DEATH FIST
DEATH FIST bol jeden z prvých xeroxovýh fanzinov na Slovensku venujúc sa extrémnej muzike. Vznikol v roku 1991 a pravidelne a nepravidelne aj s prestávkami vychádzal až do roku 2005, keď jeho existencia bola nadobro ukončená. Tu bola obnovená jeho činnosť vo forme blogu. Túto stránku ,robia fanúškovia hudby, ktorý si recenzované produkty kupujú sami! Nie sme viazaný žiadnym dlhom voči vydavateľom a kapelám!
streda 29. októbra 2014
OBSCENE EXTREME 2015 !
Prvé potvrdené kapely na budúcoročný OBSCENE sú v znamení legiend!
BLOOD, PROTECTOR ,CENTINEX, BROKEN HOPE ,SATANIC MALFUNCTION
a v neposlednom rade projekt Schirenca, ktorý zo svojou eskadrou zahrajú
staré hity od PUNGENT STENCH, Kvôli súdnym poťahom vystúpia pod
názvom SCHIRENC PLAYS PUNGENT STENCH !!!
Sledujte WEB a radujte sa!!!
STORM(O) „Sospesi Nel Vuoto Bruceremo In Un Attimo E Il Cerchio Sará Chiuso“ LP 2014 (kooperácia)
Hoci nemôžem
povedať, že by som nejak extra poznal taliansku scénu, no to málo,
čo sa ku mne dostalo, dokazuje, že tam majú dar pristupovať
k muzike trošku inak ako je bežné. Storm(O) sú po Chaos
Conspiracy tento rok druhou kapelou z Talianska, ktorá mi to
dokázala hneď dvakrát – najskôr naživo na Ffud feste a potom
doma z albumu. Zabalený v gatefold obale, kde nechýbajú
texty (aj ich preklady do angličtiny). Pochmúrne ako tvorba
Storm(O) samotná.
Do ich
divokého sveta nás uvádza inštrumentálna temná pomalá
psychiatria „In volo“, ktorou otvárali aj sereďský set a to
pod kožu sa vtierajúce škrípanie upútalo moju pozornosť svojou
naliehavosťou a neodbytnosťou. Hneď ďalšia „Supernova“
začne skoro až blackmetalovou gitarou a psycho rytmom bicích,
no po chvíli sa song post-hardcorovo skomplikuje a cez rôzne
rytmické zmeny a variabilný vokál prechádzajúci od
naliehavého rozprávania po škrekot a vreskot sa prerúbe ku
koncu. Celá skladba je akási neuchopiteľná, keď už si myslíte,
že tohto sa dá chytiť, motív zmizne v ďalšej zbesilosti.
V tom duchu sa nesú aj ďalšie songy albumu. Každá skladba
v sebe má niečo iné. „Fuga“ skoroorientálny motív
v úvode, „Porché la bambina cade“ mierne vybrnkávané
pasáže prestriedané divokými rezanicami, „Sorridendo (Alla
possibilita della caduta)“ po jemnom úvode skoncentrovanú dávku
agresivity vystriedanú znepokojivou pasážou v stredne pomalom
tempe, či metalové besnenie v „D´istanti“, post-rockovo
ľahučká gitarka v „Delle nostre vite appese“, chaotickosť „La
debolezza“, akustické gitary v „Respito“ (celková prístupnosť
tohto songu) a veľa iných. Každý má niečo, čo nemajú
ostatné a dokopy majú všetky v sebe tú neuchopiteľnosť,
zdanlivú zmätenosť,dráždivosť a nervydrásajúcu
naliehavosť. Úplne cítite, že vás burcuje a chcete vedieť,
čo sa deje, o čo ide, no stále to neprichádza,. Pasáže sa
menia, mení sa intenzita zvukového útoku nástrojov aj vokálu.
Studený pot strieda zalievanie tela horúčavou. Odpudzujúce
a zároveň podmanivé, hnusné ale príjemné, chaos
a harmónia. Všetko toto obsahuje tvorba tejto talianskej
štvorice. Skurvene hnusne príjemný, chaoticky post-hardcore s
dávkou metalovej ostrosti, emotívnymi vsuvkami a vokálom.
Nedá sa neznášať to. Nedá sa nemilovať to. Preto ten album ešte
stále neznášam a stále ho s radosťou znovu a znovu
ukladám na tanier gramca. Inak to skrátka nejde.
-Majto C.-
pondelok 27. októbra 2014
RETROPROTEST „Nová deska se starým obsahem“ LP 2014 (Papagájův Hlasatel Records)
Hneď ako som
poprvýkrát tento album počul na bandcampe, chytila ma taká
nostalgia, že som vedel, že ho musím mať a to v čo
najkratšom čase. V hlave sa mi vybavili obrazy dvoch
pubertálnych mládencov, ktorí v izbe jedného z nich
sedia nad prvými porevolučnými fanzinmi a dohadujú si, kto
ktoré demáče od Malárie objedná a kto napíše ktorej
kapele a do toho z kazeťáku buráca sedemdesiataôsma
kópia kópie demáča Davovky. Túto recenziu by som aj venoval
spomienke na tohoto človeka, ktorý v januári tohto roku tento
bolestný svet opustil. Dano P., toto by sme spolu pekne opičovali,
keby tam nájdeme niečo čo sa líši od originálu a zároveň
by nás potešilo, že na jednom albume je toľko skvelých známych
songov. A nakoniec by si aj tak povedal: „Ty pess, dobré je
to, tak nepičuj!“
Ak si
odmyslím úvodné „intro“ v podobe kúska zo Smetanovej
Vltavy, hneď „Zejtra je nám dvacet“ z rovnomenného demáča
Kritickej Situace brnkla na nostalgickú strunku a pri
nasledujúcej veci z demáča Telex už som si lietal v oblakoch
a spomienkach naplno. Keď som počul „Do boje!“ od HNF, aj
ma zamrzelo (okrem straty ich kazety), že skupina skoro skončila
a Štěpán pokračoval smerom, ktorý mi nič nehovoril.
A potom už len odmena – jedna za druhou, neviem, či viac
potešila vec z debutu Našrot abo od Majklova strýčka. No
nadšením som nešetril ani pri Depresii od spomínaných DP, abo
dávnej hitovke Plexisu (album „Půlnoční rebel“ si ešte dnes
s chuťou vypočujem), Šanova 1, či demáčovka P.S. Jediná
vec, ktorú by som oželel je záverečná od Zóny A – asi nikomu
netreba vysvetlovať prečo, hoci k tým dávnym časom patrili
aj demáče Zóny, ktoré sme tiež točili, no radšej by som si
vypočul verzie od Radegast či Svobodný Slovo alebo strakoničákov
Stres, ktorých nahrávky moje srdénko vždy tešili oveľa viac ako
tie Koňykovcov. No chápem, že je to subjektívny výber ľudí z
„kapely“ a pre nich má hudba Zóny A svoj význam.
Čo sa týka
zvuku, tak to je skrátka nádhera – štúdio Hellsound skrátka
nevypúšťa sračky. Zvuk je tak akurát špinavý, ako si tento
žáner žiada, pritom počuť skvelé výkony hudobníkov ako aj
spevákov (v mnohých sa ozvali pôvodné hlasy – skúste trafiť
v ktorých). Hudobne je to tiež skvelo zahraté, občas počuť,
že sa chlapi strnulo nedržali originálu a objavuje sa
niekoľko pekných momentov (napr. taká thrash-ová gitara
v Depresii, to je teda masaker).
Hoci nie som
zástancom rôznych revival a tribute záležitostí, musím
uznať, že tento album má svoje kvality a istotne poteší
okrem autorov aj mnoho pamätníkov, rovnako ako mňa, ako aj, že
dokáže novým generáciám punx osvetliť históriu tohto žánru
v našich (po starom československých) krajoch. Čiže, tento
album môžem len doporučiť. A ja sa idem znovu v spomienkach
vrátiť do tej Mars-kami zadymenej kutice a zápalisto
debatiť...
-Majto C.-
sobota 25. októbra 2014
TERRIBLE FEELINGS „Backwoods“ 7“EP 2013 (Sabotage Records/Erste Theke Tonsträger)
Ďalší
skvelý titul od Sabotage, ďalší v rade sedempalcov tejto
švédskej skupiny, na ktorom dostanete presne to, čo od nich
očakávate. Čiže príjemný post punk so zaujímavo znejúcim
ženským spevom. Hneď prvá „I don´t even know you“ začne
hneď aj s príjemným spevom a decentnou čistou gitarou,
ktorej hra umocňuje mierne melancholický nádych, ktorý
v kombinácii s tým úžasným spevom kapela vytvára.
Väčšinu času parádne vybrnkávanie a keď pred záverom
príde po množstve skvelých vyhrávok jedno nádherne vystavané
sóličko, len tak príjemne zamrazí z tej atmosféry. Presne
pre toto mám ich tvorbu tak rád. Druhá „Word travels fast“ je
skôr rockandrollovka, no stále s tým osobitým zastretým
hlasom Manuely. Aj tu sa mihne kratučké sóličko, no vystavané
len na pár tónoch a príliš krátke na to, aby tak pohladilo
ako v songu predošlom. „Black winter night“ na strane
druhej je opäť v strednom tempe hraná skladba, kde sa síce
tiež dosť vybrnkáva, no sú tu už aj trošku viac hrané plné
akordy. Opäť sa ozve jedno vyhrávkové jednoduché sólo v strede.
Opäť tá príjemná atmosféra skorej jesene, keď večery sú
chladnejšie a pri prechádzke už cítiť dym z komínov,
bo v niektorých domoch už prikurujú drevom. Parádny,
príjemný počin a dúfam, že pri tom, ako rýchlo kapela na
trh púšťa jedno vydanie za druhým, čoskoro sa dočkám nejakej
ďalšej nahrávky – je jedno či to bude opäť len 7-čka, abo
konečne aj dlhohrajúci nástupca nádherného debutu „Shadows“.
Tvorba Terrible Feelings vždy dokáže potešiť. Sabotage records
tento titul síce avizujú ako vypredaný, no verím, že niekde
v distrách sa nejaké kusy ešte objavia.
-Majto C.-
MAJOR KONG „Doom Machine“ CD 2014 (samovydanie)
Končí noc
a v šedivom ráne sa krajinou plížia ťaživé, chladné
opary, v ktorých predmety strácajú svoje kontúry, menia
tvary. Ostrý, vlhký vzduch zaváňa blížiacou sa zimou a na
zem popadaným, tlejúcim lístím. Obnažené stromy mĺkvo stojace,
ponorené v tých oparoch. Len krivé, holé konáre vzpínajú
proti sivej oblohe, ktorej sivosť bledne pomaly akoby sa ani nemala
noc nikdy vzdať svojho panstva. Okrem plížiacich sa ranných hmiel
sa nič nepohne. Akoby život skončil.
Takto
na mňa stále vplýva posledný album lublinského tria Major Kong.
V piatich ťaživých inštrumentálnych kompozíciách ponúkajú
pomalý doom metal v duchu starých „temnejších“ vecí od
Black Sabbath. Napriek tomu, že skladby napriek dlhšej minutáži
neoplývajú prílišným množstvom rôznych pasáží, o zmenách
tempa nehovoriac, borci dokazujú, že aj s málom sa dá
dokázať veľa. Tak pod každým jednoduchým gitarovým riffom
bubloce nápaditá basová linka, alebo naopak, ak je pasáž
postavená na jednoduchom rytmickom základe, gitara čaruje rôzne
vyhrávky a sóla. Z času na čas sa objaví aj pasáž,
kde sa prelínajú linky oboch nástrojov a znie to dosť dobre.
Obaja strunobijci majú v obľube využívať wah-pedál, čo
dáva mnohým pasážam zaujímavé vyznenie a ešte viac
odkazuje ku koreňom žánru, ktorý produkujú (taký úvod „Tractor
beam“ je starý rokec jak vyšitý). Všetky songy v podstate
plynú v pomalom valivom tempe, no song „Voidwagon“ je
mierne svižnejší, čím trochu vyčnieva z radu a príjemne
album spestruje. V tomto songu sa viac vybláznil aj bubeník
prívalom rôznych prechodov. Zaujímavá je aj posledná “Skull of
the titan“, v ktorej sa ústredný riff opakuje zhruba od
polovice (song má 9:30 min) a v jednej časti vždy
postupne spomaľuje, čo znie veľmi dobre, keď takto kolíše
tempo. Týmto songom uzatvárali svoj trenčiansky koncert a aj
tam sa mi to ohromne pozdávalo. Na albume tomu síce chýba ten
moment prekvapenia, ale je to aj tak skvelá pasáž a skvelé
ukončenie zaujímavého albumu.
Pre
milovníkov pochmúrnych pomalých vecí je tento album povinnosťou.
Rovnako ako aj pre zberateľov, pretože do obehu bolo pustených len
300 kusov v digipack prevedení a ťažko povedať, či
kapela alebo nejaký vydavateľ budú mať záujem vydávať ho
niekedy v reedícii. Ja svoj kus mám.
-Majto C.-
štvrtok 23. októbra 2014
ZINTAER zin 2014
Všetci
fanúškovia power violence a extrémneho HC zbystrite svoje
zmysli a vysielajte signály smer východné Slovensko.
Z košického cintorínu prichádza medzi živých ZINTAER!!!!!!
Zintaer je nový prírastok do zinárskej famílie vo formáte A4
s čiernobielou dirty grafikou. Vo svojich útrobách ukrýva
rozhovory s ľuďmi z kapiel Sheeva Yoga, Dead Radical
Inc., The Endless Bockade a Completed Exposition. Ďalej sú vo
vnútri recenzie z 90% power violence muziky a pár
spomienok na staré československé beatové nahrávky. Rozhovory aj
recenzie sú oproti ostatným zinom písané viac do hĺbky, čím sa
môžu niekomu čítať trochu ťažšie, ale o to je to
zaujímavejšie a dokazuje to len to, že sa šéfredaktor
a majiteľ plátku v jednej osobe naozaj venuje konkrétnej
téme a nerobí to len tak povrchne halabala. Skutočne ma tento
časák príjemne prekvapil a potešil ja mu držím palce nech
pribúda ešte niekoľko ďalších jeho čísel. Neváhaj
a objednávaj, pretože ťa bude kurevsky mrzieť ak už nebude.
Jan
IP
pondelok 20. októbra 2014
AVVIKA „s/t“ LP 2014 (Music For Liberation / Carpath Bears)
Bratislavskí
Karpatskí medvedi sa okrem organizovania koncertov angažujú aj
v občasnej vydavateľskej činnosti a tento dvanásťpalec
je ďalším počinom s ich logom. V parádnom sieťotlačou
ozdobenom kartónovom obale s vloženou trojjazyčnou textovou
prílohou (nakoľko sa jedná o anglicky spievajúci
česko-švédsky projekt). Veľmi sympatická vec – presne toto som
mal rád na vydaniach Malárie records na počiatku 90s.
K hudbe
samotnej. Na albume sa nachádzajú 2 monštrózne songy, pričom
prvý „Fire“ otvára intro ladené do dark-ambientu, kde sa do
klávesovej slučky ozýva hrkot raťazí, aby sa po štyroch
minútach vynorila krásna post-rocková vybrnkávaná gitara
podporená slákmi a postupne sa napájajúcimi decentnými
bicími s basou, ktoré vystriedajú drsné riffy gitár
a chrapľavý škrek do valivého, pomalého tempa. V polovici
sa song znovu stíši a opäť zaznejú post-rockové, jemné
gitary a hovorený sampel a postupne pekne vygradovaný
motív, ktorý naberá na intenzite cez zahusťujúce sa údery
bicích a skončí výbuchom zefektovaných gitár a striedania
uškriekaného spevu s čistým ženským chorálom, po ďalších
drsných slohách sa cez sampel s typickým škrípaním bŕzd
zastavujúceho vlaku song dostáva k záveru.
Druhý song
nazvaný „Eternal Treblinka“ začína šumením dažďa a čistou
gitarou, do ktorej sa postupne pridá ženský hlas odriekajúci text
a opäť decentné sláky a postupne pridávané bicie, ako
aj druhá gitara s basou. Po chvíli sa strhne prudké
crust-hardcore tempo s drsným ženským revom a decentnou
gitarovou vyhrávkou v pozadí. Song sa ešte párkrát premení,
čo do rýchlosti, či intenzity. Je v ňom veľa skvelých
pasáží, či už hudobných, či vokálnych. Povedal by som, že sa
mi pozdáva o trochu viac ako song na áčku. Hlavne sa mi zdá
členitejší.
Celkovo je
celý album výborný dark-hardcore s emotívnymi
a post-hardcore prvkami, ktorý sa skvelo počúva a tak
skoro sa nepreje. Myslím, že pre ľudí, čo sa radi nechávajú
unášať pomalšími, náladovejšími albumami, je tento správnou
voľbou. Ale pozor, vyšiel len v 250-kusovom náklade, tak by
som dlho nerozmýšľal...
-Majto C.-
nedeľa 19. októbra 2014
MESRINE „Bad Seed... Spoiled Blood“ 7“EP 2014 (Uranium Overdose rec.)
Quebecký
grindery Mesrine a Trenčiansky label Uranium Overdose si zrejme
skvele rozumejú, keďže im už druhý singel po sebe vychádza
práve tu. Mesrine sú kapela, ktorá má na konte kopu nahrávok
a splitiek, niektoré sú parádne, niektoré zas trochu nuda,
ale táto je jednoducho perfektná. Tu sa s tým vôbec nesrali,
kopli do vrtule a nahrali kurva fix cecky blesky dobrý matroš.
Nasekali sem sedem delobuchov, ktoré odpaľujú jeden po druhom aby
ti v rýchlosti natlačili do gebule svoj svižný old school
grind. Rýchle strojové klepačky striedajú crustové útoky
s hrubým záhrobným vokálom. Trochu odlišnejšia od
ostatných je prvá skladba z béčka s dvojkopákovým
deathmetálovým feelingom čo je fajn zvolnenie tempa, ktoré sa
však velmi rýchlo vráti do rýchlych otáčok. Posledná je zas
sekundová vypalovačka a ide sa zas pekne od znova. Bubeník je
ako pneumatický drtič, ktorého regulátor rýchlosti sa zasekol
a nekompromisne ničí všetko čo sa dostane do jeho blízkosti.
Čistý a vyvážený zvuk mal na starosti gitarista Jack a je
cítiť, že si dal na tom záležať čím presne vystihol to čo
táto kapela potrebuje a kde je ich sila. Tematicky je tvorba
Mesrine stále plná násilia, smrti, a vraždenia (strach je
mocný nástroj ako dosiahnuť svoje najvyššie túžby...len boh
vie kto som, moje obeť ešte nie) čomu je prispôsobený aj čierno
biely obal z dielne Nekrovalium (gitara 2 Minuta Dreka ). Singel
vyšiel v 520 kusovom náklade, všetky v modro purpurovej
farbe a aj keď tak rýchlo ako začne tak aj skončí, určite
neomrzí ani po niekoľkých otočeniach. Grindery, vrelo
odporúčam!!!!!!!!
Jan
IP
pondelok 13. októbra 2014
LOOKING FOR AN ANSWER „Eterno Treblinka“ LP 2011 (Power It Up)
Voči
grindcoru a veľkým albumom v tomto žánri obvykle
zaujímam zdržanlivejší postoj, no raz za čas sa stane, že ma
nejaký album zaujme a odhodlám sa zadovážiť si ho. To je aj
prípad tohto 3 roky starého titulu španielskej mlátičky Looking
For An Answer, ktorú som predtým registroval len po mene a hudobne
len vďaka split 10-palcu s Ratos de Porao. Po vypočutí ukážky
z tohto albumu som vedel, že toto chcem mať doma. Parádny
hustý grindcore s brutálnym
zahuhlaným zvukom gitár a spevom ako zo skrine (začínam
badať, že ak zbadám kdesi logo Power It Up, asi to bude pokrm
vhodný aj pre moje uši, bo v poslednom čase som od nich
natrafil len na samé grindové chuťovečky). Hneď po zazneni
druhej „Campo de exterminio“ som sa vrátil späť v čase
do dávnych 90s a spomenul na staré tituly Agathocles (taký
„Black clouds determinate“ napríklad) či ranné nahrávky
Haemorrhage, ktoré som vtedy držal vo veľkej úcte. A práve
Haemorrhage mi evokuje aj ústredný riff a tempo štvrtej veci
„Tapias de cementerio“, len spev je masakrálnejší. Zaujímavá
je aj „La pesta roja“ so spomaleniami, čo mi zas evokuje starý
Carcass. Dobrá vec je aj „Ecoterror“, kde po krutej víchrici
príde spomalená stredná pasáž po chvíli zavalená ďalšou
sypanicou. V mnohých častiach mi to pripomína dávny kultový
debut „World downfall“ Terrorizer, či pre mňa najzaujímavejší
titul „Realm of chaos“ anglánov Bolt Thrower (napr. B-stranu
otvárajúca „Terror carnivoro“, len nemá tak brutálne
podladený zvuk ako angláni vtedy). Dobre znie aj „Supremacia
ética“ s pomalším úvodom, ktorý sa po basovej vyhrávke
tradične rozbehne do nehoráznych klepaníc. Ako sa na správny
grindcorový album patrí, nesmie chýbať cover. Chlapi vybrali
skorominutový titul „Running through the blood“ od Fear Of God.
Čerešničkou za touto kolekciou je posledná „Holocausto diario“,
ktorá začína tiež hutným pomalým úvodom, aby sa neskôr
striedali klepanice s pomalými časťami a stredne
rýchlymi partmi. Jednoducho parádny 17-položkový album, ktorý
počúvam už niekoľko mesiacov a stále ma baví. Kapela
v podstate neprináša nič nového, no to ako hrajú a ako
to celé znie, robí z tohto titulu pre mňa niečo výnuimočné.
A pritom vyslovene nikoho nevykrádajú, to len vo mne ožívajú
spomienky na staré nahrávky, čo kedysi oblažovali moje
sluchovody.
-Majto C.-
STRUGGLING FOR REASON „Mental Disasters / Natural Diseases“ CD 2013 (2K10 Records)
Belgická
kapela neznáma v našich krajoch, no dostatočne aktívna
a toto je jej 4-tá nahrávka vydaná na cd, Na všetkých
predošlých bolo to, čo sa dá počuť aj tu – svižný melodický
punk rock mixnutý s melodickým hardcorom v duchu kapiel
ako napr. Bad Religion, Pennywise, Ignite či New Mexican Disaster
Squad. Na albume je 7 nápaditých songov, ktoré znejú na prvé
počutie vcelku jednoducho, no to je len klamlivý dojem, bo pod
lesklým povrchom sa toho odohráva pomerne dosť. Nie je núdza
o rôzne rytmické zmeny, či zasekávačky, všade plno
parádnych gitár nad ktorými tróni suverénny vokálny prejav
basáka, ktorému zdatne sekundujú obaja gitaristi. V prvej „All
the way“ chlapi sypú svižný punkrock, ktorý v polovici
spomalí a na rad príde aj pomalšia húpavá
„Biohazard-pasáž“.“Black butterflies“ je plná skvelých
doprovodných gitár a jemných vyhrávok, ako aj skoro až
rockandrollových sóličiek, pričom plynie v pekne svižnom
tempe a deje sa tam toho vskutku dosť, opäť dôjde aj na
krátke húpavé časti, ktoré song spestrujú. Spestrujúcimi
elementmi sú aj celé songy. Napr. taký „Thin red line“ hraný
v stredne rýchlom tempe, či „Like a ghost on your
back“, ktorý je v strednom tempe opäť s parádnymi
vyhrávkami. Alebo aj záverečný „Dead letters“, ktorý po
úvode v strednom tempe na chvíľku zrýchli, aby sa po sólovom
basovom výjazde vrátil späť k pôvodnému tempu. Skrátka
tvorba tohto belgického kvarteta je zaujímavá a stále sa tam
dá nájsť niečo, čo ste predtým prepočuli. A navyše sa
pri tom skvelo šoféruje. Milovníci melodických záležitostí by
si mali povinne zohnať aspoň jednu nahrávku tejto skvelej partie.
-Majto C.-
WHITE LUNG „Songs Of The South“ 7“EP 2013 (Deranged Records)
Odkedy
som tieto kanadské divožienky a jednoho divocha videl naživo
v Trenčíne, doslova sa teším na každú ich novú nahrávku.
Tak po skvelom 2 roky starom druhom albume „Sorry“ vydali
v minulom roku tento singel, na ktorom sú dva songy vyvedené
v ich tradičnom štýle, čiže dravý punkrock s jednoduchou
zemitou rytmikou, originálnou gitarou a výrazným hlasom.
„Blow it south“ pokračuje tam, kde skončil posledný song
z albumu, no kvartet tu svoj osobitý rukopis doviedol k ešte
väčšej dokonalosti. Tempo je skôr rýchlejšie a hoci
zachovali tradíciu v jednoduchosti rytmiky, predsalen je
skladba trošku členitejšia. Chvíľami to znie ako burácajúce
časti nejakej emocorovej kapelky, no trošku rýchlejšie zahraté.
Aj Mish Way tu viac pracuje s hlasom, nehovoriac o Kennethových
skvelých trilkujúcich gitarových vyhrávkach, podľa ktorých túto
kapelu musíte rozoznať medzi zástupmi iných. Druhá „Down with
you“ síce začne dravým riffom, no potom opäť príjemný trilk
gitary v slohách prestriedaný drsným riffom v bridžoch
a refrénoch. Tempo rovnako svižné ako na strane prvej a spev
tiež rovnako premáknutejší. Song nekompromisný, rýchly
a krátky, že nezostáva iné, ako singel párkrát popretáčať
dokola, no aj tak vo vás zostane
hlad po ich tvorbe. Myslím, že kapelka pekne dozrieva
a v budúcnosti môže ponúknuť ešte veľa dobrej
muziky. Kto sa k nej ešte nedostal, mal by to napraviť. Pre
mňa jedna z najlepších kapiel posledných rokov.
-Majto C.-
streda 8. októbra 2014
ZDARR "AR23" CD
Teraz trochu z úplne iného súdku, dostal som to na recku, tak reku sme blog nadžánrový, hlavy otvorené, muzika je to pekná tak prečo nie? Zdarr je v skratke akýsi poloopilecký, zľudovatelý folk z českého Mostu, ich vlastnými slovami: "otvorená akustická fúzia". Presne, ťažko asi vymyslieť niečo lepšie, je to akustická muzika a je v nej hocičo a skoro všetko. Mne to znie hodne klezmer, poprekrúcaný folkom, ľudovou hudbou či polkou, občas ľahká nálada slnkom prehriatych balkánskych krajín, miestami punková veselosť Znouzecnost či zablúdené blues, proste také to pesničkárstvo na pekných textoch, tu veselé tam zadumané ale nie beznádejné, Zdarr zdvihnú náladu aj polomŕtvemu koňovi. No, ak teraz valíte oči, tak áno, samozrjme móžete, neni to žiadny punkmetal ... ale kto by si občas k pivu, na dedinskej honcovačke, nadránom na chate či sám v aute keď ho nikto nevidí nezarúúkal " na ceste z pouti, svět se mi hroutí, héééj nananáá hééééj ..."!? Ja veru moc rád! Alebo to kúpte frajerkám alebo maminám na vianoce, a môže sa vám to s nimi páčiť tajne tak ako Nohavica, Čechomor alebo čo ja viem čo.
-RadoKAZ-
http://bandzone.cz/zdarr
-RadoKAZ-
http://bandzone.cz/zdarr
pondelok 6. októbra 2014
ALUCARDA "D.F.F.L" Demo
tu neni vóbec o čom, nehanebne a perfektne vykradnutý Satan's Satyrs a Electric Wizard, bodka. Keby som ako chcel okecať toto demo, nedá sa a neverím, že niekto napíše niečo iné. Sabaty, motorky, satan, punk, strigy, fúzzatý doom ... haha, teraz pozerám, že to majú všetko takto pekne aj v booklete v ďakovačke! Pecka muzika pre zlých chlapcov, dajte bacha, chystajú veľkú dosku, z tejto dánskej kapely bude hit roka! Vďaka oblude zo Stožka, že mi túto bandu dohodil!
-RadoKAZ-
alucardafuzzcult@hotmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=Bp8eDO45QDg
-RadoKAZ-
alucardafuzzcult@hotmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=Bp8eDO45QDg
nedeľa 5. októbra 2014
DISCHARGE, ADACTA, ANGRY BRIGADE, PUSSY TERROR – 4.10.2014 Trenčín, Klub Lúč
Ten mesiac,
odkedy som zistil, že táto akcia sa koná, ubehol ako všetok čas
v poslednej dobe – čiže rýchlo, a ja som zas večer
nakráčal do Lúča. No, nakráčal znie honosne, vzhľadom k tomu,
že som pri vchode strávil niečo vyše hodiny, bo z mne
nepochopiteľných dôvodov sa čakalo, kým budú na mieste všetky
kapely, až potom sa vpustia ľudia do klubu. Čudné, ale sral to
pes – náladu mi to nezobralo a čas som trávil debatami
s ľuďmi zo všetkých kútov našej malej. Nebola síce až
tak hojná účasť, ako som predpokladal, no aj tak sa tu zišlo
vcelku dosť postáv. Týmto zdravím Žilinu, Malacky, Šurany,
Košice, Čadcu a vlastne všetkých.
Večer
s miernym oneskorením otvorili tri slečinky z Poľska (na
ktorých príchod sa v podstate toľko čakalo) pod názvom
PUSSY TERROR, no svojmu názvu nedostáli, bo ich tvorba bola vcelku
počúvateľná. Valili taký jednoduchší punk, kde sa dali nájsť
aj dobré pasáže a neznel úplne zle, no bolo cítiť, že
slečny ešte potrebujú vyzrieť, bo to pôsobilo ako celok dosť
neškode. Drápky vystrčili akurát v posledných dvoch songoch
– tie sa mi dosť pozdávali - taký dravý punk s ostrou
gitarou a dvomi ukričanými vokálmi. A ešte postrádali
niečo, čo na poľskom punku zbožňujem: nespievali v rodnej
reči, čo je podľa mňa veľká škoda. Ale ako prekvapenie
a prísľub do budúcnosti túto bandu beriem.
PUSSY TERROR |
Po slečinkách
sa na pódiu rýchlo nastavila pražská pětka ANGRY BRIGADE, na
ktorých set som bol extra zvedavý, bo už svojho času v Boogičku
ma to celkom bralo, len v tamojších zvukových pomeroch to
bolo nezrozumiteľné. Tento dojem chlapi rýchlo napravili a behom
prvej skladby som spokojne pokyvoval hlavou a nechal do seba
prúdiť ten príval surového crust punku. Sádzli do nás song za
songom v rýchlom slede a dobre sa na to pozeralo
a počúvalo. Spokojný s výkonom pražákov som bol
nielen ja. Dosť ľudí sa nechalo strhnúť na besnenie pod pódiom.
ANGRY BRIGADE |
Tretí
sa na pódiu zjavili borci z metropoly ADACTA. Na ich set som sa
čakal z viacerých dôvodov. Jeden bol, že v Lúči som
ich videl vždy s parádnym zvukom, ďalším, že som si chcel
napraviť mienku po ich sete na Ffude, ktorý mi vážne nesadol.
A že si chlapi veru u mňa reputáciu zas vrátili do
starých koľají. Maximálne parádny crust-hardcorový výplach čo
do nás nahustili nemal skrátka žiadnu chybičku. Zvuk masakrálny
a masívny, že občas nevynikli niektoré gitarové vyhrávky
vôbec nevadilo, ako celok to valcovalo. Zaznelo zopár nových
songov a musím priznať, že sa teším, keď sa objavia na
nejakom nosiči, bo chuť mi veru narobili riadnu. Znovu len spokojné
pokyvovanie hlavou a besnenie pod pódiom naberalo na intenzite.
ADACTA |
No
a konečne pred pol dvanástou sa na pódium postavili páni,
kvôli ktorým tu ten večer bolo toľko ľudí. Otcovia jednej
odnože punku DISCHARGE. Vzhľadom na zvukovku v podvečerných
hodinách pred príchodom ľudí, dlho nezdržovali, len doladili
gitary a hneď do nás vysypali „Hear nothing see nothing say
nothing“ a vzápäti „The nightmare continues“ a bolo
vymaľované. Na pánoch bolo vidieť, že sú pri chuti a v ich
telách je uväznený stále ten mladý rebel jak v dávnych
80-tych. Zazneli aj iné staršie kúsky (Hell on Earth, „Why?“,
„Massacre of innocence“...), no neopomenuli ani novšiu tvorbu
nultých rokov tohto milénia ako napr. „You deserve me“, „Hell
is war“, „War is hell“ a iné. Skrátka sa hral prierez
tvorbou a znelo to viac ako dobre. Nikdy som nebol extra veľkým
fandom tejto bandy (v podstate som počúval len kultový „Hear
nothing see nothing say nothing“), no musím uznať, že naživo ma
to bavilo až neskutočne, hoci som mal pred koncertom obavu, aby som
nebol sklamaný ako svojho času všetci, čo sa tešili na
vystúpenie Doom. V tomto prípade tomu tak nebolo a domov
som odchádzal maximálne spokojný. Skvelá muzika, parádne
nasadenie a dojem nepokazili ani drobné nedostatky, ako výpadok
gitary v jednom songu, či nezrovnalosti dvoch týpkov, ktorí
chceli silou mocou stiahnuť speváka z pódia. Hodinový
punkovýkolovrátok stál za to.
DISCHARGE |
Koľkokrát
za život vám zahrá nejaká legendárna banda takpovediac za
humnami? Tí, čo sedeli doma, môžu ľutovať, že sa nezúčastnili.
Ja by som touto cestou vyzval organizátora, nech skúsi vybaviť aj
nejaký set Broken Bones (v podstate celá nová zostava BB tvorí aj
Discharge), bo túto legendu by som si oveľa radšej vychutnal, no
za koncert Discharge som vďačný...
-Majto C.-
fotky: Mirec
sobota 4. októbra 2014
CULTURE DEVELOPMENT „You, Me And Nobody Else“ CD 2013 (d.i.y.)
Nie každá
nahrávka mi sadne do každého počasia a presne to je aj
prípad tohto albumu mladého macedónskeho tria. A na chladné
jesenné rána, ako aj daždivé dni je ich hudba ako stvorená. Už
úvodné intro, ktoré nie je z tých najveselších, napovie,
čo asi môžete očakávať. A na intro plynulo naviaže prvý
song „The colour of your skin“ po pomalom nástupe plnom
emotívneho spevu, vyklepávania na rytmičáku a žblnkotavej
gitary sa song rozbehne do rýchlejšieho tempa, no emócie stále
hrajú prvé husle. Inak je to v songu „Habbits“, kde
najskôr chlapci pekne zapunkujú, aby sa v strede zjavila
kratučká emo-vsuvka. V podstate všetky skladby tohto mladého
tria sú poznačené akousi emotívnou príchuťou, takže aj
v rýchlejších songoch skôr znejú ako Smashing Pumpkins s
„uplakaným“ vokálom zrýchlený o 50% ako napr. nasratý
Explited či rozjuchaný Pennywise. Medzi rýchlejšími songami sú
povkladané rôznorodé skladby ako napr. „So long“, ktorej
ústredný riff znie skoro až country a ktorá by možno aj
vďaka tomu znela trošku veselšie, no naliehavý spev a niektoré
aranže tomu dávajú osobitú tvár. Týchto songov je na albume
dokonca viac ako tých svižných, no to absolútne nevadí. Taká
„Sounds in my head“ je zas niečo ako pomalší Shelter na prvom
albume „Perfection of desire“ kombinovaný napr. s Fugazi.
Plná zvláštnych pasáží a spevov rôznych farieb.
Zaujímavou vecou je aj „Recommended for...“, ktorá sa zo
svižnej veci v polovici zlomí do pomalej emotívnej časti
s post-rockovou gitarkou a hovoreným slovom a v tomto
duchu sa s postupným zahusťovaním zvuku a zrýchlovaním
tempa prenesie až k záveru. Rovnako skvelá je pestrými
aranžami ozdobená „You´ve always said“, kde sa spev nesie
v jednej rovine, zato gitara s bicími tam doslova čarujú
jednu skvelú pasáž za druhou. Nasledujúca „Mud“ mi frázovaním
opäť pripomína Shelter, no narozdiel od Cappovcov a ich
melodiky macedónci stavili na naliehavosť. Skvelo to ide do ucha.
Posledná „Few people running“ s decentným tempom
a jednoduchým gitarovým podmazom pod slohami a zaujímavým
refrénom je vhodnou bodkou za týmto zaujímavým materiálom, do
ktorého treba najskôr dôkladne preniknúť, kým ho človek docení
a začne naplno užívať všetko, čo ponúka. Na toto jesenné
počasíčko ideálny doplnok... A nielen na to.
-Majto C.-
piatok 3. októbra 2014
SYSTEMIC DAMAGE kazeta 2014 (Different rec.)
O východniaroch
je známe, že si radi vypijú (však a kto nie, že?). Dobre
známa je tým aj partia z Vranova, veď rum s horčicou to
si nedáš len tak s hocikým. Táto partia si však vie aj
pekne zagrindovať, o čom už mnohých z vás mohli
presvedčiť na nejakom koncerte. Toto je ich prvá oficiálna
nahrávka a na svet jej pomohol ďalší východniar a aktívna
postavička nielen v hudobnom smere, Feri z Bardejova.
Kazety sa vracajú späť, čo je podľa mňa skvelá vec a aj
konkrétne táto jedna je dôkazom toho, že to nemusí byť vždy
len zahuhlané, garážové demo so xeroxovým obalom, ale dá
sa to spraviť pekne, poctivo a kvalitne. Tým myslím ako
hudobnú, tak vizuálnu stránku. Osem skladieb rozdelených pekne na
polovicu, po štyri na každú stranu sú nahraté v roku 2011 v
domovskom štúdiu Tretradrot, v ktorom šéfuje a gombíkmi
krúti gitarista Peťo. A že to vie kurva dobre o tom
svedčí nielen táto nahrávka. Parádny, silný švédskom
napáchnutý zvuk roztrasie membrány na reprákoch a rozvíri
prach po celej izbe. Jediné čo mi trošku vadí je málinko
utopený, nevýrazný Matúšov vokál. Inak všetko šlape ako má.
Všetci štyria naplno využívajú svoje muzikantské schopnosti
z predošlých kapiel Hypie Killer, Len Tak Tak alebo Roxor.
Hudobne je to oproti týmto kapelám ovela tvrdšie a metalovejšie.
Priamočiari grindcore s death metalovými niekedy až black
metalovými pasážami. Hlavne druhý song Zákerná hyena má taký
parádny Behemoth úvod. Texty sú plné zlosti, frustrácie
a beznádeji, ku ktorým sú v booklete priložené aj
anglické preklady. Ak si teda ešte úplne nezanevrel na kazety
a máš si ich stále na čom púšťať tak tu máš jednu
skutočne kvalitnú, ktorá ti prečistí hlavu na kazeťáku. Kúpou
ešte navyše podporíš Anarchistický čierny kríž.
Jan
IP
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)