DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

utorok 19. júna 2012

COPENHELL festival 15.-16.6.2012 Kodaň, Dánsko

Normálne sa takýmto akciám zďaleka vyhýbam, ale zaujímavá zostava a vstup zadara od Brutal Truth predsa len zdvihnú riť človeka a nehladiac na fakt, že od pol tretej rána je na nohách a rovno z práce sa ide na fesťák. Nevadí, chcel som si otestovať, koľko ešte toho dokážem zniesť po fyzickej stránke. Copenhell z lokálneho festivalu začal zrazu pri treťom ročníku rásť do festivalu, už Európských rozmerov. potrebujete k tomu len, silného sponzora (Tuborg), bohatých fanúšikov (celá Škandinávia) a zaujímavú zostavu kapiel. Ešte k sponzorovi. Má asi dosť silné slovo, keď aj v najväčšom denníku vyšla špeciálna dvojstrana, venovaná festivalu. Dokážete si to predstaviť doma? Na mieste sme už okolo tretej a z centra Kodaňe funguje kyvadlová doprava poschodových autobusov, ale aké je naše obarenie, keď na mieste nachádzame, nebudem preháňať, asi kilometrovú radu na vstup, kde ľudia stáli v štvorade! Nebyť našej východoeurópskej drzosti, asi tam stojíme ešte aj teraz.. Pivo čapujú aj zo stropu, tak si po práci jednu dám a celkom to ujde, lebo Dáni aj keď majú známe pivá, sú aj známi tým, že ho nevedia čapovať, toto celkom ujde, je typicky festivalové. Prechladené, bez bubliniek. Na väčšom pódiu to rve do ludí KILLSWITCH ENGAGE ale táto muzika ma nikdy nebrala a nerobí to so mnou ani teraz nič. Radšej sa presúvame vedľa kde sa chystajú BRUTAL TRUTH. Pred podiom sa zoznamujeme s nadšencami grindcore snáď z celého sveta. to je fakt zaujímavé, viacerý chodia na Obscene Fest a nevynechajú ani jeden grind gig! Povedzte mi ale jedno! Ako môže napadnúť organizátora dať na podium pre kapely ako občerstvenie pivo, ktoré má tak asi silu 14stupňov? Kamionista Golem (pripomína mi jedného kamaráta z mokrej štvrte, ktorý sa živí šoférovaním ) a spevák v jednej osobe K. Sharp ich do seba láduje na podiu a veselo si podávajú aj jointa. Začínam sa obávať, že to bude zase vyzerať ako na Obscene, čiže nemastné, neslané s  desným zvukom a s invalidným hlasom Kamionistu Golema, ale ako by tu stála druhá kapela a neserú sa s tým a rovno to odpalujú s "Ill-Neglect" a zvuk je super, spev je ok a idú ako vymastený kotlík! Fakt to má energiu a šťavu. Staré pecky sa striedajú s novými a sledovať Richa za bicími, je vždy zážitok. Myslím si že na herectvo ho mohli zobrať aj bez prímacích skúšok! Fakt poklona, dobrý set!
Golem a jeho družina
Je ináč paradoxné sledovať, že na hlavnom pódiu to po sete Brutal Truth rozbaluje ďalšia legenda a bývalá kapela basáka B.Truth Dannyho Lilkera ANTHRAX. Boha ale čo tý spustili, to bolo neuveriteľné. Odzneli všetky staré pecky a dve skladby z posledného, pre mňa nepochopeného albumu a show bola dokonalá. darmo tu sa odrazila skúsenosť a rutina celej kapely. Bolo vidieť že idú na 200% a to nevidieť ani u kapiel o generáciu mladších, ktorý vystupovali po nich a v lepšom hracom čase! Anthrax-spokojnosť! ALL SHALL PERISH nesledujeme, ale MASTODON si nechcem nechať ujsť. No a asi tak pri piatej skladbe sa ku mne obráti jeden ukrajinský fotograf a opýta sa ma vetu "Kurva to tak nahovno hrajú, alebo ja počujem zle?" , hahaha, mal pravdu! To čo som videl, to sa nedá ani ináč opísať ako des! Mám napočúvanú komplet diskografiu Mastodonu a iné, ako chválu som na nich ešte nepočul, ale toto? Žeby povestné občerstvenie na podiu? To nemalo hlavu  , ani pätu. Prišlo mi to tak že každý z kapely dostal setlist, len akurát tam nesedelo poradie skladieb! Absolútne sklamanie. GOJIRA po nich ich zotrela aj s toaletným papierom na riti. Hlavná atrakcia piatku SLAYER už sa pripravovali. Plachta taká veľká, že by ste do nej zabalili aj kostol a na hnev všetkých bohov aj začalo liať. Priznám sa , že toto bola moja premiéra ich koncertu, lebo nikdy ma ich muzika neoslovila, ale ich status kultu uznávam a nespochybňujem! Boli však tak hlasný, že sme museli od podia, lebo by mi to odpálilo uši.Spomenul som si ináč ne predajcov štupľov do uší, čo stáli pri vchode ale na druhú stranu, metalista má byť hluchý keď umre! Válime to domov v daždi a zosipávame sa do postelí, preda len som na nohách už pomaly 20 hodín. V piatok sa na obed vydávame na miesto činu znova a s našimi Ukrajinskými fotografmi sa stretávame v meste , odkiaľ behá kyvadlová doprava a na privítanú si dávame pifko. SAXON počúvam len z dialky a radšej si prezerám, čo všetko je ešte na tomto fesťáku. Tak tu bolo ešte plno kokotín. Najlepšia bola atrakcia, pre každé násilné hovado, čo je plné negatívnej energie, že ste mohli rozmlátiť na sračky dve autá. Práve to tam ládovalo do tých áut asi 5 magorov s šialenými výrazmi na tvári. Pozrel som si aj výstavu nejakého amerického fotografa, ktorý sa venuje čiste Nórskemu black metalu a niektoré fotky boli niečo medzi iróniou a úbohosťou tej scény!
Momentka trápnosti celej black metalovej scény-)
Vedľa sa nachádzala kinosála, kde išli v jednom kuse, dva dni filmy a dokumenty týkajúce sa pravdaže tvrdej muziky. Zaujímavosťou boli aj veci ako metalový DJ (svoje gramce mal položené na truhle) v pivnom stane, alebo tretie, malé podium, pre domáce kapely.  No ale späť k podiu, kde to už začali MESHUGGAH a tý to narvali poriadne do ludí. Dobrý zvuk, presne ako z albumu a do toho ich hypnoticky sa opakujúca thrash muzika. Priznávam sa ich posledné veci ma neberú ale naživo to funguje stopercentne. Vtedy vlastne človek pochopí, prečo je dôležité piť na metalových koncertoch. Zatriezva tieto sračky neustojíte. KORPIKLAANI sledujem len z boku a pred nimi si to rozdávajú nejaký šermiari vo vikingských postrojoch, celkom zaujímavé (teda je jedno či by tam sral niekto na verejnosti, stále to vyznie lepšie ako muzika Korpiklaani, hahahah). No ale pred hlavným podiom to začína hustnúť! Pripravujú sa IMMORTAL. Keď som povedal že Slayer mali velkú plachtu, tak Immortal ju mali od Slayer ešte asi o tretinu väčšiu. Darmo, asi je to aj väčšia kapela, teda aspoň keď sa na to pozeráme z plachtového uhlu. Immortal to spustili s absolútne príšerným zvukom, nebolo vôbec rozoznať ani to čo vlastne hrajú, ale vyzerali dosť strašidelne. A hlavne šokujúco, aspoň ako Kiss v 80tych  rokoch. Po nich to už chceme zbaliť ale ešte kecáme s ľuďmi a popri nás hrajú kapely ako TRIVIUM alebo LAMB OF GOD. K podiu idem sa pozrieť aspoň na SOULFLY a fakt som toho oľutovaľ! Niekto by mal Cavalerovi už naozaj, ale naozaj povedať, že nech s tým už prestane. desný zvuk, žiadne nasadenie, len v kuse hecujúci Cavalera ludí k tlieskaniu  a hajlikaniu. Popritom vyzeral naozaj smiešne s tou nezapnutou gitarou na krku? na čo ju tam má? Myslí si, že mu zakryje jeho tučné brucho? Toto bol už fakt des ako hrom a aj signál, aby sme už vyrazili domov, lebo som už nevládal stáť na nohách, tak som bol unavený a ešte k tomu sa aj spustil dážď. Mal som pocit, že to bohovia len plakali nad Soulfly alebo len chceli aby po ňom nasledujúci MANSON, mal aspoň tak zmoknutých fanúšikov akým je on? netuším. Suma sumárum. Veľký festival, ktorý určite ešte bude rásť. Peňazí a miesta je v Dánsku vždy dosť!

Žiadne komentáre: