V jeden
všedný sobotný večer sa mi v trenčianskom Boogie-čku stalo
niečo nevšedné a neočakávané. Na pódium sa postavilo trio
vcelku nenápadne pôsobiacich týpkov, ktorí po krátkom zvučení
nápadne strhli pozornosť tých zopár prítomných. Opantali nás
svojou tvorbou plnou emócií... Tých neviem koľko chvíľ ich setu
som sa preknísal v tranze so zimomriavkami po celom tele a zvuk
ma opantával a zmietal mojím vnútrom. Neskutočný zážitok,
akých by som rád podstúpil aj viac, keby bola možnosť.
A rovnakú
produkciu zaznamenali aj na cd. Tvorba tohto tria vo mne vyvoláva
podobné pocity, ako keď som prvýkrát počul „Vyhlídky a konce“
Esazlesa, abo singel Remek. Rovnako ako spomenuté partičky aj Le
Bain De Maid narábajú s podobným výrazivom. Od prvých tónov
songu „18“ sa ma začnú zmocňovať tóny čistej mierne
naefektovanej gitary. Jemné, tiché pasáže, kde basa vykresľuje
jemné melódie a gitara žblnkoce, sa striedajú s búrlivou
riavou tónov a rachotu bicích vo vypätejších častiach,
ktoré ešte k dokonalosti dopĺňa spevák Kosi svojím
naliehavým hlasom, ktorý však neznie až tak nekompromisne ako
u ich žánrových kolegov, ale aj tak miestami jeho intenzita
dosahuje značný stupeň drásavosti a zúfalstva. Jednoducho
paráda. Hlavne je tu spev používaný ako posledný doplnok
k dokonalosti výrazu a nie ako ústredný prvok, čo
necháva pekne vyniknúť nosným hudobným motívom, pôsobiacim
miestami až post-rockovo zasneno, ktoré sa opakujú s rôznou
intenzitou. Veľmi dobre znie druhá „16“, ktorá začne práve
snovou pomalou pasážou, aby sa postupne rozbehla do svižnejšej
časti s „manchester-rytmom“ bicích, načo zosilní aj gitara
a pridá sa naliehavé deklamovanie textu, potom zas kľudnejší
part s príjemnou vyhrávkou a stále dokola – priestoru
tu majú borci dostatok – song má čosi cez 10 minút. No mojou
najobľúbenejšou vecou je nenápadná tretia vec ukrytá pod názvom
„17“, ktorá začne nevzrušivou nenápadnou melódiou, aby sa
v refréne dostala k vypätému volaniu speváka. Text znie
dosť osobne, čo dodáva jeho prejavu na uveriteľnosti. Potom zas
burácanie emócií a šum činelov a kovový štrngot
basgitary do šialených gitarových plôch a zrazu ticho.
A o podobné pasáže nie je núdza ani v ostatných
troch songoch kolekcie. Ja som pri albume „Mlčím, zapomínám“
strávil už niekoľko príjemných chvíľ a isto som ešte
neskončil. Tak ak sa radi utápate v melancholickejších
hudobných odnožiach, neváhajte a tento titul si zadovážte!
Tých 41 príjemne strávených minút za to stojí.
-Majto C.-
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára