtedy, ešte stále má rovnaké účinky. Pravdou je, že blbiny typu: „Jen počkej zajíci“, „Heavy metal je hnusnej“, „Skinhedskej punk“ či spomínaná „Džínovej idiot“ ma už dnes až tak neberú, teda textovo (doba bola vtedy taká, že aj ten humor a nadhľad sa vtedy do tvorby dostával v takejto forme), bo hudobne sú to fest dupačky. No na druhej strane veci podivnejšieho charakteru ako napr. „Zelený strašidlo“, „Do boje“, „Tygří žert“, bluesovo špinavá„Žiju jako štvanec“, úvodná rozsiahla „Fiakr smrti“, „Syfilis“, najväčšia hitovka „To svět se posral“, čiastočne aj „Hyperaktivní děti“, či „Válka“, no aj záverečné „Tanky“, majú osobitú melancholickú až postapokalyptickú atmosféru beznádeje, života bez budúcnosti, z ktorej ma mrazí aj po rokoch. Bez vyššie spomenutých „blbín“ by to bol silný, temný punkový album, ktorému by sa náladou vyrovnalo asi len máločo z tých čias (a možno aj zo širšieho časového úseku). Čo som ešte nepochopil, prečo sa „Tanky“ v takmer totožnej verzii objavili aj namiesto vypustenej „Gilotíny“ a “Sexuální galeje“. Zbytočne to rozhodilo koncept pôvodnej verzie. Napriek týmto drobným výhradám ale priznávam, že si každé vypočutie stále užívam a nenudím sa ani na moment. Množstvo skvelej muziky s neopakovateľnou atmosférou. Jihlavská trojica skrátka už v 1986-om stvorila nadčasové dielo, ktoré ma oslovuje do dnešných dní. Neviem síce, či môže okrem pamätníkov osloviť aj mladšie ročníky, no v podstate je mi to v tomto prípade aj jedno. Skúste, ak vám nevadí zvuk x-krát počúvanej, zašumenej kazety.

-Majto C.-


Žiadne komentáre: