DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 28. júla 2016

JUNGBLUTH „Lovecult“ LP 2015 (samovydanie)

Do rúk a uší sa mi dostal druhý album nemeckej hardcore-punkovej úderky, na ktorom trojica pokračuje tam, kde skončila na debute „Part ache“. Len sa mi zdá, že viac vsadili na nekompromisnejšiu a zemitejšiu časť svojej tvorby z minulosti - také boli moje prvotné dojmy, keď som ju párkrát vypočul. A hoci úvodná „Everytime geradeaus“ je skôr z tých miernejších vecí (najmä úplne prvá pasáž), je to riadna divočina. Divočina, ktorej podmanivosť treba postupne povylupovať z toho rinčiaceho lomozu gitár a bicích a jedovatého vreskotu speváka. V podstate v každej z tejto desiatky skladieb je čosi „chytľavé“, no je to zabalené v trojobale, cez ktorý sa treba prekúsať a príde lahodná odmena. Občas cítiť priame prepojenia na staršiu tvorbu (úvod „Charades“, no celá vec by úplne zapadla do debutu, abo aj prvú stranu uzatvárajúca bezmenná inštrumentálka), no prevláda besnenie a treba viac vypočutí, aby sa objavila podmanivosť v tom zhluku hluku. Nervy drásajúce burácanie gitary bolo aj pre mňa na niekoľko pokusov nepreniknuteľné, no teraz si stále viac vychutnávam tú pestrosť aranží, spleť emócií v závojí revu. Baví ma stále viac tento ich emotívny hardcore v stredných tempách, to trilkovanie gitary a dunenie basy striedané s nekompromisným, skresleným riffovaním a nasraným štekotom slov v nemčine (no nájdu sa aj pasáže v angličtine). Povedal by som, že čo sa gitary týka, kapela si ide svojou cestou – v tomto mi to pripomína kanadských miláčikov White Lung, len nemci nezachádzajú až do takej psychedélie, no jednoznačne je to niečo osobité. V tomto žánri sa až tak extra neorientujem, no nepoznám veľa podobných kapiel. Komu sa pozdával prvý album, isto prenikne aj do tajov tohto a zamiluje si ho ako ja. Hlavne netreba dať na prvý dojem, bo je to skok do tmy, no po prvotnom šoku nasleduje už len nebeská jazda peklom a jeho zákutiami.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: