DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 24. decembra 2023

JURAJ SLOBODA : IRON MAIDEN "Piece Of Mind" príbeh albumu (KNIHA)

 

Keď bežný smrtelník napíše knihu o svojej srdcovej kapele, buď má veľa volného času, nevie čo s peniazmi,alebo mu niekto zaplatil.Tak tu sme na Slovensku a keď už niekto začne písať knihu a sám si ju vydá, tak z toho vychádza len jeden fakt.Ste FANATIK. Juro Sloboda (Unholy Pagan Fire fanzin), už má na konte jednu knihu o King Diamondovi,ale teraz sa pustil do svojej srdcovky Iron Maiden. Aj keď viem minimálne o dvoch knihách, čo už vyšli o tomto albume, toto je jediná , ktorú niekto napísal u nás a to z pozície fanúšika!V tomto prípade to nie je žiaden životopis a podobné,ale príbeh jedného albumu. Nie je to ani ich majstrštych "Number Of The Beast",ale ich trocha zabudnutý ,ale celkom významný album "Piece Of Mind" z roku 1983. Tak ako každého v mojom veku, tak ani mňa nemohla obísť táto kapela. Bola neoddeliteľnou súčasťou môjho detstva a formovania, môjho hudobného vkusu. Sprevádzala ma od môjho prvého kontaktu z tvrdou muzikou až dodnes. Pravdaže som už hudobne inde,ale na chillovanie si vždy pustím Iron Maiden,aj keď osobne som skôr fanúšik prvých dvoch albumov, tak 80 roky by mohli ako podmaz k svojej existencii použiť hudbu Iron Maiden. Iron Maiden je nadnárodný kolos, pojem,božstvo, nálepka veku osemdesiatok. Tu sa na 246 stranách dočítáte, ale úplne všetko o tomto albume. Všetko o príprave, nahrávaní, počet vydaných verzií,vrátane rôznych bootlegov, zaujímavosti, napríklad o ktorých som ani ja nevedel a to som si myslel, že toto mám už v malíčku. Následne opis World Pieces Tour, vrátane rozpisu techniky, ktorú tam použili, ofotených lístkov z rozličných miest sveta k tomuto tour. 143 koncertov! To boli 80 roky, keď kapely hrali týždeň v kuse s jedným dňom voľna. Drvivá väčšina skončila ako narkomani, niektorý to ustáli,ako Ozzy a Lemmy a niektorý v sebe mali trocha viac disciplíny a hlavne dobrých manažérov, aj keď aj Iron Maiden sa upustili,ale uvedomili si, že to má dosť hrozivý dopad na ich výkon na pódiu. Pochopili, že toto je ich živobytie a mali toľko rozumu, že si ho nezahodia za momentálny pôžitok. Zaujímavé čítanie a hlavne zaujímavé pre fanatikov tejto kapely. Ja som strašne rád, že niekto sa tu u nás v tejto diere plnej nihilizmu zmôže na niečo takéto. Už len za snahu by som udelil grant z ministerstva  kultúry. Až máte radi,alebo rešpektujete Iron Maiden (existuje vôbec niekto taký,čo nie?), tak toto je povinosťou!! Píšte sem : Dagon@pobox.sk

Žiadne komentáre: