DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

štvrtok 9. júla 2020

PORENUT "Postnihilera" 12"LP 2020 (Nomad Sky Diaries)

Vydavateľstvo N:S:D je pre mňa synonym, neotrelej, nekomerčnej, zaujímavej, občas bombastickej muziky a hlavne poklona za DIY prístup. Ten si cením najviac. Ale ako sa vraví, aj majster sa občas utne. Z môjho subjektívneho pohľadu je táto nahrávka, práve to utnutie.
PORENUT hrá post black metal.Nie je to kapela, ktorá by brázdila pódiá. Jedná sa totiž o nihilistov. Občas je ťažké byť nihilistom. Ja som len nikdy nechápal, prečo introverti a nihilisti vydávajú nahrávky??? Tomuto faktu asi nepochopím nikdy.
No áno čítate dobre, black metal. A tu?? A povedal som si,keď to vydáva NSD, musí v tom byť niečo zaujímavé. Absolútne na jednotku je zvládnuté, prevedenie.Obal je majstrovským dielom, ako sa patrí. Fakt nádherná kresba a aj celkové prevedenie, je na jednotku.
S hudbou to už ale tak nie je. Nie som priaznivcom black metalu, pre mňa to skončilo a začalo pri Venom,Bathory. Nie som priaznivcom ich filozofií,kedže sa tak isto, ako každá filozofia a hnutie, bijú a serú si do vlastného. Aj táto "hra" na nihilistov, je mi smiešná.
Drtia to občas pekelné rýchlo, občas melancholicky, no každopádne to vôbec nie je ucelené a je to také, z kažého rožka troška. Čítal som aj rozhovor a sami si priznali, že chceli stvoriť Opus Magnum,ale podaril sa im Opus Fail. Toľko sebakritiky, som ešte nikdy a nikde nepočul od Slovenskej kapely. Bod k dobru.
 Logicky, už keď niečo nahrávate tri roky (!!!), tak stratíte pôvodnú myšlienku už na začiatku a na koniec vám vyjde úplne niečo iné,ako ste chceli.
Nejak som čakal, že texty budú aspoň zaujímavé. Nestalo sa. Postrádajú presne ten nápad, hlbšiu myšlienku. Ja viem, že ju majú,ale v tom primitívnom slangu rýmovačiek, to vyznie dosť dedinsky.
 "Vystrelení z vlastnej osi vesmíru, ktorého hlbiny za flašu kefíru vymením..."
A takýchto skvostov je tam viac.
Zhrnuté, podčiarknuté.čakal som zaujímavú a neotrelú muziku, nestalo sa. Čakal som zaujímavé, neotrelé texty,nestalo sa. Ako priemerný black metal, znejú dobre a zachraňuje to prekrásny obal. Nechcem nikoho poúčať o tom,ako by to malo znieť. Neviem to ani ja. Ale čakal som niečo zaujímavejšie.
-Lepra-

NOMAD SKY DIARIES

Žiadne komentáre: