DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 21. januára 2014

EGYPT "Become The Sun" 2LP (Doomentia Records)

V roku 2008 vo všetkej tej vtedajšej záplave sludge/doom blablabla kapiel, pseudokapiel, reunionov a polonúd vydala prakticky neznáma americká banda Egypt tak peckový debut, že ostatné kapely mohli akurát tak uši v kúte klopiť a ticho závidieť. Sám som sa z toho osobne dosral a kade som potom chodil tade som tú platňu vychvaľoval a stále je to pre mňa jedna z najlepších vecí v žánry. Päť rokov nič a aha, Egypt sa stihli rozpadnúť, zpadnúť, vymeniť gitaristu a Doomentia vydáva ich nový album, tak to som kurva nadržaný a to som teda zvedavý! No a už pri prvej skladbe sa začínajú napĺňať obidve moje predtuchy: že to bude dobrá muzika a že budem aj tak sklamaný. "Become the sun" je bez debaty výborná doska pre poctivých fandov vyhratého stoner/doom/psychedelic rocku šmrncnutého slušným oparom Deep Purple (čo som kedysi písal už pri ich prvotine a aha, tu hrajú ich kover), miestami sú tu až úplne bluesové nálady a cítiť aj južanský rock. Dobrý matroš to je, o tom po tom, ale čo tomu mne chýba, je väčší šmrnc, facka ako pri debute, väčšia surovosť, groove a hlavne niečo ako kompozičná ľahkosť prvej dosky, to je v čudu. Mne tá muzika celkom reže, na druhej strane mi to ale príde ako každá druhá kapela z Roadburn festivalu, žiadna extra šupa, mám trochu pocit, že je to na mňa už akési príliš prezreté. Z celej nahrávky si na konci pamatám 3 veci: peckový song "Orb of the wizardking", sklamanie z nič než špičkovo zahratého koveru "Black Night" a uvedomenie si ako ma nesmierne nudí posledná "Elk river fire". Hodne sa mi ešte páčia skladby "Hillside" a "World Eater", takže asi tak, rozhodne dobrý album, ale ja som asi príliš chcel debut2.
-RadoKAZ-
www.doomentia.com

Žiadne komentáre: