DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 25. septembra 2014

BOLESNO GRINJE „Chronicles From The Tomb“ LP 2014 (kooperácia)

Album, ktorý som si kúpil na tohoročnom Ffude-e v podstate naslepo – vedel som len, že banda je z Balkánu a valí nejaký grindcore. Ale čo si pre mňa tento chorvátsky kvartet pripravil, to som teda netušil. Z toho mi doma odvalilo pol hrude, jak sa mi srdcový sval roztĺkol v tom ukrutnom tempe, v ktorom uháňa ich tvorba. Už intro úvodnej „Tragovi na duši“, kde väzbia gitary a začne burácať mierne naefektovaná basa, mi evokuje starý Napalm Death. No petelica, čo sa potom strhne, to som nečakal. Absolútne skvelý a chytľavý mix grindcoru a deathmetalu tej najvyššej kvality. Do refrénu parádna thrashová gitarová vyhrávka. A po celý čas absolútne nasratý vokál, až mrazí. Druhý song „Grobnica“ sa nesie v podobnom duchu. Znovu kopec zmien, sekačiek a klepaníc, do toho nejaká tá vyhrávočka a brutálny rev. Ďalšie songy s rôznymi obmenami prinášajú niečo podobné. Či už krátka grindová rúbanica „Addicted to grind“, či beštiálnym ústredným riffom opatrená „Bogato govno“ ktorá sa takmer celá nesie v pomalšom tempe. Parádna je aj stranu uzatvárajúca „Eutanazija 2009“, ktorá miestami znie ako song Exodus vďaka dravým thrash-riffom a náležitým bicím s hustými dvojkopákovými salvami. No grindcore hrá aj v tomto songu prim a tento mix znie absolútne sviežo, napriek svojej dlhšej minutáži sa tam toho odohrá až až... Na strane druhej otvára playlist zvláštna komplikovanejšia „Demodex“, ktorá mi dosť pripomáína Malevolent Creation. Po nej nasleduje absolútne úžasná šleha „Z.L.O.“, po svižnom úvode sek a len rev spevákov a potom zas hardcorová nálož a štipka grindovej zbesilosti a celé je to zabalené v melodickom háve. Trošku až blackmetalovou gitarou vyniká zo zástupu „Dijete kaosa“, no z grindovej intenzity neubúda ani trošku. „Propast sistema“ opatrená flákotou thrash-riffov do zbesilých bicích. Od zbytku odlišným songom je záverečný „Eurob“, ktorý sa vyznačuje blackmetalovými jednoduchými riffmi a vysokým škrekotom. Do toho brutálnejšie refrény a tieto pasáže sa menia stále na striedačku až do konca.
Myslím, že táto kapela si zasluhuje pozornosť všetkých, čo sa radi ukájajú posluchom kapiel ako Malevolent Creation, Hate Plow či Misery Index. Album, ktorý vás rozseká nasračky.
(A ja po zistení, že toto je siedmy album, idem asi šmejdiť, ako by som sa dostal k tým starším...)
-Majto C.-






Žiadne komentáre: