DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 18. augusta 2014

INNOXIA CORPORA / TELEFON „... drát nad plotem“ split LP 2013 (d.i.y)

Valašský punk z Vraha v dvoch variáciách od dvoch výrazných zástupcov tejto komunity. Obe kapely som videl už viackrát naživo a mám aj nejaké ich staršie tituly, tak som bol veľmi rád, že vyšlo toto ich spoločné dielko. Už len to mi chýbalo k dokonalosti. Obal je síce na pohľad jednoduchý čiernobiely, no o to pestrejší je hudobný a textový obsah zaznamenaný v drážkach platne.
Innoxia Corpora ma svojho času príjemne prekvapili v trenčianskom Lúči a hoci už odvtedy nejaký ten čas uplynul a ja som absolvoval kvantá iných akcií, doteraz patrí ich výstup k tým, na ktoré len tak nezabudnem. Síce som ich debut album do dnešných dní nepočul, no ďalšie dva patria k perlám mojej zbierky vďaka zaujímavej tvorbe. Ich chytľavý, osobito podaný punk má svoje čaro. Aj na tomto nie je núdza o skladby s mierne naefektovanými, rinčivými gitarami a zaujímavými aranžami. Či už je to otváracia „Prázdniny v Říme“ alebo hneď nasledujúca „Raketoplán“, abo svižná punkovka „Neóny“ so silným melodickým refrénom. Alebo sekmi gitár otvorená a pekne vygradovaná „Samota“ aby sa gitary naplno rozozneli v refréne. „Šesté přikázání“ mi aj spevom, aj témou textu pripomína song „Strážná věž“ z predošlého albumu „Je stále těžší otočit prst proti sobě“. Skrátka, každý z osmičky songov má čosi do seba. Osobitnou kapitolou sú básnické texty – niektorým síce dodnes nerozumiem, no páčia sa mi ich slovné obraty.
Na opačnej strane tejto platne je ďalšia kapela, ktorá si ma získala svojím neortodoxným prístupom k tvorbe. Druhý album „Smysl malých činů“ mi pripravil dostatok príjemných posluchov. Neinak tomu je aj v tomto prípade. Strana Telefon je otvorená kratučkým introm krátkeho songu „Nahej“. Hneď v úvode nasledujúceho „Něco tady nehraje“ sa ozve Ctibova akustická gitara a potom to vypukne – krutý drsný punk plný rôznych rytmických zmien a melodických vokálov doplňujúcich Ctibov ostrý prejav. Lyrickejšiu chvíľku si kapela vyberie v úvode „Stisk soukolí“, kde sa do melodickej vybrnkávanej vyhrávky decentne recituje a potom zas len Telefon-ický sonicky a rytmicky pestrý punk. Vzhľadom na charakter ostatných songov, spestrením je jednoduchá šľapavá punkovica „Děti pošlem spát“, ktorá nekonfliktne preletí na príjemnej melódii k záverečným zásekom.. Úvod „Ta města“ zas obstaral Ctib dramatickou akustickou gitarou a naliehavým spevom, v okamihu nástupu ostatných nástrojov vždy pociťujem absolútne blaho. Geniálne čosi. Podobné momenty mám na tvorbe Telefon najradšej. „Titulná“ „Drát nad plotem“ začne dramatickým úvodom, aby sa postupne rozhýbala do svižného refrénu, ktorý rozmetá zbesilá sloha, aby sa po chvíli zas vynorila úvodná vybrnkávačka basy s kvílivou gitarou. „Hrůza je lék“ je typický song tejto kapely, ktorý sa zo zbesilosti v polovici zlomí do chytľavej punkovačky. Záverečné melancholické „Outro“ je svojou atmosférou čistá jesenná piesenka, ktorá sa nemôže nepáčiť. To skrátka potom nejde, aby človek neotočil placku a nepustil to celé ešte raz a potom ešte raz... Toto splitko je jedno z vydaní, akých by mohlo byť na scéne viac. Nie je práve obvyklé, aby tu obe kapely zneli tak svojsky a pritom sa tak parádne dopĺňali, že nie je absolútne možné porovnávať, ktorá z nich je lepšia. Hlboká poklona za ten vlastnými silami vydaný počin.

-Majto C.-





Žiadne komentáre: