DEATH FIST

DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!

pondelok 9. februára 2015

TOHC SHOW vol. 3 – (Foose, Ilegality, True Reason) - 7.2.2015 Topoľčany, Barbar





Prvá akcia v tomto roku (teda prvá, na ktorú sa mi konečne aj podarilo dostať), tak sme s miernym predstihom dorazili na miesto určenia (správne, opäť je množné číslo – opäť som raz nebol sám), kde sa už nachádzalo nejaké to publikum, no stále sa mi to na meno formátu Don Foose zdalo málo. No akcia len začínala...

Prví na pódiu, presne s úderom 21-ej hodiny odštartovali domáci legendárni punksteri ILEGALITY, ktorým aktuálne u Papagája vyšiel najnovší album „In money we trust“. Narvali do ľudí ten svoj hardcorom hojne okorenený drsný punk so suverénnym Boženovým prejavom, ktorého v hojnej miere hlasmi podporili Fabro v druhých spevoch a spolu s Tonkom aj v zboroch. Basa burácala, Tonko šupoval okrem riffov aj melodické sólička, všetko v dravom tempe. Zaznel prierez tvorbou, vrátane noviniek a po cca 40-ich minútach bolo po všetkom. Zvukovo a hudobne parádny set, len ľudia boli ešte akýsi strnulí.

Po zhruba 50-minutovej pauze sa na pódium postavila kapela v čele s človekom, kvôli ktorému som sem hlavne meral cestu (a nielen ja) a ktorého meno zastrešuje tento band – Don FOOSE. Od prvých tónov parádny zvuk nástrojov a Donov výrazný vokál, klubom sa nesie 90-kový americký hardcore, ako si ho pamätáme z Donových starších pôsobísk (The Spudmonsters, Run Devil Run) – hutné, masívne spodky, ostrá gitara a jedovatý spev. Opäť sa jednalo o prierez tvorbou, kde Don prihodil aj vzorky z iných svojich projektov a kapiel a nechýbal ani cover Black Flag. Väčšinu setu strávil na rukách nadšeného publika, ktorého bola zrazu plná miestnosť. Všetci skákali, kričali a besno tančili, pot a ruky lietali povetrím. Malo to parádnu atmosféru, tak sa ani veľmi nečudujem spokojným výrazom na tvárach amíkov, ktorí do nás sádzali jeden song za druhým – ani neviem koľko to trvalo, no zniesol by som asi aj viac. Podobne ako pri sete Donovho projektu LIFELINE, ktorý som tu pred časom videl, aj teraz som zostal plný pozitívnych dojmov, ktoré umocňoval aj prístup celej kapely počas koncertu aj po ňom, keď zostali s ľuďmi a debatili ešte hodne dlhé chvíle.

Záver akcie obstarali domáci TRUE REASON v novej zostave. Po počiatočnom hlukovom chaose sa konečne zvuk trošku unormálnil a chlopi do nás nasúkali známe vecičky z debutovej nahrávky „... talk to my hand“ (zazneli aj moje srdcovečky, dokonca hneď po sebe – „Každému čo jeho jest“ a „Jeden lepší deň“) + pridali aj nejaké tie novinky. Úlohu udržať publikum v pozornosti mali dosť ťažkú po tom, čo predviedli amíci, no popasovali sa s ňou statočne a až na občasné zvukové výpadky a čudne zahuhlaný zvuk druhej gitary som bol s novou tvárou kapely vcelku spokojný. Pohyb na pódiu aj pod ním mi dával za pravdu, že nová zostava pokračuje v stopách starej. Neviem, koľko chlopi hrali, v ten večer som vo všeobecnosti nejak nevnímal čas poriadne, ale s dozvukom posledných tónov sme sa pomaly začali chystať k odchodu.





Večer veľmi vydarený, s hojnou účasťou ľudí a dobrým výberom kapiel. Cesta potom tiež bezproblémová a rýchla (ešteže sa počasie zopsulo až o deň neskôr). Dobre mi to padlo po tej koncertnej pauzičke sa takto odreagovať.

-Majto C.-


fotky: Filip Čerňan

Žiadne komentáre: