STRANKY

štvrtok 24. marca 2016

DISBEATLESS „LP“ LP 2015 (kooperácia)

Hoci som o existencii tejto kapely vedel, až do ich sereďského koncertu som ich nepočul a nevidel. Tam zanechali vo mne len dobré dojmy.
Podobne som na tom aj s ich debutovým albumom. Hoci som si spočiatku zvykal na divoko nafrázované spevy, hudobne ma ich crust silne napáchnutý metalom veľmi bavil od prvého momentu. K tomu parádne anarchotexty, ktoré však musíš čítať, bo z revu ich dekóduješ len s ťažkosťami. „Práce“ síce začína v pomalšom hutnejšom tempe, však po čase sa rozbehne a valcuje masívnymi thrash-riffmi a neurvalým hlasom. „Odpad“ je intenzívna rúbanica od začiatku do konca – preletí skrz útroby a zanechá v nich paseku. „Bezmoc“ rozvibruje črevá dunivou basou v úvode a ostrým riffom gitár, načo v strednom tempe drví, zrýchli, spomalí, opäť zrýchli s parádne natrešovatelou gitarou - neskutočná nálož. V podobnom duchu presviští aj nasledujúca „Hlas lidu“. Stranu uzatvára parádnym riffom štartujúci „Sobec“, vzápätí ho ale zas zomelie thrash-crustový mlynček. Po otočení ma ohromuje „Human steak“ parádne vygradovaným rozbehom, ale aj skvelým striedaním nasratého crustu v slohách s pomalšími medzihrami. Asi najčlenitejší song albumu. Po ňom nasledujúci „Bydlení je právo“ je krátky, drsný a nekomplikovaný vyhladzovák, jak kopanec do ksichtu po predošlej veci. „Revoluce“ spočiatku síce znie podobne, no potom spomalí a ponúkne basovú vyhrávku a kvílivé sólo. V rýchlom tempe potom aj skončí. Na záver nás ešte rýchlym tempom umláti „Patent na rozum“ , ktorý sa v polovici zlomí do pomalých sekaných gitár a parádne s kvílivým sólom a revom speváka sa s nami rozlúči.
Skvelý album, ktorému veľmi pomohol zvuk od Bluma. On skrátka pre tento žáner má osobitý cit. To treba počuť. Ja si to vždy rád zopakujem.

-Majto C.-



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára