DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 1. septembra 2024

NONCOMFORMIST "Discography 1993-2002" 2x12"LP 2024 (Papagajúv Hlasatel records)

 

Toto bol naozaj zaujímavý nápad. Reunion pre podporu lesochranárského združenia VLK a vzápätí vydať všetky nahrávky na dvojalbume. NONCOMFORMIST bola na prapočiatku vzniku scény jednou z najuznávanejších a najrešpektovanejších kapiel na Slovensku. Hrali Punk/HC a do svojich textov zabudovali všetky posolstvá, ktoré v sebe revolta punku obnáša. Pravdaže sme ich počúvali, lebo v tých rokoch som sa pohyboval dosť medzi punk komunitou a tak sa všetko na mňa lepilo a lepilo. Pravdaže ma neobišli ani Noncomformist. Púšťam si prvú stranu (celkom šikovne rozdelené 4 nahrávky, 4 strany), čo je 7 palec "Open Your Eyes" z roku 1994 a chtiac nechtiac si mrmlem texty, ktoré mi pozvoľna naskakujú do úst. Tak to asi bolo vtedy dobré,keď sa mi to uložilo na neurónoch. Ono to vôbec nestratilo svoje čaro, je to presne ako keď si kupujem na vinyloch obskúrne nahrávky zo začiatkou 90 rokov a neskutočne z nich mám radosť. Predsa je to len moment doby, moment detstva, puberty,rebelie, ktoré z každého po čase vyprchajú a keď si tak spomínam na partiu punks, ktorých som v tých rokoch poznal, tak dobrej polovici statočne jebe teraz!!! Toto je tá tenká čiara medzi punkom a temnou stranou.To že im jebe, je to, že všetci teraz milujú diktaturu, neslobodu názorov,mysle,činov. No a preto ma prekvapilo aj ich reunion tour, ktoré bolo na podporu VLKA, čo je super, že aspoň im nezahrabalo ešte. No ale späť k vinylom. Nájdete tu demáč z roku 1993, sedempalec "Open Your Eyes" z roku 1994, desať palec "Touch Reality" z roku 1997 a ich poslednú nahrávku split LP s ATTITUDE. Pre mňa sú pecky práve ich debut sedempalec ,za divokosť a neohrabanosť a posledná nahrávka ,splitko s Attitude, kde boli na svojom vrchole textov a muziky. Skvelé spomienky,skvelý zárez doby, ktorá naštastie ešte neskončila,lebo byť teraz  rebelom vďaka internetu je naozaj ľahké,ale oni to dokázali v čase ,keď ešte internet neexistoval a rebélia sa šírila na kazete a platni a hlavne na koncerte. No páni okol pätdesiatky, znova si zaspievajme "Tancuj..."

Skvelá spomienka, skvelý nápad uchovať a skompletizovať takto, túto legendárnu kapelu v luxusnom balení. Dobrá práca!

-Lepra-

PHR bandcamp

Žiadne komentáre: