DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

sobota 3. novembra 2012

ACTIVE MINDS, LOTUS FUCKER, SHOOT THE BASTARDS, KROKODIL, THIEVING BASTARDZZZ,, Kraak Galery, Manchester 1.11.2012

První listopad je tím památným dnem, kdy jsem (již po několikáté ve svém bídném životě) odešel z práce. Ale o tom se snad ani nebudu zmiňovat, vydalo by to samostatný román. Snad jednou.
Je potřeba slavit, to je bez debat! Slavit s Active Minds? Výborně! Cpu batoh osmi pivy a vyrážím vlakem do Manchesteru. I když jsem vlastně na periférii Manchesteru žil skoro rok, přesto samotné centrum absolutně neznám, takže bloudím a nemůžu ten klub najít, i když jsem tam už jednou byl.
Vstup je pohodových 6 liber. Jako první hrají THIEVING BASTARDZZZ, což je partička v klasickém nástrojovém obsazení hrnoucí improvizační noise core! Nemám nic proti noise core (ba právě naopak) jako takovému, ale i tento subžánr totálního bordelu se musí umět zahrát. Vtip spočívá v tom, nahrnout abnormální počet songů v co nejkratším čase, kdy vše je podřízeno 100% nasazení. Může se jednat o improvizaci, ale autenticita nesmí chybět a ne jen prostě dělat bordel a mít radost z toho, že to hlučí... T.B. ovšem postrádali naprosto všechno, co pravá noise core kapela musí mít. Příšerná nuda, dlouhý songy, spousta rádobyzábavných keců kolem, 100% improvizace, prostě jen a jen bordel. V těch nejsvětlejších okamžicích mi tito hošánci připomínali českou klasiku DIVNEJ PACH, ale fakt jen náznaky. Takže hrůza...
KROKODIL je už jiný kafe, i když o kravál se jedná taktéž. Noiseoidní crust a la japonské ansámbly. Nejsem vůbec fanouškem tohoto stylu, takže mě to moc nebralo. Navíc basa přehlučila všechny ostatní nástroje. Kytara hrála jen bordel, ale i tak ji nebylo slyšet. No nevím, já jsem z toho odvázanej nebyl.
První kloudnou kapelou večera je SHOOT THE BASTARD, což jsou borci z THE AFTERNOON GENTLEMEN, pro který mám fakt slabost. Vidím je snad už podruhý nebo potřetí a je to prostě paráda. Jak už jsem psal minule - kombinace rychlého hard core and fast core s doprovodnými sbory. Vynikající kapela, i když kvalit TAG nedosahuje (no ale to v současné době skoro nikdo).
Američtí LOTUS FUCKER jedou evropské tour a hráli jak na Moravě, tak na Slovensku, kdy prý hlavně slovenská zastávka byla naprosto skvělá. Nebudu to okecávat, bylo to fakt dobrý. Sice opět bordeloidní hard core, ale energie chvístala na všecky strany! Nevím proč, ale drtivá většina amerických hard core spolků, je naživo totální uragán a s přehledem nakopává prdel většině evropským souborům. Nasazení skutečně stoprocentní a zpěvák, kterej se potácí o berli, je totálně šílenej, kdy v rámci možností paří, hrozí berlou a „vbíhá“ do lidí. No do lidí... Návštěva je tristní, takže vlastně nabíhá většinou jen do mě, protože stojím vpředu! :-) Výborný vystoupení, klobouk dolů, skvělá kapela!!!
ACTIVE MINDS
 S ACTIVE MINDS zapřádám konverzaci před jejich vystoupením. A.M. jeli tour po Rusku a řidiče jim dělal můj dobrej kámoš Denis z Moskvy. Jak je ten svět malej, každej zná každýho. No co říct k Active Minds? Jsou to veteráni scény a stále jsou věrni DIY etice, vydávají vše na vlastním labelu. Jich merchandise mě totálně dostává do kolen! Poslední LP se prodává za 4.5 GBP, což je nejdražší položka jejich distra, jinak většina věcí se pohybuje mezi 2 – 3 GBP!!!!! Nějakej starej sedmipalec prodávají za 0.75 GBP. Přátelé, tak tomuto já říkám punk!!!!!!! Neuvěřitelné! Toto je přístup! Takže jen kytara a bicí a jedeme. Hard core/punk. Všichni znají. Jinak jsem čekal, že to bude víc hard core, protože mi celej set přišel docela dost punkovej. Ale jsa podpořen značným počtem spolykaných piv pařím jak čert, je mi to jedno. Užívám si to! Jsem rád, že jsem je měl možnost vidět!
Kupuju ještě jedno pivo za 3.5 GBP (svině!!!!!!!!), protože vlastní zásoby se již vypařily, trochu pokecávám a pak mažu na vlak. V Boltonu už zase lije, takže celou cestu na barák běžím. Ráno mě bolí nejen hlava, ale i nohy. No jak malej...
-Zbyňa-

Žiadne komentáre: