DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 1. mája 2017

25.4.2017 – Cryptic Void, Needful Things, Controlled Existence, SxOxTxEx, Father Bluebeard – Budapešť, Dürer Kert

Útok Texasskej grind mašiny Cryptic Void na starý kontinent bol avizovaný už pred pár týždňami a mne od prvého momentu vŕtala v hlave myšlienka pozrieť si ich niekde v okolí naživo. Západnú časť turné prešli s Trigger a na východ sa išli spoločne s Needful Things a Controlled Existence. Z prvoti som špekuloval nad Bratislavskou Fugou no nakoniec sa situácia vyvinula lepšie pre Budapešť a tak som v utorok po práci nabral kurz Lučenec, kde odstavujem golfíka a presadám do motora k Miňovi, s ktorým pokračujeme na miesto konania. Tým je Dürer čo je jedno parádne miesto. Veľká stará budova v ktorej je niekoľko sál na hranie. Robia sa tu haldy koncertov od malých klubových až po veľké kapely všemožných štýlov. Celu cestu som bol na tento vychválený flek zvedavý a keď prichádzame zisťujem, že sme tu vlastne už hrali minulé leto s japoncami. No bolo to v takej bočnej pivnici a ani som netušil aký komplex sa tu skrýva. Máme čas a tak si to tu celé obzerám a vegetíme na dvore pri pive. Stretávam staré známe budapeštianske xichty a po cca hodinke prichádzajú aj ostatné kapely. Nasleduje vrúcne zvítavanie a večierok sa môže začať. Úvod patrí domácej kapele Father Bluebeard s organizátorom Bendem za bicími. A hned z fleku nás prefackali valivým gore grindom. Výborne nakombinované rýchle rúbanice s pomalými ťažkými pasážami obohatené o harmonizer a hall vokály. Toto bolo naozaj skvelé a u mňa teda riadne prekvapko. Čumím ja ak cicina z gatí čo za masaker to chlapčiská vytiahli a všetkým old schol gore grinderom vrelo odporúčam pokukať sa po tomto triu. Po krátkej pauze ich na pódiu strieda ďalšia domáca banda SxOxTxEx. Kapela poskladaná z členov Human Error a Chapa´ai naservírovala priamočiari grind plný rýchlych klepačiek. Rytmičák zvoní ako gulomet, pred ktorým sa nemáš šancu ukryť a servíruje do teba jednu dávku za druhou. Toto je ďalší dôkaz že maďarská scéna začína ožívať. Ako tretí v poradí idú na pódium Controlled Existence. Zmena na poste gitaristu vyrovnala česko slovenský pomer v kapele na 2:2 a ja som bol zvedavý ako sa to prejavý v praxi. Už po pár songoch zisťujem, že sa neni vôbec čoho obávať pretože Šimin sa svojej úlohy zhostil viac než dobre. Myslím, že Cotrolled našli za Gifa skvelú náhradu a môžu tak šíriť svoj power violnece grind ďalej. Ich pár minútový set v Budapešti prefrčal rýchlosťou blesku a aj keď som ich už videl nespočetne krát stále ma to riadne baví. Predposlednou kapelou večera sú ostrieľaný harcovníci Needful Things. Hneď od začiatku sa do toho opierajú naplno a tlačia do bubienkov jednu skladbu za druhou. Spevák Tomáš pobehuje medzi ľuďmi a strieda rôzne polohy revu bez mihnutia oka. Obidve gitary sa zas predbiehajú v rýchlosti tak ako sme u nich zvyknutý. Opäť sa potvrdilo že Needful Things právom patria k špičke českého undergroundu. No a na záver zlatý klinec programu Cryptic Void. Táto kapela ma zaujala hlavne postavou na bubeníckom poste, ktorou nie je nik iný ako Frank Faerman. V minulosti udával tempo v P.L.F., alebo Insect Warfare a v súčastnosti drví ešte v niekoľkých ďalších skvelých bandách. Cryptic Void predviedli útok ako sa headlinerov patrí a nikomu z prítomných neostali nič dlžný. Surový rýchly grind mazec so silným metalovým feelingom, ktorý cítiť v každej jednej skladbe. Frank drží paličky pevne v rukách tak ako to poznáme u jeho iných kapelách a ženie celú túto mašinu skazy vpred. Po zhruba pol hodinke intenzívneho rachotu všetko stíchne a je koniec. Cely dnešný večer bol v znamení poriadne rýchlej muziky a dostal som presne to kvôli čomu som sem meral cestu. V aute zaspávam v momente ako si natlačím žalúdok bagetou a budí ma až Miňo pred jeho barákom, kde pokračujem v spánku u neho na gauči za čo mu patrí moja obrovská vďaka. Aj keď som celý druhý deň unavený, neľutujem ani sekundu z tohto parádneho večera.


Jan IP

Žiadne komentáre: