DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 15. júla 2014

RAPSOD „Pochodeň“ LP 2012 (Papagájův Hlasatel Records)

Skôr ako k nahrávkam Lahar, ktorí sa stali asi najznámejším novodobejším pojmom v thrash komunite, som sa dostal k Stolen Lives a Rapsod. Práve Rapsod sa mi z tejto trojice pozdávali vždy najviac, ale ani to nepomohlo a vydanie ich albumu som premeškal, rovnako ako jeho prítomnosť v našich distrách, tak som sa k nemu konečne dopracoval až prednedávnom priamo od Papagája. Dal sa síce stiahnuť celý album v digi-podobe z netu, no ja to mám radšej po starom a píšem za šumu vinylu...
Čo je počuteľné, hneď od prvých tónov je, ako Rapsod od dôb demáču vyzreli, no najmä si stále v svojich thrashových základoch uchovali dostatok corových prvkov (narozdiel od Lahar napr.). Úvodná „Beznaděj“ je hneď riadna šupa do tváre. Krutý zvuk gitary, do toho ostré bicie a tepajúca basa, Kocourov chorobný vokál navrch... Song nekompromisne valí vpred a po celý čas drží za gule a nepustí. V podobnom duchu sa nesú aj nasledujúce položky „Houstne dým“, „Vězeň XY“ (hoci tu tempo na chvíľku zvolní do stredného, no gitary sú stále ostré jak katova sekera), „Řeka“ (ktorej refrén si vždy na plnú hubu revem v aute) aj „Pomsta rudé minulosti“, všetko ženú vpred rýchle bicie a režú ostré riffy gitary. Rovnako aj tu je pekne nasratý a chytľavý refrén v strednom tempe. Čistá thrashová lahôdka. Mrazenie a mrazenie. Jediný výdych nastane len pri otáčaní platne. No hneď s rypnutím ihly do stopy začne zas rezanie a drvenie v tempách krutých, to hneď slayerovská „Na útěku“ naporcuje telá nepripravených na krvavé flákoty mäsa. „Za plotem“ mi znie ako mierne pritvrdená Kritická Situace – má v sebe akúsi chytľavosť a svoju rolu istotne zohrá aj že je vo voľnejšom tempe, hoci stále dostatočne svižná. To „Sekta“ napriek miernejšiemu začiatku zalieta až do vôd fastcorových klepaníc (odkazuje niekam k albumu „Oběti doby“ Lahar). Skorotitulná „Vrhejte pochodeň“ ma vždy dostane silným refrénom, ale aj parádnou sekanou pasážou po ňom, no najmä parádnou gitarovou pasážou v rýchlej rúbanici pred záverečným refrénom. V rovnakom duchu ako zbytok albumu sa nesie aj záverečná „Rajské zahrady“, ktorá v strede zvolní do peknej dvojkopákovej pasáže, aby zas vygradovala do sekanice a song skončí peknou vyhrávkou...
A toto všetko ošetrené naozaj prierazným zvukom z Hellsound štúdia. To je ďalší bod navrch. Jednoducho, pre mňa asi najlepší album zo všetkých thrash-core vecí súčasnosti. Zabudnite na nejaký Municipal Waste, Evile abo iné ftákoviny súčasnosti. Rapsod rulezzz!!!

-Majto C.-



Žiadne komentáre: