DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 5. augusta 2012

COKE BUST, SICK FIX, ESOTERIC YOUTH, PINE BARRENS, WITCH CULT, BLACK VEINS, 4.8.2012, The Kraak, Manchester


Přítel přítele a známej známýho něco vole „olajkuje“ a kdosi úplně neznámej se o tom dozví! Tohle je to „kouzlo“ facebooku. Ač člověk nechce, dozvídá se spoustu zbytečných informací o lidech, který vlastně vůbec nezná, znát vlastně nechce, ale přesto je vtažen do sítě „přátel přátel“..., kurva, toto je strašnej hybrid a hrozná sračka. No ale... Stalo se tak, že kdosi, kdo zná někoho, kdo zná mě, kdesi plácnul, že COKE BUST budou hrát v Manchesteru a síť to přenesla až ke mně, jinak bych se o tomto koncertu nedozvěděl, takže sláva FB, k něčemu to opravdu je!!! :-)
Sobota by nám šla, Manchester bychom taky zvládli a tak hop na kolo, hodinu šlapeme a jsme tam. Cestou se nic neděje, jen Salford je jasná polská enkláva, řev polské většiny je nepřeslechnutelný! Kupuju tam piva do batohu a další skok a už jsme v Manchesteru, kde akce podle letáku začíná v 16:30h (podrobný harmonogram kapel je zveřejněn na netu, leč absence dvou nehrajících spolků způsobuje značnou paseku v tomto skvělém plánu). V půl šesté se deru do klubu (velice hezky zašité místo, kdo nemá šajnu, kde to je, nenajde to, ani kdyby se na hlavu postavil a všech kolemjdoucích se ptal), ale je mi řečeno, že dřív jak za hodinu to nezačne. Jdu do parku pít pivo. Centrum je plný Pákistánců, Japonců, turistů všeho druhu a do toho pár Angličanek, které vypadají tak příšerně, že i ta poslední turistka z Bangladéše vypadá mnohem líp, než místní „stars“.
Jo, to jsem chtěl..., ty kapely, nebo co... První hrají snad BLACK VEINS, což je něco skutečně hroznýho. Nevím, možná pokus o melo-crust (???). Fakt nevím, protože zvuk kytary totálně válcuje všechno ostatní, je to strašnej bordel a celkově je to hrubě o ničem. Kapelu jsem nepochopil a odcházím ven, vypít nějaký to pivo.
Další je WITCH CULT, na které jsem byl upozorněn, že tohle jako jo, hlavně to nepropásnout, hrají jen pár minut, je to totiž powerviolence. Holka na basu. No námrd je to pořádnej! To jako fakt jo! Klasickej pv to asi není, ale kontrast „křeč“ x „bahno“ se koná a do toho noise předěly mezi vály..., to jako my můžeme!!! Zpěvák má kus řetězu položenýho na kusu plechu a s řádným ozvučením to dělá pořádnej bordel. Já osobně jsem nadšen! PV s noisem! Prostě super. Nesmím zapomenout na basačku, která se v těch nejhrubších výsypech vlní a přešlapuje z nohy na nohu v rytmu „polky.“ Skvělé!!!!!!!
Žel další dvě kapely mi dost splynuly v jednu a určitě v tom mají „prsty“ ty piva, který jsem venku vykalil. Takže o PINE BARRENS a ESOTERIC YOUTH toho moc říct nemůžu, jen že obě hrály hard core, obě kapely s naprosto úžasným nasazením (jako že by třeba basák stál na místě, tak to teda rozhodně ne!!), s šílenými zpěváky a myslím, že EY měli strašnej zvuk kytary..., cirkulárka hadra, snad trochu i do black metalu. Obě kapely vynikající sety, žádná nuda se nekonala a spokojenost velká... Jen žel ty piva zrovna v tuto dobu pracovala na plno. Sorry!
SICK FIX jsou už jako jedny z hlavních hvězd večera, bicák z Magrudergrind vysedává za soupravou a holka třímá mikrofon. Já osobně mám us spolky moc rád, protože je to většinou nátřesk na plnej kolík. Řekl bych spíš ničím vyjímečnej hard core s občasným (krásným) výsypem. Určitě dobrá kapela, ale co SICK FIX dělalo unikátními byla zpěvačka s proslovy mezi songy. Upřímná zpověď,“ toto mě sere, toto mi vadí, s tímto běžte do hajzlu“. Moc dobrý, o tom ten hard core je, ne? Nebo je to o tom, jak „dobrej máme zvuk, jak dobře umíme hrát na nástroje, kolik let už hrajeme a že zpíváme o tom, jak jsme se včera ožrali? Z toho jsme už dávno vyrostli! Hlavně že je rock’n’roll, ne?“ No tak tohle všechno se naštěstí nekonalo! Respekt vzbuzující vystoupení. Moc dobrý!!!
No a na závěr COKE BUST! Opět bubeník z nedostižných (a jinde zatracovaných) Magrudergrind a tentokrát větší rychlost, ještě větší nasazení (než Sick Fix), pořádnej nátěr! Žel žádnej grind core se nekonal, ale vynikající podání rychlého hard core od těchto washingtonských holobrádků napáchalo solidní spoušť. Jen jedna kaňka... Týpek (Dee-fect) tam slavil 46 narozeniny, zasloužilý umělec, cruster, pilíř scény (asi). No a pěkně napranej..., jak už to bývá. Pařil nijak agresivně, ale prostě ožralej. No zpěvák z COKE BUST (nechtěl bych kecat, ale asi všichni z kapely jsou straight edge) se na toho ožralu nemohl díval a tak s ním pořádně zametal. Nejednalo se o nic závažnýho, opilec/oslavenec se prostě párkrát ocitnul na zemi. Nechci odsuzovat nikoho, borec slavil, byl šrot, ale bordel nedělal, motal se. Zpěvák má svůj názor na chlast a očividně ho odmítá, a dává to jasným způsobem najevo. No takhle to bylo. Celkově vynikající vystoupení, námrd jak hovado. Jen by mě zajímalo, kolik lidí tohle sledovalo na Obscene, kde COKE BUST taky hráli. V žádném reportu jsem se o nich nic pořádně nedočetl, takže jen doufám, že to nebylo házení perel sviním, protože intenzita to byla pořádná!!!!!
No a tak zase hop na kolo, hodinu šlapeme a před půlnocí jsme doma! Prostě paráda!!! Dobrá akce, dobrý kapely, vcelku málo lidí... Jsem rád, že jsem byl!!!
-Zbyňa-

Žiadne komentáre: