DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 26. januára 2014

ETERNAL WINTER NIGHT – (Beton, Radiation, Gates Of Ptulah, Barney Gumble) - 24.1.2014 Trenčín, Boogie Bar

Po niekoľkotýždňovej koncertnej pauze som opäť raz vyrazil do Trenčína za účelom zhoršenia stavu môjho audio-vstupu, ktoré nastane vždy po akcii v Boogie-čku, kde sú akustické možnosti viac ako obmedzené, čo mi však nebráni opakovane sa tam vracať... Príchod som si stanovil na obvyklú 9-tu hodinu, čo sa mi aj zadarilo. Nasledovali tradičné „kšefty“ s platňami, plus samozrejme zvítavacie rituály, ako aj prekvapivé zistenie, že v podniku je dnes neobvykle našľapané množstvo ľudí (hrubý odhad tak niečo cez 50 hláv, čo nebýva zvykom)...

Večernú produkciu potom kol pol 10-ej začali BARNEY GUMBLE. Čo ešte povedať k vystúpeniam týchto sereďanov, aby som sa stále neopakoval? Snáď vypichnúť stále väčšiu zohratosť, Jambelov pokrok v hre brnkátkom, ako aj parádny zvuk (na miestne pomery). Nasadenie, ako som zvyknutý, Pipo valil tradičné klepanice, dokonca sa mi zdalo, že niektoré songy boli aj trošku rýchlejšie. Odzneli všetky šupovice z aktuálneho (ten večer oficiálne 
BARNEY GUMBLE
do predaja vypusteného) fínsko-slovenského 4-splitka „Neither East Nor West“ (okrem BG tu nájdete tvorbu Alea Iacta Esta a fínov Yhteiskunnan Ystävät a Ydinperhe) ako aj nejaké starinky „L.F.H.R.“ či „Svetielka“, no aj novinky, ktorými set spestrujú už niekoľko mesiacov. Pre mňa opäť raz vrchol prišiel na začiatku.

Nasledujúcu kapelku z Blavy, ktorá sa ukrýva pod názvom GATES OF PTULAH nejak extra nemôžem ohodnotiť, bo som ich počul len zo schodiska, kde som čas trávil debatami so sereďanmi, a kde nie je extra dobre rozoznateľné čo sa hrá, no ohlasy na ich vystúpenie sa natoľko líšili, že ani podľa toho si nedokážem utvoriť názor. Sorry borci, snáď to vypočujem niekedy inokedy...
RADIATION

Zato nasledujúce bratislavské trio RADIATION som si nenechal ujsť, hoci pred takmer dvomi rokmi v Seredi ma ich set viac odradil ako potešil. Čo bolo pred dvomi rokmi, nech zostane v minulosti. Teraz bol ich výkon viac ako presvedčivý. Surový oldschool thrash metal v germánskej verzii, čo liezol z pódia pripomínal asi najviac Sodom v časoch neľútostného, špinavého „Obsessed by cruelty“ so štekaným spevom z „Pleasure to kill“ od Kreator, no samozrejme s nádstavbou súčasnosti, hlavne čo sa hry bicích týka, ale celkovo vyznela ich tvorba nadupanejšia nápadmi. Normálne som ľutoval, že som si ich songy trochu dopredu nenapočúval, bo v týchto zvukových pomeroch som sa občas stratil, no celkovo som bol spokojný. Pre mňa asi najväčšie prekvapenie tohto večera.
BETON

Poslednou bratislavskou cháskou boli BETON. Mal som ich v pamäti ako taký tuctový crust-punk, čo vydal splitko s Čad, no už svojho času na akcii v Lúči, kde predskakovali švédom Miasmal, som mal možnosť zistiť, že tie časy sú preč, čo mi potvrdilo aj ich vystúpenie na poslednom Ffud feste, kde im skvelú kulisu robila začínajúca búrka. Aj teraz sa z pódia valil silne švédsky sound podladených gitár s melodickými vyhrávkami, ktoré miestami pripomínali Dismember, abo ťažkými leptavými riffmi ako zo starých albumov Grave. Do toho Had reval jak zmyslov zbavený a výsledok bol jasný. Skvelý metalový crust punk – energia, nasadenie, čo sa odrazilo aj „pod“ pódiom, kde ľudia doslova besnili a metali nielen sebou, ale aj stolmi v pozadí. Parádne vystúpenie a druhý vrchol večera.

Čo dodať? Snáď dúfať, že na každú akciu príde aspoň toľko ľudí ako na túto a budú sa rovnako skvelo baviť. Ako aj poďakovať všetkým, že prišli, či už hrať, baviť sa, či predávať nosiče, no asi predovšetkým Čimovi, že to ešte stále nevzdal a ťahá tie akcie ďalej napriek všetkému...
-Majto C.-
fotky: Mirec


Žiadne komentáre: