DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

piatok 9. mája 2014

SPIDER CREW „Still Crazy But Not Insane“ LP 2012 (Spook Records)

Jeden z našich minuloročných koncertov sme absolvovali ako predskokani tejto viedenskej HC-úderke, v ktorej sa však nachádzajú príslušníci aj iných národov... Tam som od nich odkúpil túto placku ešte pred koncertom, bez toho, aby som ich dopredu počul a dodnes to neľutujem. Ba povedal by som, že album u mňa stále rastie a počúvam ho stále radšej.
A čo na ňom možno počuť? Viedenskú verziu NYHC, ale kua dobrú. Počul som z tejto scény ešte albumy Only Attitude Counts (niekto z nich hrá aj v Spider Crew, len si už nejak nepamätám tie súvislosti), ale SC sú podľa mňa oveľa osobitejší a zaujímavejší. Ich veľkou výhodou je používanie viacerých druhov spevu – aj bežná pasáž tak vyznie oveľa zaujímavejšie, keď sa v nej strieda viac hlasov a núdza nie je ani o zbory. Po tejto stránke to majú chlapci absolútne perfektne zmáknuté. A hudobne to tiež neni žiadna nuda. Úvodná „Our movement“ síce ešte nič prekvapivé neprináša (okrem spomínaných spevov), no hneď nasledujúca „Strike you down“ má atribúty stať sa európskou verziou „For my family“ – parádny nástup, správne tempo, chytľavé jak sviňa – čistá parádička. Nasledujúca „Forgive-Forgotten“ začne v pomalšom tempe, no hneď naberie obrátky a opäť je to príjemne našľapaný NYHC s pestrými spevmi a sekanými gitarami. V podobnom tempe začne aj titulná „Still crazy but not insane“, kde sa v prvej slohe vystriedajú hneď 3 hlasy, po zborovom „oi, oi, oi...“ song naberie obrátky a slohy sú potom svižné a refrény zborové a v strednom tempe sa valiace. Nemá zmysel opisovať každý zo 14-ich songov. Najpodstatnejšie je, že album znie sviežo a chytľavo. Hoci NYHC je len jednou čiastočkou v mojom širokozáberovom playliste, dobrou muzikou v tomto žánri nepohrdnem a ak je v prevedení ako ponúkajú Spider Crew, tak sa len tak zalizujem. Pre milovníkov Sick Of It All, Agnostic Front či Madball je tento album priam povinnosťou. Ja budem musieť napraviť medzery v znalostiach scény okolitých krajín - nikdy by som si nepomyslel, že takto skvelá kapela hrá kúsok od našich hraníc.
-Majto C.-



Žiadne komentáre: