DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 24. marca 2016

BESNENIE ZBOJNÍKOV vol. 4 – (Catastrofy, Blind Rattvisa, Exorcizphobia, Kaar, Tendencie) - 19.3.2016 Bratislava, Fuga

Sobotný deň sa s nami rozlúčil slnkom zapadajúcim za bohunickú elektráreň cestou Déjednotkou smer metropola. Konečne nadišiel čas, aby sme zahriali pódium thrashovým „bratom v triku“. Nálada skvelá, napriek únave našej časti posádky, no nič nám ju nevzalo, ani mierne blúdenie jednosmerkami Blavy. Po dorazení do Fugy sme najskôr zistili, že kofeín nebude (porucha kávovaru) a že o chvíľu môžeme zabrať pódium, bo sa blíži hodina štartu akcie. Nejaké nie príliš početné osadenstvo už sa tu nachádzalo, no stále prichádzali ďalší ľudia.

Večer sme odštartovali so štvrťhodinovým oneskorením a zistením, že napriek snahám, basu stále na pódiu nepočuť, no hrali sme. Bubeník bol nejak napružený z piva, tak nám nasadil trochu svižnejšie BPM ako sme boli zvyknutí, tak sme si pekne zašportovali. Odvalili sme tradičný štrnásťpoložkový set (tohoročný obsahuje aj 2 novinky + cover Junk), zopár typov sa pokúsilo o pogo, no dlho im to nevydržalo vzhľadom k tempám, čo naordinoval motor bandy. Napriek zvukovým nedokonalostiam sme si to vcelku užili a dúfame, že aj ľudia dolu. Ak nie, nabudúce sa nám možno vyhnú...

TENDENCIE
Po nás (a ďalšej nekonečnej zvukovke) z pódia zaburácalo pražské zoskupenie KAAR a že to bol lomoz jak sa patrí. Old-school thrash metal v českej tradícii mi trochu vzdialene pripomínal Debustrol v rannom štádiu, alebo novšiu tvorbu Lahar, no chlapci to mali dobre vychytané a obohatené o rôzne zmeny temp, aj tak to hralo vcelku surovo. Výhrady som mal len ku zvuku, bo sa mi gitary trochu zlievali, no vraj pod pódiom bolo všetko v poriadku, tak neviem. Každopádne ľudia aj kapela si to užívali. Ako prvý kontakt s kapelou to bolo viac ako dobré.
KAAR
To na ďalších zástupcov zemí českých EXORCIZPHOBIA som sa vyslovene tešil. Po tom, čo ma milo prekvapili na splitku s Lahar to bolo jasné, že som mal nejaké očakávania, no tie borci hravo naplnili a ešte ľahšie prekonali. Zo spomenutého splitka som síce zachytil len 2 položky, no ich set mi poskytoval maximálny pôžitok. Až tu som si uvedomil, koľko prvkov hardcoru v sebe ich thrash metal obsahuje. Parádne metalové vyhrávky sa striedali s hardcorovými húpačkami, melodika a masívne riffy, skrátka skvelý crossover, ktorý mi miestami pripomína produkciu Municipal Waste. K tomu osobitý, melodický spev, ktorý to celé ťahá skôr do vôd Heathen, Overkill či Flotsam & Jetsam. Navyše z pódia sa valí tak skvelý a čitateľný zvuk, aký sa ten večer nikomu nepodaril nastaviť. Masakrálne vystúpenie, ktoré bych si niekedy rád pozrel z pod pódia (večer som totiž trávil pri distre).
EXORCIZPHOBIA
Po sete trutnovákov už som mal kofeínovú potrebu, tak sme opustili lokál aj pavučinou obrastajúcu našu časť distra, aby sme v jednom z okolitých podnikov popili kafíčko, čaj a iné nápoje. Neviem, či zvukovka tentokrát prebehla bez problémov, no podarilo sa mi tak zmeškať takmer celý set malačanov BLIND RATTVISA, na ktorých som sa tešil, bo ich posledný materiál je viac ako zaujímavý a dlho som ich naživo nevidel. Ešte aj na Ffud fest som kvôli rozbitému autu prišiel neskoro a nevidel ich. Po návrate do Fugy som zachytil už len zhruba skladbu a pol a následnú dvomi zbojníkmi riadenú tombolu, ktorá nasledovala po sete každej zúčastnenej kapely.
CATASTROFY
Večer uzatvoril set organizátorov tejto zbojníckej tradície CATASTROFY songom príznačným „Zbojníci apokalypsy“. Hneď od prvých tónov peklo na pódiu aj pod ním. Ľudia tancujú, skáču, revú, spievajú s kapelou. Zvuk s podobnými parametrami ako mali trutnováci, tak nič nemohlo brániť skaze, ktorú rozsievali borci ďalšími porciami (Okovy, Kazimír, Na detskej oslave, Ančine cecky, Tento štát sa musí zničiť, Žabomyšie vojny, Krik a beznádej........), skrátka, odzneli takmer všetky silné songy a nechýbala ani novinka „Zbojnícky tanec“. Roman hnal celú družinu svojou parádnou hrou, rýchle dvojkopáky pálil kadenciou guľometu, nad tým dunenie basy a skvelé gitary Beňa s Janom, ktorý šupovali od boku parádne sóličká a vyhrávky, radosť počúvať. A nemôžem zabudnúť na to podstatné, Borisov hlas. Šteká, spieva, jedovato pľuje slová, hádže úsmevy, gestá, grimasy – charizma z neho sála jak horúčava z prebudenej sopky. Ale v podstate celá kapela sa výrazne zlepšila za tých pár rokov, čo chodím na ich koncerty. Radosť vidieť a počuť. Thrash metalu v takejto podobe sa nikdy neobžerem.

Každá akcia raz skončí, tak po domácej thrashovej zboji skončila aj táto. Akcia sa podarila k spokojnosti všetkých a jej tradíciu budem rád dodržiavať aj v budúcnosti, bo sa mi velice pozdával ten náklad muziky „srdcumôjmublízkej“. Po strop naprataná Fuga sa začala pomaly uvoľňovať a k domovu sme sa pomaly odobrali aj my. Po krátkej príhode so zákazmi vjazdu a očami gúľajúcimi príslušníkmi už len nuda na nočnej diaľnici.

-Majto C.-

fotky: Imrich Pluhár (rocker.sk)



Žiadne komentáre: