DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 13. júna 2016

THE CARNIVAL „Hengen Juhlaa“ 7“EP 2014 (Krypta Records/Paha Tukka Elämä Levyt)

Nebolo to až tak dávno, čo som náhodou narazil na split sedmičku dvoch fínskych kapiel. Tou chaotickejšou z nich boli práve The Carnival.
Aktuálnu sedmičku som kúpil na ich minuloročnom „slávnom“ (ne)vystúpení v Seredi. Našťastie som ju zobral skôr, ako sa potácajúci ochlastovia doknísali na pódium, bo po ich sete som mal chuť zabudnúť, že kapela s týmto názvom vôbec existuje. Našťastie som na ich tvorbu úplne nezanevrel, hoci som toto ep-ko pekne dlho obchádzal. Poďme pozrieť, čo nám opilecký kvartet Suomi ponúka na najnovšej nahrávke.
Käärme rakasti minua“ od prvých sekúnd vyrazí dych. Tak surový nástup už som dlho nepočul. Toto je prekvápko jak sviňa. Metalový zvuk gitary dáva ich nasranému punku ešte väčší dojem agresivity. „Valtaistuin“ začne síce pomalším pochodovým tempom, no potom sa tiež besno rozbehne a ozve sa aj krátke nahallované sóličko. Miestami znie gitara jak blackmetalové fčielky, ale znie to veru parádne. „Houre“ je čistá crust vecička s chrastivou basou, no v podaní fínov vyznie neurvalo ako zbytok vecí, čomu napomáha okrem typicky uvrieskaného spevu aj špinavý, ostrý zvuk, ktorý lezie až do kostí. Po otočení hneď vyštekne besná vec „Henki-mieli-liha“, čo je špinavý, rýchly, metalický punk, ktorý na chvíľku spomalí, no o pár taktov ďalej zas vyrazí dych aj mŕtvole. Jediné pomalšie tempo, ktoré sa udrží dlhšie než na pár taktov, je v songu „Tunnustus II“. Masívna hradba gitár, do toho burácanie bicích a záhrobný spev. Mierne mi to pripomína fínskych záhrobných metalákov Tenebrae. Parádne zakončenie parádnej nahrávky. Trochu ma aj mrzí, že banda sa tak ožrala a nenarvala tieto veci do ľudí v dôstojnejšej a počúvateľnejšej forme. Šak snáď nabudúce... Pjesničky ale majú pjekné...

-Majto C.-



Žiadne komentáre: