DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

nedeľa 24. marca 2019

ČAD „Bastard“ LP 2017 (Vandal Records)



Musím sa priznať, že tvorba tejto bandy sa mi od titulu k titulu páči stále viac. Demo „Na odstrel“ som žral, potom však na čas šla tvorba Čad mimo mňa. Záujem sa obnovil až pri Súkromnej vojne, ale až „Ťažký kov“ som púšťal do nemoty. Odvtedy sa to u mňa len lepší. Hoci predošlý matroš „Čertova kovadlina“ som vstrebával trošku dlhšie, kým som mu úplne prišiel na chuť. Zato „Bastard“ je tlak od prvého kontaktu a ani po čase sa na tomto dojme nič nemení. Nevynechávam z neho žiadny song ani pri počúvaní v aute, či na nete. Stále ma rovnako baví celý ako je. Svoj diel na tom istotne má aj perfektný „neslovenský“ zvuk, všetky nástroje sú dokonalo vyvážené a kde spevy sú na úrovni ostatných nástrojov, čo je veľmi pozitívna a v týchto krajoch neobvyklá vec. Pričom je dokonale zrozumiteľné každé jedno slovo. Od Valérovho sóla v úvodnej „Štvaná zver“ začína prehliadka energie, agresie a intenzity, kombinované s melodikou a množstvom skvelých nápadov. Je zbytočné popisovať song po songu v dobe, keď už tento album počul snáď každý. Samozrejmosťou sú priamočiare, náklepy, čo vyprášia kožuchy každému (nielen)karpatskému psovi, typu: „Frustrovaný, dojebaný a nasratý“, „Satani“, či „Metalové kladivá“, v ktorej hlavne klepačky v refrénoch sú úplne devastačné. Tieto síce znejú skvelo, majú šťavu a všetko čo majú mať, no čaro tvorby trojice sa na posledných nahrávkach posunulo do pomalších, valivejších, ťažobou a práchnivinou páchnucich songov. Ako „Močiar“, „Zlá burina“ (s perfektným ústredným riffom, sekanými gitarami a skvelou vyhrávkou pod záverečným refrénom), či moja srdcovka z tohto albumu „Zlo som ja“. Keď sa po miernom úvode, obstaranom basou s temným tepotom bicích a jemným žblnkotom gitary, ozve Pištov výkrik a zaburáca vyhrávka gitary, sa mi zježia aj pred rokom oholené chlpy. Ďalšou kategóriou sú nadupané, šľapavé strednotempovky, ktoré by sa s jemnejším vokálom uplatnili aj u Vandalov („Plytký hrob“, „Na zlej strane“, „Bastard“, ktorá je pekne melodickou chytľavicou), no tu parádne dopĺňajú celok, ktorý by tak bol o dimenziu chudobnejší. Čo sa mne osobne veľmo pozdáva je, že Pišta začal vo väčšej miere prehrabávať aj tenšie struny, čo songom dodáva ďalší, melodickejší rozmer (vyhrávka v „Plytký hrob“, riff „Zlá burina“, a pod.). Je to skrátka karpatský výber najlepšej úrody naliaty v jednej 12-palcovej nádobe, ktorú opakovane otváram a opájam ňou zmysly.
A keď sme pri zmysloch, naprázdno opäť neostáva ani zrak bo od samotného parádneho obalu po namakano spracovaný obsiahly booklet je na čo pozerať a čo študovať. Ohromná poklona za to. Valér neovláda skvelo len svoju artilériu, ale aj iné nástroje. Myslím, že je čas chystať čosi nové, aj keď Bastarda budem asi žrať ešte veeeľmi dlho a nenasýtim sa.

-Majto C.-



Žiadne komentáre: