DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 19. decembra 2013

HANBA „IIII“ MC 2013 (Skaven Records)

Na poslednej akcii v Šali som do rúk dostal kazetu, že či by som na ňu nenapísal recenziu. Chvíľu som si doma lámal hlavu, že ako ju vypočuť, bo všetky zariadenia na kazety už mám mimo prevádzky, no našiel som materiál na vypočutie na sieti....
A je to teda vec – ostatne, o kapele, na ktorej sa podieľa Banán som teda pochybnosti nemal. Oproti jeho predošlým pôsobiskám (Balaclava, no najmä Lahar) je Hanba v miernejších a melodickejších vodách a to ako hudobne, tak aj jeho vokálny prejav je tomu prispôsobený. Hneď od úvodných tónov prvého songu je v ponuke rinčivý zvuk gitár, ako zo začiatku 80s v Amerike, striedajú sa tempá, objaví sa príjemná vyhrávka – no šupa hneď od začiatku. Druhý song „Nová příležitost“ nekompromisne rozdrbe ksicht hneď v úvode a preletí hlavou nehoráznym tempom, ktoré sa do stredného zmení až v záverečnom refréne. Rovnako je to aj u songu „Černý kafe pro černý duše“ – absolútne skvelý oldskúlik, čo ja rád. Záverečná „Stopy“ začne príjemnou melodickou vyhrávkou gitary, stredným tempom (ktoré vydrží po celý čas) a je opatrená fajn textom (šak Banán...), celá má takú zvláštnu melancholickú atmosféru, že ma na jej konci mrzí, že je ticho. Nezostáva iné, len pustiť a počúvať znova - dal som to hneď na prvý pokus po sebe 10x a zakaždým to počúvam niekoľkokrát po sebe a stále to funguje.
Kto si potrpí na melodický punk-hardcore starého amerického strihu s fajn textami, nemal by váhať. Skvelý materiálik, ktorý by niekto mohol aj na čiernej 7-palcovke vydať. Ešte jeden dopad na mňa mala táto kazeta – normálne som po nete začal pátrať po nejakom kazeťáku – veď v krabiciach pod posteľou mi ich leží pár stoviek...
-Majto C.-

Žiadne komentáre: