DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 22. marca 2015

Víc než hudba, víc než móda - hardcore/punk proti konzumu a komerci Vol. 4

„Dožít Sviní!“, takhle znělo heslo naší výpravy, která putovala ze stověžaté za svátkem hard coru do Brna. Celá akce vypadala, že toto bude velkej zážitek a bude se o ní ještě dlouho v hospodách a veganských rautech mluvit. „Vzpomínáš tenkrát jak to tam Apolita rozsekala a Svině postavili na nohy i na mol opilého?“ Bylo by skutečně neodpustitelným hříchem „yachťáckou“ akci v režii United Crusties propásnout. Ani jsem o tom nechtěl moc psát, protože už je týden po, ale prostě mi to nedá, i když se spousta detailů vykouřilo. Dorážíme včas právě na to, abychom zhlédli první koncerty dvou nových kapel z Moravy. GODOT YOUTH to odpálili zostra a se skvělým zvukem nahoře v hospodě zahráli vcelku svižný set, který měl šťávu a na to že to bylo poprvé, tak u mě moc dobrý! Přeju jim dlouhý život a vám přeju, na ně někdy zajít. Litovat nebudete. Pan Evidence Smrti a jeho nová kapílka DEATH CULTURE DEPRIVATION se Šupinem jako prý hostujícím basákem. Zajímavý. První song byl jak cover od Radegastu, ale pak už to nabíralo jinej směr. Songy spíš delší než kratší a ne úplně rychlý. Spousta her a meziher a snad i sólo..., no totok? U mě zasejc dobrý, ale svoje výhrady bych měl. Mrknul jsem i na přednášku o bajkazylu a kulturou proti chátrání. Supportuhodné aktivity! Snad veškerá aktivita nepohoří na nezájmu lidí. Lidi, co se o něco takového snaží, mají můj velký obdiv! No nic, bezbožně si nacpat bachor. Zadarmo, ať mě třeba rozerve a ještě si to nacpu do gumáků! Co jsem ze společně veganské večeře vokoštoval, to bylo dobrý a díky lidem, co něco přinesli a zároveň i velké fuck off sobě, že jsem nepřinesl nic a jen se zadarmo nažral. Shoř v pekle, hajzle! Dolů do sálu a COMMODORE 64 s Radkem ze Sviní za kytarou a mladým křiklounem. Náboj to mělo, docela to jelo, takovej rychlejší hard core, bez výhrad, dobrá kapela. Pivo. No a pak ta APOLITA. Slyšel jsem z netu, viděl jsem z youtube a jelikož nekupuju žádnej movitej majetek, tak jsem aspoň na ten koncert přišel a omrknul ten novej zázrak. A kurva zázraky se děly a to bez prdele. Mladá kapela s tak ukrutným nápřahem se fakt už dnes nevidí. Dvě kytary, dva doprovodný zpěvy, bubeník kterej ty bicí chtěl rozmlátit na hadry. Jízda jako prase, to vám povím. Kvůli této kapele a těm sviním jsem vlastně dojel. Proslovy mezi skladbami se dnes už taky nějak nenosí. Palec hore a klobouk dolů! Energie chrstala po hektolitrech (vona se vlastně energie měří v nějakejch jinejch jednotkách, co? Moment, podívám se na google... tak prej „joule“) a nasazení všech členů bylo učebnicové. Ale kurva, co bych to dál vokecával, Apolita to tam srovnala se zemí! Pokud chlapci nezpomalí nebo nezačnout hrát nějaký umění, tak se směle můžou ucházet o korunu krále cz hard core. Tohle chce pivo!! Rosa Parks jsou figurky z Orlové, Dan s Blankou, známá to dvojice z Tupak Amaru. Ti dva už stěží budou hrát něco jinýho než anarchopunk. Oproti Apolitě značné zvolnění, když tlučmistr zůstal stejný. Je to dobrá kapela. Já mám problémy se zpěvem, kterej mi tam nesedí, ale on ten zpěv bude asi jistým způsobem jejich trejdmark. Dobrý, ale mohlo by být i líp, haha. Docela se těším na GOMORA, kteří v té záplavě (povětšinou již neexistujících) crust kapel jsou jedni z nejlepších. Parádní zvuk a velice velice uvěřitelnej Havran za mikrákem. Moc moc dobrý, šlapalo to jako stroj, vynikající a já jen tleskám, svěle!! Ještě pořád není konec. Vlastně jsme teprve v půlce. Kurva, kdo vydrží až do konce zaslouží si být odnesen na noční autobus. Já už si ani to pivo nedávám, protože se řeklo jasně: „Dožít Sviní!“ THE PUBLIC jsou ještě na světě? Fakt jo? Jsem je viděl naposledy někdy v min. tisíciletí. Jejich hudba není pro každýho... a nikdy ani nebyla. Prapodivnej mix hard core a grindu s mnohokrát se opakujícími motivy, úsečnou lyrikou. Dal jsem asi půlku setu, přišlo mi to jakokdyby lehce industriální, ale to bude pravděpodobně jen můj pocit. Pro spoustu lidí nejlepší kapela večera, já jen asi dodám, že THE PUBLIC jsou unikát. Takhle nikdo nehraje a za to jim budiž zatleskáno. A už teda budou ty Svině? Ještě ne, chlapečku, ještě jsou tu SEE YOU IN HELL. Veteráni. Až my všichni umřeme, tak oni ještě pořád budou řvát, mlátit do nástrojů a dělat akce! Ta kapela se podle mě nikdy nerozpadne. Ti už toho tolik zažili, že budou mít problémy vůbec umřít. Tak jakpak se z toho tentokrát vykroutím, když já tu jejich hudbu nemusím...? Hm, prostě asi nijak. Lidi je prostě milují, mají rádi a někteří prostě jen budou chválit jejich mimohudební aktivity. Dávám asi půlku setu, vidím za mikrákem Janu, lidi zvěří, já jdu na předsviňský pivo. Tak a kdo teda těch Sviní dožil? Jak se tak dívám, tak celá naše osádka (i když jeden nejmenovaný člen působí lehce navalen) a pak spousta dalších. Mám ty holomky prostě rád. Je to vlastně kapela, která mě tak trochu přivedla z punku. Jedeme, zpíváme, zvěříme, pogujeme, máme se rádi a máme se dobře. Takže díky moc, sviňáci, příště znova a zase všichni! Po sviňský pivo v adrenalinovém rauši a už pomalu nevím, co bych. Ještě teda pár kapel, ale kurva nějak už se celej klátím, musí to být asi stářím. HOW LONG? mi nikdy neseděli. Ani z nahrávek, ani naživo, divný. Jejich jak psů, mají divnej zvuk, oba zpěvy jsou si podobný a kytary by mohly hrát tak nějak víc. Ale to jsou jen moje problémy. Na závěr slyším něco jak Malignant Tumour fuck off! No vida!!! Ale to už čas zraje na to, abych se potupně odebral na autobus a na vlak. Hanebně prchám před posledními dvěma kapelami. Jsem já to ale srab srabácká, co? Tak jo, já jsem se měl moc dobře. Jak jsem viděl, tak spousta lidí taky a tak teda díky United Crusties. Bylo to něco víc než jen hudba a o moc víc než jen móda.

Žiadne komentáre: