Hoci
som o existencii tejto
kapely vedel, až do ich sereďského koncertu som ich nepočul
a nevidel. Tam zanechali vo mne len dobré dojmy.
Podobne
som na tom aj s ich debutovým albumom. Hoci som si spočiatku
zvykal na divoko nafrázované spevy, hudobne ma ich crust silne
napáchnutý metalom veľmi bavil od prvého momentu. K tomu
parádne anarchotexty, ktoré však musíš čítať, bo z revu
ich dekóduješ len s ťažkosťami. „Práce“ síce začína
v pomalšom hutnejšom tempe, však po čase sa rozbehne
a valcuje masívnymi thrash-riffmi a neurvalým hlasom.
„Odpad“ je intenzívna rúbanica od začiatku do konca –
preletí skrz útroby a zanechá v nich paseku. „Bezmoc“
rozvibruje črevá dunivou basou v úvode a ostrým riffom
gitár, načo v strednom tempe drví, zrýchli, spomalí, opäť
zrýchli s parádne natrešovatelou gitarou - neskutočná
nálož. V podobnom duchu presviští aj nasledujúca „Hlas
lidu“. Stranu uzatvára parádnym riffom štartujúci „Sobec“,
vzápätí ho ale zas zomelie thrash-crustový mlynček. Po otočení
ma ohromuje „Human steak“ parádne vygradovaným rozbehom, ale aj
skvelým striedaním nasratého crustu v slohách s pomalšími
medzihrami. Asi najčlenitejší song albumu. Po ňom nasledujúci
„Bydlení je právo“ je krátky, drsný a nekomplikovaný
vyhladzovák, jak kopanec do ksichtu po predošlej veci. „Revoluce“
spočiatku síce znie podobne, no potom spomalí a ponúkne
basovú vyhrávku a kvílivé sólo. V rýchlom tempe potom
aj skončí. Na záver nás ešte rýchlym tempom umláti „Patent
na rozum“ , ktorý sa v polovici zlomí do pomalých sekaných
gitár a parádne s kvílivým sólom a revom speváka
sa s nami rozlúči.
Skvelý
album, ktorému veľmi pomohol zvuk od Bluma. On skrátka pre tento
žáner má osobitý cit. To treba počuť. Ja si to vždy rád
zopakujem.
-Majto C.-
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára