DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 14. júna 2015

ŽEN „I Onda Je Sve Počelo“ CD 2013 (Samovydanie)

Viem, že tvorba tejto bandy nejak extra nezapadá do konceptu tohto blogu, no sral to pes. Keď som sa minulé leto vybral do Fugy na koncert dvoch francúzskych spolkov (konkrétne Mort Mort Mort a Sugartown Cabaret), nemal som potuchy o nejakej kapele pod názvom Žen, no ich vystúpenie ma vážne oslovilo a od nich som aj zobral toto cd, ktoré si dámy vydali samy a gitaristka Eva ho sama graficky ošetrila. Vyzerá to dobre a nevšedno, rovnako tak znie aj ich tvorba.
Hoci úvodná „Nie se desilo“ začne decentným vyklepávaním bicích, do ktorého začne žblnkotať postrocková gitara. Ak k tomu prirátam príjemný, ukľudňujúci spev, o zážitok je postarané. Navyše decentné ženské rockovanie je hojne okorenené o chladné elektronické vsuvky a ozdoby. „Voda je more“ za ňou v ničom nezaostáva, dokonca po ľahkom úvode dámy pritvrdia na výraze a do burácajúcej gitary znie skvelý dvojhlas a skladba niekoľkokrát dokáže riadne poštekliť zmysly. „Slučaj no.3583“ zájde ešte ďalej, každú chvíľu je kladený dôraz na čosi iné. Raz je to nenáročná pasáž s jednoduchým, hypnotizujúcim spevom, aby sa zmenila v mrazivú elektro-záležitosť, po ktorej sa zas zvrhne na mohutnú gitarovku. Neviem, či má zmysel rozoberať song po songu, bo by som sa len opakoval, tvorba tejto trojice žien je skrátka nádherná. Len dodám, že moje srdcovečky sú v strede 8-položkového playlistu. Konkrétne, skvelo vygradovaná „Iskrenost je posebna“ a členitá „Sve ostaje nakon nas“ s množstvom nálad a melódií. Toto treba počuť na vlastné uši, bo ten zážitok z počúvania tejto muziky sa mi veľmi ťažko opisuje slovami. Isté je, že keď vyrážam v sobotu na nákup poživne, v sluchátkach mi znie „I onda sve počalo“ a nestalo sa mi ešte, že by ma to nebavilo. Ak si fanatik do kríženia alternatívneho rocku, elektroniky... skrátka, neváhaj a ponor sa do tohto dravého prúdu tónov...

-Majto C.-



Žiadne komentáre: