DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

sobota 24. novembra 2018

PAST „Czarno/Biala“ LP 2017 (kooperácia)



Od tejto poľskej kapelky som mal ich demo na 7-ke, no vtedy som ho nejak často netočil, až jedného večera som videl ich set v trnavskom Kubíku (kde som kúpil aj tento vinyl) a zážitok to bol natoľko silný, že som sa posluchu ich tvorby začal venovať trošku intenzívnejšie (aj keď v mojom prípade to ešte nebolo besné točenie niekoľko týždňov dokola ako inokedy). No bavilo ma to stále viac a viac. Začínal som samozrejme sedmičkou, až potom prišiel čas albumu. A priniesol viac prekvapení.
Prvé čo ma pri rozbehu songu „Smutno“ prekvapilo, bolo akési zdecentnenie soundu. Gitary oproti minulosti akosi viac zapadli do rámca post-punkových noriem, viac žblnkotavých gitár ako dstoršn-riffovačiek (ktoré sa stali minulosťou) no stále to znie veľmi dobre. Rozdiel je najviac počuteľný pri treťom songu „Ulrike“ z prvej nahrávky, kde v úvode zaznie riff bez skreslenia, no inak je všetko stále v poriadku. Atmosféra sivých dní je zachovaná, len gitara už nie je taká kúsavá a neodbytná. Ešte počuteľnejšie je to v nasledujúcej veci „Budzik“ (tiež z dema), ktorá je okrem jemnejšieho zvuku aj mierne spomalená, no v novom zvuku jej to takto svedčí. Pribudli aj akési new wave či cold wave prvky, ktoré hudbu pekne dofarbili. Čo zostalo a stále je ozdobou, je Gosiin hlas, ktorý svojou sýtou farbou silno pripomína Gudrun zo slovenského spolku Ľahká Múza, o ktorých som už nejaký ten čas nepočul, no prvé 4 cd v zbierke mám. Príjemnou záležitosťou je aj druhá „Zdenerwowana“, ktorá plynie ako chladný vzduch neskorej jesene a ženský spev doplnený o mužské vokály gitaráka Slavika je tiež v tomto duchu. V tom pokračuje v podstate celý zbytok albumu. Príjemná jesenná melanchólia (no žiadne pochmúrnosti). Žltnúce lístie v kopách pod stromami, Obnažené stromy a skorý príchod večerného šera. S touto náladou mi sedia aj farby obalu. Ďalšími výraznejšími skladbami sú napr. „Czarna“ s pekným basovým úvodom a naliehavými spevmi v slohách a skvelým refrénom. Rovnako ako aj ostatné 2 songy zo spomenutého dema, či už ide o svižnejšiu „Pytania“, abo album uzatvárajúcu hypnotickú “Jezyki“, alebo aj pred ňou jemne znejúcu „Koniec“, ktorá má krásnu príjemnú atmosféru vyvolanú či už decentnou nosnou linkou, ktorá plynie celým songom, ako aj jemnými spevmi. Neviem, ku komu by som tvorbu tejto poľskej štvorice prirovnal a v podstate je mi to celkom jedno. Aj po toľkých posluchoch si vždy rád posedím pri jeho počúvaní a porozjímam so zatvorenými očami. Myslím, že už aj to je znakom skvelého albumu, keď sa k nemu človek rád opakovane vracia...

-Majto C.-





Žiadne komentáre: