Skôr
ako k nahrávkam Lahar, ktorí sa stali asi najznámejším
novodobejším pojmom v thrash komunite, som sa dostal k Stolen
Lives a Rapsod. Práve Rapsod sa mi z tejto trojice
pozdávali vždy najviac, ale ani to nepomohlo a vydanie ich
albumu som premeškal, rovnako ako jeho prítomnosť v našich
distrách, tak som sa k nemu konečne dopracoval až
prednedávnom priamo od Papagája. Dal sa síce stiahnuť celý album
v digi-podobe z netu, no ja to mám radšej po starom
a píšem za šumu vinylu...
Čo je
počuteľné, hneď od prvých tónov je, ako Rapsod od dôb demáču
vyzreli, no najmä si stále v svojich thrashových základoch
uchovali dostatok corových prvkov (narozdiel od Lahar napr.).
Úvodná „Beznaděj“ je hneď riadna šupa do tváre. Krutý zvuk
gitary, do toho ostré bicie a tepajúca basa, Kocourov chorobný
vokál navrch... Song nekompromisne valí vpred a po celý čas
drží za gule a nepustí. V podobnom duchu sa nesú aj
nasledujúce položky „Houstne dým“, „Vězeň XY“ (hoci tu
tempo na chvíľku zvolní do stredného, no gitary sú stále ostré
jak katova sekera), „Řeka“ (ktorej refrén si vždy na plnú
hubu revem v aute) aj „Pomsta rudé minulosti“, všetko ženú
vpred rýchle bicie a režú ostré riffy gitary. Rovnako aj tu
je pekne nasratý a chytľavý refrén v strednom tempe.
Čistá thrashová lahôdka. Mrazenie a mrazenie. Jediný výdych
nastane len pri otáčaní platne. No hneď s rypnutím ihly do
stopy začne zas rezanie a drvenie v tempách krutých, to
hneď slayerovská „Na útěku“ naporcuje telá nepripravených
na krvavé flákoty mäsa. „Za plotem“ mi znie ako mierne
pritvrdená Kritická Situace – má v sebe akúsi chytľavosť
a svoju rolu istotne zohrá aj že je vo voľnejšom tempe, hoci
stále dostatočne svižná. To „Sekta“ napriek miernejšiemu
začiatku zalieta až do vôd fastcorových klepaníc (odkazuje
niekam k albumu „Oběti doby“ Lahar). Skorotitulná „Vrhejte
pochodeň“ ma vždy dostane silným refrénom, ale aj parádnou
sekanou pasážou po ňom, no najmä parádnou gitarovou pasážou
v rýchlej rúbanici pred záverečným refrénom. V rovnakom
duchu ako zbytok albumu sa nesie aj záverečná „Rajské zahrady“,
ktorá v strede zvolní do peknej dvojkopákovej pasáže, aby
zas vygradovala do sekanice a song skončí peknou vyhrávkou...
A toto
všetko ošetrené naozaj prierazným zvukom z Hellsound štúdia.
To je ďalší bod navrch. Jednoducho, pre mňa asi najlepší album
zo všetkých thrash-core vecí súčasnosti. Zabudnite na nejaký
Municipal Waste, Evile abo iné ftákoviny súčasnosti. Rapsod
rulezzz!!!
-Majto C.-
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára