Po demáčí, splitku a kompilačke, sa dostáva Brnenská crust eskadra k svôjmu debutu. A to na 10"LP. A to sem nasekali 14 songov a na rýchlosti 45, to odsypá ako lavína.
Hudobne sú B.T. na Českej scéne zjav typu Evidence Smrti (veď majú aj spoločný split). Hlavne ten vokál robí celú ich tvorbu, zaujímavou a netuctovou. Starý matadori, ktorý vyrastali na demáčoch českých thrash kapiel ako napr. Kryptor, tu nájdu v tejto muzike, sakra podobu, čo sa týka vokálu. Ono máte pocit,ako keby ten vokál si proste len recitoval vlastné strofy, básne a totálne ignoroval muziku. No a presne toto to robí zaujímavým!! Muzika samotná je v štýle Scandi crustu aj čo sa týka zvuku, kde gitara reže ako zahrdzavená cirkulárka, do toto dis beatový takt a spomínaný vokál. Žiadne popíkové refrény v štýle napr. Wolfbrigade sa nekonajú aj keď cover od KAAOS "Nuke" je fakt pecka a totálne oživuje celý materiál. Pomaly tento recept asi začnem už označovať,ako Český crust. Záverečná vec "Smrt Nepřátelúm" je zase naopak v konci obohatená o saxafonovú vsuvku. Dobrý nápad.
Parádna vecička na sexy desaťpalci, plná agónie, zúfalstva, hnevu a nihilizmu! No nekúp to!!!
-Lepra-
BANDCAMP
PHOBIA RECORDS
DEATH FIST
DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!
nedeľa 28. januára 2018
UŽ JSME DOMA „Hollywood“ LP 2017 (Papagájův Hlasatel Records)
Po
reedíciách rôznych „tradičnejších“ punk-klasík prišiel
rad aj na „alternatívnejšie“ veci. Medzi ne s určitosťou
práve Už Jsme Doma
patria. A neviem si predstaviť lepší prvý album v reedícii
na vinyle ako je práve ich tretí titul „Hollywood“ z roku
1994, ktorý je v originál verzii zohnateľný už len za
premrštené ceny odrbávačov. V roku 2015 ho síce francúzsky
label „!Angrr!“ vydal ako dvoj-desaťpalec, no táto verzia
neuspokojila celkový dopyt po tomto materiále. Môj síce áno, no
neodolal som ani tejto novej edícii od Papagája. Opäť s inou
verziou obalu z produkcie Martina Velíška. Textová príloha
je tentokrát opäť štvorjazyčná. Opäť raz dokonalé
spracovanie.
Čo ale
napísať o hudobnej zložke? V prípade tohto albumu je
to obzvlášť ťažká záležitosť. Po tom množstve vypočutí za
tie roky by som objektívny nemohol byť ani v najmenšom, bo
spolu s dvojkou „Nemilovaný svět“ ma tento album sprevádza
už od svojho vydania rôznymi životnými fázami.
Úvodná
paľba klávesov a šialenej rytmiky pripomína snehovú
metelicu na novej verzii obalu. Začiatok „Koroze“ na mňa vždy
pôsobí rovnako. Ako nečakaná facka. Skľudnenie nastane až
v strednej časti, kde sa do španielkovej vypekačky pridá
rytmické vytlieskavanie a song
sa znovu rozbehne až s prekrývajúcimi sa spevovými linkami,
ktoré vystrieda saxofón a chorál. „Polykat“ má decentnú
basovú linku a skvelé saxofóny. „Jassica“ začne
klavírnou vyhrávkou a opileckým popevkom, aby sa zmenila
v príjemnú rockovú vecičku, kde saxofón opakuje nosnú
melódiu. Aj tu príde samozrejme na typické prapodivné rytmy
a zmeny a divoké sága a gitaru. Práve túto
mnohotvárnosť hudby mám na UJD tak rád. „Zvonek“ je krátka
hravá vec, kde zaznie aj na mierne skreslená gitara. Majestatný
úvod titulnej veci „Hollywood“ snáď pozná úplne každý, kto
kedy počul o Újédéčku. Najväčšiu silu má aj tak potom
v kontraste s pritvrdenou, sekanou a uvrieskanou
časťou, ktorú vystrieda saxíkove sóličko. Druhú stranu otvorí
čisto saxofónová „Vlažná a šedivá“, kde sa všetky
vrstvy pekne dopĺňajú. „Poslepu“ potom svojou rozcuchanosťou
pôsobí rovnako ako „Koroze“ na A-čku. Najmä prostredná
pasáž, kde sa v rýchlom slede menia tempá a stupňuje
intenzita. „Cajdák“ tu plní rolu analgetika, podobne ako
„Jessica“. Príjemná gitara a jednoduchá basová linka
doprevádzajú melodický popevok, aby po stišovačke všetko
vyvrcholilo v záverečnej explózii. „Belveder“ je opäť
kompozícia mnohých tvárí. Príjemný, melodický úvod useknutý
krátkou psychotickou zbesilosťou, ktorú opäť za moment nahradí
majestátna harmónia, tiež postupne roztrieštená bláznivými
momentmi. Pravá hudobná schizofrénia. Asi aj preto mám songy
tohto typu na tvorbe tepličákov najradšej. Záverečná „Jdi
tam, nevím kam, přines to, nevím co“ je presne tak šialená ako
jej názov. Tiež na prvé počutie ťažšie vstrebateľná, no po
rokoch je to dokonalá vec, ktorá pohladí na duši. A presne
tak pôsobí jemný záver, kde do gongov a činelov znie jemná
basová linka a piano, nad tým saxík v harmónii so
spevom. Dokonalý záver dokonalého albumu. Hoci kapela po ňom
vydala množstvo iných skvelých titulov, práve tento je stále
u mňa na najvyšších pozíciách.
Kto nemá
pôvodné vydanie ako ja, a nedostal sa ani k francúzskej
reedícii, túto by si nemal nechať ujsť.
-Majto C.-
sobota 27. januára 2018
Lvmen + Tomáš Palucha - 23. 1. 2018, Trenčín - Lúč
Keď
vyšiel nový album Lvmen, predpokladal som, že by sa kapela mohla
vydať aj na jeho živú prezentáciu a konečne si ich pôjdem
pozrieť. Po tragickom minulom lete sa moje nádeje začínali
rozplývať, preto ma potešilo, keď som sa koncom min. roka
dozvedel, že koncerty predsalen budú. Nadišiel
deň D. Trval niekoľko rokov (v prípade tejto kapely). Konečne som
sa raz na koncert Lvmen aj vybral, aj keď už v značne
pozmenenej zostave oproti minulým zástavkám, ktoré som všetky
premeškal rôznymi spôsobmi. Tak isto som vynechal aj akciu, kde
hrali Tomáš Palucha. Tento večer som si ich však nenechal ujsť
a do Lúča som prišiel dokonca na ôsmu, čo u mňa
nebýva zvykom. Vo vnútri už bolo oveľa viac ľudí, ako som
predpokladal a stále chodili ďalší, čo bolo prvé (a vôbec
nie zanedbateľné) pozitívum tejto akcie. No asi to bolo aj tým,
že prevažovali staršie ročníky (aspoň som tu raz nevyzeral jak
hasič na dedinskej zábave). Na pódiu trónili dve sady bicích
a za nimi plátno na projekciu. Tušil som, že dnešný večer
bude špeciálny. Dobrá predtucha.
Po pol
deviatej (resp. krátko pred deviatou) hodine
večernej sa na pódiu zjavila štvorka muzikantov a klub mierne
potemnel. TOMÁŠ PALUCHA začali vyklepávaním na kotly
a syntezátorovými zvukmi. Do toho jedna gitara vybrnkávala
a po chvíli sa pripojila druhá slajdovými vyhrávkami. Song
postupne gradoval a ľudia pod pódiom sa začínali kývať
v rytme zvuku šíriaceho sa z pódia. Parádne
inštrumentálne plochy a v pozadí čiernobiela projekcia,
ktorá umocňovala dojem z hudby. Dobre nastrihané a
deformované zábery zo starých filmov. Zvuk takmer čistých gitár
sa pekne dopĺňal so skvelou rytmikou, sem tam basák spustil
sample. V krátkych pauzách medzi songami ľudia hlasno
prejavovali nadšenie a šlo sa ďalej. Inštrumentálny
post-rock s niekedy takmer južanskými a orientálnymi
vyhrávkami, ktorý ani na moment nenudil.
![]() |
LUMEN |
Skladba za skladbou až
k záverečnej svižnejšej veci, ktorá set pražákov ukončila
vo veľkom štýle. Ani neviem ku komu by som tvorbu tejto bandy
mohol prirovnať. Možno post-rockom líznuté kapely ako frantíci
OAK, či Slovinci The Canyon Observer v kľudnejších polohách.
Z mojej strany absolútna spokojnosť a zážitok, ktorý
pýta po opakovaní. Ich budúce vystúpenie sa budem snažiť
nevynechať.
Po
krátkej pauze sa
nástrojov chopili obaja gitaristi z predošlej bandy, pridal sa
k nim aj bubeník a k nim zostávajúca trojica LVMEN.
Priestorom sa začalo šíriť intro posledného albumu „Mitgefangen
mitgehangen“ a na plátne sa rozkrútili apokalyptické
obrazy. Gitary zaburácali podporené dvomi bicími artilériami. Po
chvíli gitary stíšili, aj „hosťujúci“ bicman stíchol, aby
sa ozval filmový sampel. Skvelý moment, no ešte mocnejší bol,
keď song prišiel k tvrdej časti a zarachotili obaja
bubeníci súčasne. Nevedel som si predstaviť, ako bude znieť
banda s dvomi bubeníkmi, no musím povedať, že to bolo
nadupané a živelné. Do toho Husar škrekotal spolu s basákom
svoje posolstvá a gitary revali a ťaživo škrípali.
K tomu pulzujúca projekcia. Skrátka, hneď od prvého momentu
intenzívny zážitok. Po v podstate miernejšej produkcii
prišla
![]() |
LUMEN |
pre mňa extrémnejšia vec v podobe úvodnej skladby
z predošlého albumu „Heron“. Aké bolo poradie ďalších
songov netuším. No započul som aj ďalšie veci z novinky.
Silná vec bola, keď do vybrnkávania čistej gitary a jemného
tlkotu bicích gitarista zastretým hlasom odspieval slohy, aby ho
v drsných pasážach vystriedali klávesák s basákom
svojimi frenetickými škrekotmi. Alebo aj tradičným introm
z Markéty Lazarové odštartovaná vec, kde Josef Kemr
vykrikuje o vojne (čomu zodpovedala aj videoprojekcia plná
vojnových scenérií). Aj tu sa dostal k slovu zastretý,
hlboký hlas gitaristu a decentné vybrnkávanie. A tradične
sa striedali intenzívnejšie časti s kľudnejšími. Netuším,
koľko celý set trval, no moje nadšenie z neho nebralo konca.
Zvuk maximálne vyvážený po celý čas. Všetky nástroje zneli
štandardne dobre. Husia koža po celý čas.
Môj prvý
kontakt s touto bandou naživo bol nezabudnuteľný. Cestou
domov mi pískalo v ušiach, no v mojom vnútri sálala
pohoda a pokoj z nadobudnutého zážitku. Ani nočný
mrázik ich nedokázal ochladiť.
-Majto C.-
Fotky: Dárius
pondelok 22. januára 2018
ANTISOCIAL SKILLS „s/t“ 7“ EP 2017 (Burina Records)
Keď sa
zo scény nenápadne vytratila
skupina Time Of My Life a zanechala za sebou nevydaný kvalitný
materiál „Social life is overrated“, aj ma to mrzelo, bo chlapi
mali nakročené správnym smerom. Ich posledná tvorba bola
melodickejšia, no stále dostatočne drsná a nekompromisná.
Škoda. Prešiel nejaký ten rôčik a udialo sa nejaké to
ojedinelé vystúpenie naživo, no inak je banda oficiálne stále
ležící, spící. No časť jej členov sa sčuchla v Prahe
a dali dokopy nový band, ktorý pokračuje tam, kde TOML
skončili. Vzhľadom k tomu, že polovicu zostavy tvorí časť
Dášovho bandu Rúbanisko, nie je nič nečakané, že ich prvotinu
im vydáva práve on na svojom labeli.
Keď sa
rozoznie prvá „Different frequencies“, je hneď jasné, že
Antisocial Skills je pokračovaním TOML ako sa patrí, typické
gitary a stredné tempá, už len ten Kubov hlas tam chýba.
Priamočiary, surový hardcore punk plný nekomplikovaných nápadov
a jednoduchých melodických liniek. Songy dobre plynú
a nenudia a ani si neuvedomíte ako a končí piaty
nasraný „Ahh fuck!“ a treba vstať a otočiť placku,
aby vás na druhej strane hneď pohladila príjemná melodika „Keep
fucking up“, čo je strednotempovka s rinčiacimi gitarami
a tepajúcou rytmikou a zároveň najdlhší song kolekcie
(kúštik cez 2 minúty). „Dilemma“ potom vyznie dramaticky
a naliehavo, hoci nie je rýchlejšia. Rýchlosťou oplýva
„Move on“, ale aj napr. uklepaná „Decline“, či rýchla
punkandrollka „Dear god“ z áčka. Na úplný záver sa
v strednom tempe bicích a bublajúcej basy pridajú gitary
a slovenský spev v „P.N.S.“, aka songu o našich
antislniečkároch a slušných ľuďoch, ktorí vedia viac.
Príjemná desaťpoložková záležitosť, ktorej Blum so Šamanom
zabezpečili nekompromisné vyznenie, čo ich tvorbe sedí ako
riť.... veď to poznáte.
Kto holduje
šťavnatému old-schoolovému hardcore-punku, nemal by váhať ani
chvíľu a siahnuť či už po tejto nahrávke, abo navštíviť
koncert tejto party. Verím, že neurobí krok vedľa.
-Majto C.-
piatok 12. januára 2018
MAGADAN "Perm-36" 12"LP 2017 (Sky Burial/A.P.E.L.)
Keby sa dávali vyznamenania za originálne nápady v oblasti coverov obalov , tak jednoznačne by vyhralo vydavateľstvo Nomad Sky. Ich nápadité obaly, proste občas šokujú. No vymyslieť niečo originálne na 12 palcový vinyl sa moc nedá, teda aspoň sa pohráme s grafikou a tá je fakt parádna. Temná, asi ako história Sovietských gulagov, ktorým aj svoje texty (teda niektoré), tento projekt venuje. Samotný vinyl je trikrát zabalený ako v trojobale rezeň.. Fakt čo sa týka obalu a grafiky, je to namakané,ako sme si už zvykli od nich.
MAGADAN (jediný zachovalý gulag) je noise project , presne ako keby bol vystrihnutý zo začiatku industriálnej muziky na prelome rokov 80/90. Na konte majú zatiaľ jednu kazetu "Sojuz" (ktorá bola tiež fakt geniálne zabalená do krabičky od vyznamenaní, aké sa počas komunistickej éry bežne dávali ,len vyvoleným.Kazeta vyšla v náklade 43 kusov.
Pozitívum tohoto projektu je aj fakt, že sa zaoberá sociálnou tématikou, špeciálne záhadnými experimentmi ľudstva a znie to ako keby taká sonda do temnej hĺbky ľudskej duše a čoho všetkého hrozného sme schopný,keď slúžíme nejakej ideológii,alebo náboženskému presvedčeniu.
Hudba ako som už somínal, docela pripomína starý industrial, čiže zvukové kolízie, pazvuky, mechanického duhu ako podmaz a do toho zefektovaný vokál v podobe hovoreného slova,alebo škriekania. Pustite si nejakú apokalyptickú hru (ja som to dal pri FallOut4) a máte parádny podmaz.
Má to fakt temnú atmosféru!!! Prekvapenie sa koná napríklad v podobe prevzatého textu "Manifest" od Sepultury. Kto by to čakal, že?
Milovníci industrial/noise máte jedinečnú príležitosť. Vinyl vyšiel len v počte 146 kusov. Takže máte možnosť vlastniť raritku!
-Lepra-
MAGADAN
SKY BURIAL
MAGADAN (jediný zachovalý gulag) je noise project , presne ako keby bol vystrihnutý zo začiatku industriálnej muziky na prelome rokov 80/90. Na konte majú zatiaľ jednu kazetu "Sojuz" (ktorá bola tiež fakt geniálne zabalená do krabičky od vyznamenaní, aké sa počas komunistickej éry bežne dávali ,len vyvoleným.Kazeta vyšla v náklade 43 kusov.
Pozitívum tohoto projektu je aj fakt, že sa zaoberá sociálnou tématikou, špeciálne záhadnými experimentmi ľudstva a znie to ako keby taká sonda do temnej hĺbky ľudskej duše a čoho všetkého hrozného sme schopný,keď slúžíme nejakej ideológii,alebo náboženskému presvedčeniu.
Hudba ako som už somínal, docela pripomína starý industrial, čiže zvukové kolízie, pazvuky, mechanického duhu ako podmaz a do toho zefektovaný vokál v podobe hovoreného slova,alebo škriekania. Pustite si nejakú apokalyptickú hru (ja som to dal pri FallOut4) a máte parádny podmaz.
Má to fakt temnú atmosféru!!! Prekvapenie sa koná napríklad v podobe prevzatého textu "Manifest" od Sepultury. Kto by to čakal, že?
Milovníci industrial/noise máte jedinečnú príležitosť. Vinyl vyšiel len v počte 146 kusov. Takže máte možnosť vlastniť raritku!
-Lepra-
MAGADAN
SKY BURIAL
nedeľa 7. januára 2018
BLOOD – Inferno (2017, samovydanie, 27:13)
S vznikom v roku 1986 patria
BLOOD medzi praotcov nemeckej grindovej aj deathmetalovej brutality
a najneskôr od štvrtého albumu „Mental Conflicts“ si
zaslúžia označenie kultová kapela. Ale to hádam aj skôr, nás
tu rozmetal už debut „Impulse To Destroy“. Za desaťročia sa
udialo kadečo, vrátane tvorivého útlmu po albume „Dysangelium“
z roku 2003. Odvtedy až do minulého roku BLOOD nenahrali nič,
až koncom septembra 2017 sa vrátili s novým albumom
„Inferno“. Novým ako novým, 16-skladbová zbierka ukrutností
mieša niekoľko nových skladieb s nanovo nahraným výberom
toho najlepšieho z najstarších albumov. Nový zvukový kabát
klasikám prospel, hrá to skutočne brutálne a mohutne a staré
grindovice sa nebijú s novšími grind/death/metalovými kusmi.
Takto je album dostatočne živý a počuť, že ani v starých
„bordeloidných“ časoch BLOOD nehrali nejaké nezmysly.
Priamočiary náklep i ponuré drvivé pomalšie veci, chytľavé
linky a temné harmónie, mohutný hlboký growl navrátilca
Martina „Witchskinnera“ Jägera, pôvodného vokalistu v rokoch
1989 – 1993, rúhačský grind/death, som naozaj spokojný. Táto
parta pánov v rokoch má stále na to, aby natrhla triko
o polovicu mladším hudobným extrémistom.
Martin Lukáč
AFTERLIFE "S/t" 12"LP 2017 (Phobia Rec./Pureheart)
Čisté prekvapenie z labelu Phobia, kde už predsa len človek je zvyknutý na Švédske d beat brúsky a tu zrazu žánrovo odlišné,aj keď motiváciou na tej istrej strane brehu stojace. AFTERLIFE pochádzajú z Čiech a hrajú úplne melancholickú, metalovú záležitosť, ktorá je plná vybrnkávačiek, uvrieskaného HC vokálu. Ono teraz tieto novšie záležitosti majú na to takú škatulku, že postaapokalyptický HC/post metal. Keby to vyšlo začiatkom 90tych rokov, tak si to prisvoja na sto percent metalisti a zaradia do vyzrievajúcej Doom scény. Píše sa však rok 2018 a na tento štýl existujú už asi desiatky škatuliek. Ja by som so svojim starým pohľadom na svet asi povedal, že je to mix a zrážka kapiel,ako Anathema/Neurosis.
Každopádne, sa to príjemne počúva, skvelé melodické linky gitár, ktoré občas celkom geniálne dokážu podtrhnúť melancholickú časť skladby. To toho občas čiste noise party v podobe pískajúcích gitár. Môj favorit je posledný song "The Key Of Life" , kde sa mi strašne páči na začiatku to noisovo znejúce vybrnkávanie a celkovo vláčnosť celej skladby a v neposlednom rade, parádny hlavný riff.
Celkom všetky 4 skladby znejú parádne a nenašiel som tu doslova, nejakú slabú chvíľku ,takže čas určený, je využitý podľa mňa na 100%.
Pre mňa osobne prekvapenie a rád si ich pozriem niekedy naživo!
-Lepra-
BANDCAMP
PHOBIA RECORDS
Každopádne, sa to príjemne počúva, skvelé melodické linky gitár, ktoré občas celkom geniálne dokážu podtrhnúť melancholickú časť skladby. To toho občas čiste noise party v podobe pískajúcích gitár. Môj favorit je posledný song "The Key Of Life" , kde sa mi strašne páči na začiatku to noisovo znejúce vybrnkávanie a celkovo vláčnosť celej skladby a v neposlednom rade, parádny hlavný riff.
Celkom všetky 4 skladby znejú parádne a nenašiel som tu doslova, nejakú slabú chvíľku ,takže čas určený, je využitý podľa mňa na 100%.
Pre mňa osobne prekvapenie a rád si ich pozriem niekedy naživo!
-Lepra-
BANDCAMP
PHOBIA RECORDS
štvrtok 4. januára 2018
THE PUBLIC „No Grave Is Deep Enough“ jednostranné LP 2016 (Heavy Metal Vomit Party)
Mám vo
zvyku zabúdať. Čo s tým už narobím. Nosím v hlave
toľko vecí, že niektoré automaticky zahrabem ďalšími. Tak to
dopadlo aj s recenziou na tento titul. Nosil som ju v hlave
toľko, až sa stratila pod inými vecami. No
spomenul som si i znovu spísal dojmy z tejto placky
Čadčanov po ich zmŕtvychvstaní a do pekiel vstúpení.
Twiggy krajanom vydal pekne graficky spracované dielko, ktoré jemu
ani bande isto ostudu neurobí. V jednoduchosti je sila.
Muzika
už zas až tak jednoducho nepôsobí, no na to už si človek znalý
ich tvorby dávno mohol zvyknúť. A čo
je počuteľné hneď na prvý dojem, že oproti veciam z minulosti
majú borci mohutnejší, povedal by som, že až metalovejší zvuk.
Ten tentoraz dal vyniknúť riffom viac ako v minulosti. Úvodné,
pomaly sa valiace Intro tak plynulo prejde do prvej veci „Nepriateľ
štátu“, kde sa po úvodnej slohe banda rozohní do bieleho
grindového inferna, aby sa znovu skľudnila v parádnej
vyhrávke. Gitary znejú riadne husto a nasrano, do toho šum
činelov a pod tým všetkým bicie nekompromisne klepocú. Aj
nasledujúci song „Kosti“ začne v pomalšom, húpavom
rytme, ktorý tvorí základ songu, no nie je núdza ani o rýchle
hardcore časti. „Pach hliny“ začne pár akordami čistej
gitary, ktoré zaniknú v burácaní rýchlych bicích
a skreslených gitár. Čistá gitara sa síce ešte ozve v pár
slohách, no gró tvorí agresivita a tvrdosť. Posledný song
„12 hodín“ je coverom bandy Superapes, ktorú tvorili The Public
+ nejakí ďalší ľudia v polovici nultých rokov. Hudobne
sedí v mantineloch tvorby bandy a je rovnako energická
a intenzívna, hoci sa nesie poväčšinou v pomalších
tempách. Škoda, že tu je koniec tejto nahrávky. Ako oznam, že
beštia sa vrátila do života je tento matroš viac ako dobrý. No
na zasýtenie môjho hladu po kvalitnom hardcore je to príliš malé
sústo – len na zašpinenie mojich preriedených zubov.
Mám vo zvyku
zabúdať, no na kvalitu, ktorú produkujú The Public je to až
trestné. Našťastie somzabudol len napísať. Užívam stále.
-Majto C.-
NAŠROT „Totálně našrot“ LP 2016 (Papagájův Hlasatel Records)
Držím
v rukách dielo, po ktorom som túžil celé roky.Demo
Našrotu, ktorých sme síce objavili až na Rebelii, no vzápätí
bolo nevyhnutnosťou pozháňať celú nahrávku a dostali sme
sa práve k tomuto materiálu, ktorý predčil naše očakávania.
A nie inak je to aj teraz s touto vinylovou verziou.
Papagáj jej dal dôstojnejšiu grafickú podobu, no podobne ako pri
Telexe, ani tu v booklete nechýba originál. Zvukovo opäť
kdesi inde ako je dnes zvykom, no pre staromilcov je všetko
v pohode, sound je autentický, dobový. Pre nás lepší
a zrozumiteľnejší, bo odpadol šum kazety a pátranie po
partoch a slovách. Album, ktorý bol nahratý za deň
v skúšobni. Album, ktorý svojho času ukázal punkerom, ako
ich žáner môžu hrať ľudia pochádzajúci z iného
prostredia. Album, ktorý možno dnešných stúpencov hardcore-punku
neosloví. No môže im aspoň ukázať, kde sú korene tohto štýlu
v našich krajoch. A hoci kapela po vydaní debutového
albumu „Destructive tour“ opustila UG vody, odkaz jej predošlej
tvorby pretrval aj vďaka tomuto vydaniu.
Hudobne
ma to masakruje ako pred rokmi. Úvodná výplachovka „Našrot“
má rovnako devastačné účinky ako vtedy. Rovnako ako nasledujúca
„Jsem šťasten, že jsem člověk“, ktorá síce začne pomalšou
psychedelickejšou časťou, no potom sa rozkmitá rýchla pravačka
basáka a song rozbúri zmysly v šialenom tempe.
K tejto kategórii môžeme kľudne priradiť aj šiesty song
„Anarchy in the CS“, v ktorom sa pomalšie časti striedajú
s rýchlymi náklepmi. V podobnom duchu sa nesie aj stranu
A uzatvárajúca „Král je mrtev, ať žije král“, kde
pomalý úvod vystrieda besná stredná časť, aby sa pred záverom
zas všetko stlmilo a do gitary znel len spev. Finále však
opäť patrí besnote a tvrdosti. Ťažký odér českého
undegroundu zas vnesie „Mahaj beham“, ktorá sa v strednom
tempe sunie vpred, ozdobená skvelými basovými linkami
a minimalistickou gitarou, do čoho Hraboš šteká text v
svahilčine. Spektrum farieb a žánrových odnoží tu dopĺňa
dvojica rýchlych, priamočiarych hardcore-punkových vecí „TN“
a „Hodnej kluk“ (ktorá spolu s úvodnou vzbudili náš
záujem o bandu na spomenutej kompilačke). Béčko otvorí
“Spravedlnost“ v strednom tempe, ktorej pohodový dojem
odstrelí besniaci „Strýc na výboře“ ako aj krátky (skoro až
grindový) „Nemám už naději“. Zato ďalšiu dávku
psychotična vnesie „Princip zrcadla pomocí kterého můžeme
pozorovat věci postavený na hlavu“, ktorá mi znie skoro až
Majklovo-strýčkovsky. Skvelý kus. „Schovej se“ pokračuje
v nastavenom smere stredných temp, zasekávaných pasáží
a alternatívnych spevov. „Hnijící královná“ je
baladická vec v strednom tempe s kvílivým gitarovým
sólom. Záver albumu obstará hospodská „Sexy story“. Povedal
by som, že akási povinná jazda starého českého punku, bo asi
každá kapela vtedy mala podobnú. Hudobne ani textovo žiadny
zázrak, no tu má svoje miesto, aby bol obraz doby vzniku dokonalý.
Album,
ktorý možno nemusí každý, no ja ho veľmi rád.Pre mňa má
svoju nostalgickú hodnotu a okrem toho je aj tak plný
kvalitnéhi starého hardcore-punku, ktorý pomáhal utvárať moju
hudobnú orientáciu.
-Majto C.-
pondelok 1. januára 2018
Toto sme počúvali v roku 2017
Majto Cagala:
ADACTA
– Tma LP 2015
Tento album
je pre mňa dlhodobo skvelým sústom. Sú na ňom skvelé songy
(Úzkosť, Z mostov stúpa dym, Katastrofy, Zuby závisti,
Zlosť) a je obdarený skvelým zvukom. Jeden z dlhodobo
skvelých titulov slovenskej hc-punk scény.
DEZERTER
– Wiekszy
zjada mniejszego LP 2014
Poľský punk
so všetkými typickými prvkami, ktorý táto kapela produkuje už
cez 30 rokov. Skvelé melódie, chytľavé songy a texty na
úrovni. Počúvam ho už pár rokov častejšie ako staršie tituly,
no užívam si ho rovnako ako keď som ho kúpil. A hoci sa mi
spočiatku nezdal až tak namakaný ako predošlý „Prawo do bycia
idiota“, s každým ďalším vypočutím mi odkryl svoje
krásy.
DOGMA
INC – Blacksun Flowers CD 2017
Nový
album Dogma Inc. musí chytiť každého, kto kedy holdoval extrémnej
muzike. Opäť iný ako predošlý titul, opäť posun. Myslím, že
ešte dlho neopustí môj playlist.
HOLLYWOODFUN
DOWNSTAIRS – Reactions LP 2015
Novozélandské
trio a ich album, ktorý som kúpil na jednom z ich
koncertov. Ťažko žánrovo zaraditeľná vec, rovnako ťažko sa
vstrebávajúca, pritom ich mix punku a noise rocku je
jedinečný.
SAMORAST –
Samorast 10“ 2017
Táto kapela
je pre mňa živou vodou našej hardcore-punk scény. Som rád, že
vznikli a nahrali tento skvelý titul.
Jan IP :
Despise You / Coke Bust split 7“EP
–
Despise You vždy boli, sú a navždy budú mojou top
bandou a na tomto splite to len potvrdili. Surový, priamočiary
a nekompromisný hardcore violence na plne gule. Coke Bust majú
za bicími Chrisa Moora a toto je jedna kurevská výhoda.
Perfektný hrad core no na ich prvý full lenght to nemá. AJ napriek
tomu je to však pecka.
SxOxTxEx / Raw Noise Apes split
10“LP
Maďarský SOTE sú BOMBA. Tu netreba písať nič
viac. Momentálne najlepšia grind core kapela široko ďaleko. Raw
Noise Apes z Grécka si tak isto pripravili poriadnu porciu old
school grindu a to všetko na mojom milovanom 10 palcovom formáte.
Grindery neváhajte ani sekundu!!!!
Triac / Sick/Tired split LP
Obidve kapely mixujú rýchly grind s ťažkými power
violence peckami a obidve kapely to robia kurva dobre. Toto
split LP je poriadne rýchla jazda. Nedá sa to počúvať len tak na
jeden krát, ale musím to otáčať na gramci do zblbnutia
Lack Of Sun / Black Aspirin split
kazeta
Neni nič krajšie ako pekne urobená kazeta. Lack
Of Sun je nová banda Zubára a Méďu z Controlled Existence,
kde drhnú valivý dvojkopákový death metal s parádnymi
temnými melódiami. Skutočne skvelá nahrávka. Black Aspirin je
pomalší sludge metal trochu v štýle Electric Wizard.
Zaprisahal som sa, že nikdy nebudem
písať o muzike z internetu no tu mi to nedá. Táto LP
vyšla oficiálne len pred nedávnom a zatiaľ som nestihol
skočiť po originály. Už pri prvých zmienkach o novej doske
od týchto maniakov som bol vzrušením bez seba a nevydržal
som čakať na to, kým ju ulovím niekde v distre. Step Down je
totálny masaker a Death Doll 80K svojou novinkou rozjebú všetko na
padrť!!!! Toto kurva musím mať nech sa deje čo chce.
RadoKAZ:
Black Magic SS "Kaleidoscope Dreams" CD
VOM "Initiation" MC
malá, nenápadná kapela zo škótska s novou nahrávkou po 4 rokoch, ani neviem ako to opísať, noiserock/postpunk, trochu Skullflower a veľmi z ľahka prastarý The Cure, zamotaný, uletený jam z jaskyne, má to groove, skvelá vec, VOM je jeba!!
keď sa dá dokopy Doug Long (Hellnation, Brody's Militia, Erectile Dementia atď), Stumblefuck (Rupture) a Food Fortunata (Sockeye, Pile Of Eggs, Breathilizor atď) a spravia, nech už to je hocčo, môže to nebyť v mojom topfive? len sa pýtam ...
Poison "Hölle Und Vernichtung" Complete discography 84-87 Box
mám doma zo 20 boxov, ale tento je najlepšie spravený aký som kedy videl a ak sa niekedy hovorí o nedocenených kapelách, tak nemecký Poison je jedna z najviac. popiči totálny nemecký thrash osemdesiatych v prevedení aké si stopercent zaslúžili.
The Mickey Guitar Band feat. The Gerogerigegege "From The Deep" LP
toto vyšlo len nedávno, ešte som to nepočul, mám to na ceste
Lepra:
NAPALM RAID "Wheel Of War" 12"LP
Milion kapiel hrá dis beat,ale týto Kanaďania to vedia urobiť originálne na jednotku. Je tam chémia, kvôli ktorej ich odlišujem od tých milion ďalších. Absolútny top pre mňa!
MORBID ANGEL "Kingdoms Disdained" CD
Parádna vec ,ktorá mi pripomenula, prečo som onehdy časov vlastne počúval death metal. Absolútne veľdielo, ktoré pripomenulo tým vyumelkovaným sračkám, čo sa pod nálepku death metal skrývajú, že takto sa to má robiť!!!
SEVEN PAINFUL "Entrophy Of Soul" CD 2017
Nenápadná Slovenská kapela s ostrieľanými harcošmi za batériou, natočila parádny mix starého sveta s novým. Mix všetkého čo sa v tvrdej hudbe otočilo. A to prosím pekne, fakt leze do uší ako Alien.
DEAD INSTRUMENT / P.L.F. split 7"EP
Milujem Dánov Dead Instrument. Absolútný ,megaintenzívny grindcore tornádo! Toľko energie v tak krátkej minutáži, sa len tak nevidí.
JESU / SUN KILL MOON split CD
Justin Broadrick je môj hrdina a pionier v objavovaní nových dimenzií v muzike. Týmto albumom objavil zase ďalšiu. Kombinácia sludge muziky s recitovaným vokálom, je proste úchvatná!
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)