DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 11. októbra 2015

FREDAG DEN 13:E „Domedagar“ CD 2015 (Every Day Hate rec.)

Andy z Every Day Hate records ma v Trutnove obdaroval pár titulmi, do ktorých namočil svoje vydavateľské chápadlá a medzi nimi bolo aj toto CD švédskeho kolovrátku s celkom krkolomným názvom. Fredag Den 13:E, čo v preklade znamená piatok 13-teho, sú na crustovej scéne pomerne zabehnutou kapelou a toto je ich už tretí full lenght. Ja sa však s nimi stretávam úplne po prvý krát a tak to nemôžem porovnávať so staršími vecami, čo je možno aj dobre. Priznám sa, že zo začiatku som mal trochu strach čo z toho vylezie, pretože v poslednej dobe ma crust/hc nejako obchádza a to čo som počul ma dva krát neoslovilo. To čo sa spustilo z reprákov ma však príjemne prekvapilo a veru som trochu aj lutoval že som ich v Trutnove prepásol. Kombinácia metalového ťažkého zvuku z Fuck Life štúdia a punkovej dravosti funguje v tomto prípade perfektne. Hudobne to ani na chvíľu nevybočuje so zabehnutých crust´n rollových koľají. Všetko je presne v typickom švédskom štýle a svoj pôvod táto pätica z Goteborgu jednoducho nezaprie. Dravosť a priamočiarosť trinástich skladieb (tá trinástka v názve neni náhoda) má deštruktívnu silu. Dis rytmus je podporovaný čistou nezbustrovanou basou a dvomi gitarami, ktoré sa nehanbia zabrúsiť aj nejaké to sólo, čo k tomuto štýlu neodmysliteľne patrí. Vokály sú viac menej v jednej uvrieskanej rovine a občas zaznejú aj nejaké tie zbory. Všetko samozrejme v rodnej švédčine, čo robí nahrávku ešte tvrdšou. Ak máš rád Disfear alebo Skitsystem, pridaj k tomu At The Gates a okoreň štipkou Motorhead a máš Fredag Den 13:E. Pre milovníkov asfaltu vyšla nahrávka aj na vinyle, ktorému na svet pomohli okrem EDH rec. ďalšie štyri europske labely. Takže zháňaj, googluj, objednávaj.

Jan IP



Žiadne komentáre: