STRANKY
▼
utorok 31. decembra 2013
Štastný nový rok!!
V mene celej redakcie, Vám prajeme šťastný, pokojný a zdravý nový rok.Nech Vás nachádza len dobrá a poctivá muzika a nech vás obchádzajú módne trendy . Počúvajte hlas vašeho svedomia a srdca a nie hlasy politikov, farárov, vodcov a inej nepotrebnej verbeže tohoto sveta. NA ZDRAVIE!!!
URSUT "Dårarnas Paradis" CD (samovydanie)
Boha jeho.Švédsko.HCpunk. Reku dám, či motyka vystrelí alebo sa budem musieť utápať v technickej dokonalosti a emotívnými kokotinami.A čo sa stalo? Motyka vystrelila!! Kokos toto je jazda jak hrom. 14 pieseniek obsahuje tento album a nedá vám vydýchnúť ani na minutku. Totálne po krk naplnený energiou .Tempo sa nesie vo fakt rýchlom slede, ktoré v posledných rokoch, nie je až tak typické na tento štýl.Do toho dajte fakt perfektný zvuk, ktorému (aspoň pre mňa osobne) kraľuje agresívny zvuk bass gitary. Neviem o tomto nič povedať, len si to púštať znova a znova. Vieme že Škandinávia plodí len a len kvalitku , ale priznajme si že v poslednom čase práve rýchlosť kapiel ide do úzadia a do popredia sa dostávajú emotívne,krvácajúce, dievčatkovské melódie. Tuto to nenajdete. Len číra a kvalitná, rýchla, agresivita! Presne o tomto by mal byť HC/Punk! Paráda!!!!
-Lepra-
http://www.ursut.se/
BANDCAMP
-Lepra-
http://www.ursut.se/
BANDCAMP
IDIOT TALK „S/T“ 7“EP 2011 (Build Me A Bomb Records)
Od gitaráka
z Confusion som okrem singlu a platne Youth Avoiders kúpil
aj singel a platňu Idiot Talk (vraj jeho najobľúbenejšia
domáca kapela súčasnosti)... Keď som si Idiotov prvýkrát
pustil, tak som sa trochu aj čudoval, bo oproti Youth Avoiders bol
ich sound oveľa neučesanejší a celkovo prejav bol absolútne
punkovejší, vrátane flegmatického hlasového prejavu, ktorý bol
tak typický pre 80s UK vlnu punku. No čím viac som to počúval,
tým viac si to podmaňovalo aj mňa, hoci to trvalo omnoho dlhšie
jako při Avoideroch…
Od
prvých momentov úvodnej „Where is the fun?“ je každému jasné,
že toto je odpoveď dnešnej generácie na druhú vlnu punku ako sa
patrí a so všetkými náležitosťami. Rýchly nekompromisný
song, ostrý zvuk mierne skreslenej gitary, do toho buble basa
a bicie klepocú ako keby ani nazvučené neboli a zosnímal
ich len priestorový mikrofón zavesený kdesi v strede
miestnosti, spev náležite flegmatický a hrubozrnný
šmirgľoidný, ale parádne pasujúci do celkového prejavu kapely.
Takmer bez pauzy sa napájajúci „Keep your cross“ je mierne
v pomalšom tempe, no rovnako nekompromisný ako song úvodný,
no tretí „Fixie bike“ je zas neúprosná priamočiara
nakladačka. B-čko otvorí pomalšia „Payback“ a kolekciu
uzavrie tempovo podobná „Punk is the new black“, ktorý je
svojou skoro dvojminutovou hracou dobou najdlhším songom singla.
Nie je tu žiaden hit – všetky fungujú samostatne, všetky sú
rovnocenné, nech si pustíte hociktorý z nich, stále je to
len surový 80-kový punk as fuck, ktorý buď milujete, abo si
vys.... Asi tak...
-Majto C.-
nedeľa 29. decembra 2013
REFLECTIONS OF INTERNAL RAIN / DEER IN THE HEADLIGHTS „split“ LP 2011 (Good Samaritan Records)
Toto
splitko som vybral z poličky asi po polroku a veruže som
ho zas párkrát vyzvŕtal, ako keď som ho po minuloročnom Ffude-e
doniesol domov. Balkánske kapely
skrátka stále tešia moje sluchovody kvalitnou produkciou.
Z A-strany
o priazeň bojujú srbi REFLECTIONS OF INTERNAL RAIN, ktorí už
tiež mali možnosť predviesť svoj set v Seredi. Ich mierne
nametalovatelý crust-hardcore s ujačaným vokálom fungoval
skvelo na pódiu a parádne funguje aj z drážok albumu.
Miestami mi to vzdialene pripomína švédskych At the Gates (asi
spôsobené tou kombináciou hysterického vokálu a melodických
zdvojených gitár a rýchlych bicích), najviac asi v štvrtom
songu „Flashes of ease“, ale celkovo sa ich muzika dobre
vstrebáva – je to rýchle, plné melódií, pritom stále
dostatočne tvrdé a má to v sebe dostatok zaujímavých
momentov – dobrým príkladom je napr. posledný song „Answers“
plný rôznorodých pasáží (a že sa ich tam, vzhľadom na
5-minútovú dĺžku, vošlo). Škoda, že okrem tejto starej
nahrávky nemám žiadnu ďalšiu z produkcie týchto srbských
mladíkov...
To
z B-strany znejúci DEER IN THE HEADLIGHTS z Bosny
a Herzegoviny sa tiež veruže nedali zahanbiť. Aj ich
produkcia je mierne líznutá crustom a ich hardcore so ženským
hrdlom znie veruže dosť dobre. 8 songov, ktoré sa tiež vyznačujú
značnou melodikou gitár a hoci sú ich skladby priamočiarejšie
ako u srbov, aj DITH dosť pracujú s tempom a neznejú
jednotvárne. A Milica má skrátka v hrdle pekne chorého
krkavca. Nie je to síce až taká ukrutnosť ako napr. Gattaca, ale
tiež sa to dobre počúva a možno sa časom k úrovni
tvorby čechov aj priblížia. Zatiaľ to síce ešte neznie
dokonalo, no napr. taká „Black eye“ znie nadmieru zaujímavo
a vyzreto, rovnako ako posledná „Story ´till the end“ –
bosniakom to skrátka v pomalších tempách viac svedčí a tu
sa to naplno prejavilo, čo mi vždy hneď po „čiernom oku“
nasledujúca „Basement of memories“, hraná prevažne v rýchlych
tempách, len potvrdzuje. Napriek všetkým výhradám sa to stále
do uší derie dobre a ani ten rok a pol, odkedy to mám
doma, tomu neubral na príťažlivosti a stále si to v pohode
celé s chuťou vypočujem...
-Majto C.-
sobota 28. decembra 2013
BLANK „Calix“ LP 2012 (Fucking Kill Records)
Po mojom
objavení tohto malého nemeckého vydavateľstva, resp. jeho
zamerania na balkánsku scénu (ale aj domácu, nemeckú), skúsil
som aj tento titul a hoci to bol pre mňa dlhý čas dosť tvrdý
oriešok, nakoniec som rád, že som to po prvom vypočutí nevzdal
a neponúkol niekomu pod cenu. Tvorba týchto germánov ma časom
skrátka chytila na správnych miestach...
Po úvodnom
intre sa ozve burácanie gitary a crustoidný náklep so zúrivým
revaným vokálom, no tempo sa rýchlo zmení do stredného a ozvú
sa aj kričané zbory, aby sa o záverečné momenty postarali
sekané gitarové riffy a pomalé bicie za neustáleho revu.
Druhá „The abyss“ ide hneď od začiatku v duchu
miernejších temp a podivne drsnej atmosféry, no ešte väčšia
temnota príde s treťou „Turme“, ktorá začne vybrnkávaným
úvodom, za ktorým nasleduje temne rifujúca gitara, pomalé
komplikovanejšie rytmy vyklepávajúce bicie a ten rev, čo
doprevádza túto skvelú muziku – dokopy to pôsobí až
devastujúco. Úplne až mrazí z tohto songu. V podobnom
tempe i duchu sa nesie aj posledná na A-strane „Folgen“ (no
ešte predtým okolo preletí poväčšinou v klasickom crust
tempe odohratá „Totenwache“), pri ktorej si vždy uvedomím, že
keby nemali Blank rýchlejšie songy a tak agresívny vokál,
tak by ich tvorba mala veľmi blízko ku kapelke Kurort, ktorých mám
mimochodom tiež v obľube pre ich neuchopiteľnosť
a atmosferiku. A temnota vás zavalí aj po obrátení
bielej platne a nedá vydýchnuť. Či už je to hneď úvodná
„Rotten kingdom“, ktorá ku koncu na pár chvíľ prekvapivo
zrýchli, alebo hneď nasledujúca temnota „Fussvolk“, ktorá
drása svojou naliehavosťou, či záverečná „The chalice“,
ktorá síce odštartuje správne crustopalným tempom, no po chvíli
sa zmení na ťaživú rúbanicu, ktorá prejde do lomozu
pripomínajúceho štartujúce lietadlo. Jediným rýchlostným
spestrením je tak, na B-čku tretia, „Bruch“, ktorá je
s prekvapivou (skoro až grindovou) klepanicou aj najrýchlejšou
položkou albumu. To jednoducho celé treba počuť. A nie raz,
ani dvakrát – toto je muzika na veľa počutí, kým jej úplne
prepadnete, ale potom dokáže pekne odmeňovať...
-Majto C.-
utorok 24. decembra 2013
BEST OF 2013
Takže asi ako každá správna redakcia aj my sme sa rozhodli (teda ostatný to dostali príkazom), že urobíme si aj my rekapituláciu, toho najlepšieho, čo sme stretli v našich ušiach v roku 2013! Takže tu máte rebríček našich nahrávok, ktoré podľa nás v roku 2013, nám najlepšie obšťastňovali, naše úšné mazivo:
LEPRA (Bez poradia):
CONTROLLED EXISTENCE /ALEA ACTA EST split 7"EP
JAKUBYSKO / PASKUDA split 12"LP
MOTORHEAD "Aftershock" CD
GHOST B.C. "Infestissuman" LP
MINISTRY "From Beer To Eternity" CD
BLACK BONED ANGEL "The End" CD
JanIP (Bez poradia):
WARFUCK "The Weak And The Wicked" LP
TRIAC / DISCIPLE OF CHRIST split LP
SAY WHY / SHEEVA YOGA split 10"LP
JAKUBYSKO / PASKUDA split LP
CHIENS "Vulture Are Or Future" 10"LP
CONTROLLED EXISTENCE / ALEA IACTA EST split 7"EP
RadoKAZ (Bez Poradia):
SETE STAR SEPT "Visceral Tavern" LP
NICK CAVE & THE BAD SEEDS "Push The Sky Away" LP
GHOST "Infestissumam" LP
THE RITA " Escorting" 3LP
THE GOVL " Buzzbox" 7"
DEAD CAN DANCE "In concert" 3LP
Majto (bez poradia) :
YOUTH AVOIDERS - s/t LP
UŠTKNI - Oči šelem/Protijed LP
COMPLICITÉ CANDIDE Rouhat CD
IBAKUSHA - Pandora LP
DOPELORD - Magick Ritual LP
INNOXIA CORPORA / TELEFON- ... drát nad plotem splitLP
LEPRA (Bez poradia):
CONTROLLED EXISTENCE /ALEA ACTA EST split 7"EP
JAKUBYSKO / PASKUDA split 12"LP
MOTORHEAD "Aftershock" CD
GHOST B.C. "Infestissuman" LP
MINISTRY "From Beer To Eternity" CD
BLACK BONED ANGEL "The End" CD
JanIP (Bez poradia):
WARFUCK "The Weak And The Wicked" LP
TRIAC / DISCIPLE OF CHRIST split LP
SAY WHY / SHEEVA YOGA split 10"LP
JAKUBYSKO / PASKUDA split LP
CHIENS "Vulture Are Or Future" 10"LP
CONTROLLED EXISTENCE / ALEA IACTA EST split 7"EP
RadoKAZ (Bez Poradia):
SETE STAR SEPT "Visceral Tavern" LP
NICK CAVE & THE BAD SEEDS "Push The Sky Away" LP
GHOST "Infestissumam" LP
THE RITA " Escorting" 3LP
THE GOVL " Buzzbox" 7"
DEAD CAN DANCE "In concert" 3LP
Majto (bez poradia) :
YOUTH AVOIDERS - s/t LP
UŠTKNI - Oči šelem/Protijed LP
COMPLICITÉ CANDIDE Rouhat CD
IBAKUSHA - Pandora LP
DOPELORD - Magick Ritual LP
INNOXIA CORPORA / TELEFON- ... drát nad plotem splitLP
sobota 21. decembra 2013
DOPELORD „Magick Rites“ LP 2013 (Heavy Metal Vomit Party)
Na prvý
Twiggyho vydavateľský počin som čakal síce trošku dlhšie, no
o to príjemnejšie potom bolo, keď sa mi konečne dostal do
rúk. Parádna vec, počínajúc obalom, na ktorom prevláda
čierno-zelená kombinácia, cez vinyl v rovnakej dvojfarebnej
kombinácii, až po muziku na ňom zaznamenanú.
Pre mňa
doposiaľ neznáme štvorčlenné teleso z poľskej Lubline,
ktoré holduje 70-kovým psychedelickým albumom, mágii a bylinkám.
Čože za
produkciu možno vypočuť na albume? ˇÚvodný song „The
pentagram“ je ťaživá inštrumentálna kompozícia založená na
dvoch dokola sa opakujúcich motívoch, no napriek tomu mi tých 6
minút nepripadá zbytočne strávených, práve naopak –
spracovanie je tak magické, že takú myšlienku ani nepripúšťa...
Nasledujúca „Ghost cargo from the bong“ začína ešte
ťaživejším motívom v duchu starej tvorby Black sabbath, čo
umocní moment, keď sa ozve spev – to je čistá kombinácia
Ozzyho v 70s a Messiaha Marcolina, čiže vysoký ťahavý vokál
umocňujúci pochmúrnu náladu muziky. Parádne je aj kvílivé sólo
gitary, či mierne zahuhlaná basová vyhrávka, po ktorej song
mierne pridá na tempe a ozve sa ďalšie gitarové sólo
dofarbené wah-pedálom. Parádička. Nebudem rozoberať všetky
songy a pripravovať vás o pôžitok z objavovania,
len ešte bonznem, že úvodný riff s vyhrávkou v songu
„Possessed“ otvárajúcom druhú stranu je akoby spod rúk Grega
Mackintosha a Aarona Aedyho (veď viete, ktorí sú to – páni
čo našli svoj Stratený raj...), potom tempo znovu zvolní
a mazľavé riffy a kvílivý spev nás opäť strhnú do
svojho objatia a kolíšu nás do bezvedomia. „Magick
holocaust“ opantá hypnotickým, primitívnym, jednoakordovým
motívom opakovaným do nemoty, do toho nevzrušivý spev v podobnom
„rozsahu“ a monotónne bicie. Všetku tu jednoliatu masu na
chvíľu naruší sólo, no po chvíli sa záhuba valí ďalej skrz
útroby a strháva myseľ do neznáma... To treba počuť na
vlastné uši, každý si nájde svoje obrazy záhuby a zmaru,
čo robia tak fajnovo na duši... 6 songov heavy-stoner-doom-metalu,
čo nenechajú nikoho chladným, alias rozpália aj chladnú mŕtvolu…
-Majto C.-
piatok 20. decembra 2013
TYRELL´S OWL „Empathy Test“ CDr 2012 (Dzsukhell Rekords)
Keď som túto
kapelu počul po prvýkrát pri ich februárovom vystúpení v Šali,
sánka mi zaklopala na kľúčnych kostiach – absolútne dokonalý
zážitok. Tam som od nich kúpil aj toto v A5-kovom euroobale
zabalené cd, ku ktorému je priložená textová „knižka“
s textami v angličtine aj v rodnom jazyku, kde je aj
vysvetlené pozadie názvu kapely, či jednotlivých textov –
skvelá práca!
No
podstatné je, čo je na ňom – z toho mi klepoce sánka ešte
aj po takom čase – neskutočne výživný a našľapaný mix
neocrustu a melodického hardcoru s množstvom premáknutých
inštrumentálnych častí a dvomi pekne ochraptelými vokálmi.
Už od prvého songu „Social prisoners“ (s mimoriadne mrazivým
textom) kapela ukáže, čo od nej môžeme očakávať –
prestrieda tempá, nálady, vokalisti okrem revu a škrekotu aj
pohovoria, skrátka, jedno skvelé predstavenie za doprovodu dvoch
skvelých gitár, zaujímavých bicích a basy plniacej svoje
povinnosti hlbinným dunením pod gitarovou hradbou. Nasledujúci
song sa po krátkom úvode prehupne do tradičného crust-tempa, no
aj tu kapela občas zvolní, okrem gitarovej vyhrávky opäť
dominujú skvelé vokály. Podobne je na tom aj tretia „Viharjelzés“,
kde sa navyše objavia aj náznaky „čistého“ spevu, čo v tejto
drsnej víchrici pôsobí maximálne spestrujúco. V predposlednej
„Future is a too hollow dream“, ktorá začne rýchlym
náklepom, no zhruba po minúte spomalí, sa v záverečnej
časti, okrem dvoch prekrývajúcich sa mužských hlasov, zjaví
čistý ženský spev (vzdialene farbou pripomínajúci Anneke Van
Giersbergen) – pekná pasáž. No napriek nesporným kvalitámn
všetkých songov, pre mňa je vrcholom tejto nahrávky záverečný
„As the night comes“. Po melodickom úvode nastúpi crust
klepanica, no tradične je vystriedaná pomalšou časťou. Skvelá
je hlavne pasáž, keď po krátkom tichu začne gitara súkať drsný
riff a druhá do toho hrá jednoduchú vyhrávočku, načo zas
nastúpia oba vokály a bubeník pridá svoje skvelé party –
pod celou tou hlučnou stenou počuť v závere aj decentnú
klávesovú plochu – jednoducho nádhera...
Pre
milovníkov neocrustovíc povinnosťou, ako aj pre ľudí, čo radi
muziku hranú mierne komplikovanejšie. Už nech je vonku to
dlhosľubované splitko s The Citadel!!!
-Majto C.-
štvrtok 19. decembra 2013
IRON REAGAN "Worse Than Dead" CD 2013 (Magic Bullet/A 389)
Keď si myslíte, že Municipal Waste je retro thrash kapela, tak to ste asi nepočuli ešte ich bočák IRON REAGAN. Projekt poskladaný z ľudí, čo už majú svoje skúsenosti z viac menej známych a neznámych spolkov, ktorému kraľuje Tony Forresta (Municipal Waste) ako vokalista. Povedali si, že položia poklonu všetkým starým a podotýkam, kurva dobrým thrash kapelám zo začiatku 90tych rokov a tak do jedného mixéra nahádzali to najlepšie od kapiel ako Nuclear Assault,D.R.I., S.O.D.,Cryptic Slaughter a výsledný koktail, je 19 úderných, svižných ale v neposlednom rade, poriadne špinavo znejúcich tharshcore vypaľovákov. Absolútne retro a keby mi niekto tvrdil, že toto bolo nahraté v roku 1993 ale z nejakého dôvodu to nevyšlo nikde, až teraz, tak mu to bez podozrenia zožeriem aj s navijákom. Páči sa mi to určite lepšie ako povedzme spomínaný Municipal Waste , lebo ešte tento projekt nie je zaťažený nejakým dlhom voči vydavateľstvu a fanúšikom, ale len si tak z dobrej vôle sadne partia kamošov a brnkajú to, čo ich baví. A presne to cítim z tejto muziky. V pláne je už aj split z Exhumed, tak sa normálne teším!
-Lepra-
BANDCAMP
-Lepra-
BANDCAMP
HANBA „IIII“ MC 2013 (Skaven Records)
Na poslednej
akcii v Šali som do rúk dostal kazetu, že či by som na ňu
nenapísal recenziu. Chvíľu som si doma lámal hlavu, že ako ju
vypočuť, bo všetky zariadenia na kazety už mám mimo prevádzky,
no našiel som materiál na vypočutie na sieti....
A je to
teda vec – ostatne, o kapele, na ktorej sa podieľa Banán som
teda pochybnosti nemal. Oproti jeho predošlým pôsobiskám
(Balaclava, no najmä Lahar) je Hanba v miernejších
a melodickejších vodách a to ako hudobne, tak aj jeho
vokálny prejav je tomu prispôsobený. Hneď od úvodných tónov
prvého songu je v ponuke rinčivý zvuk gitár, ako zo začiatku
80s v Amerike, striedajú sa tempá, objaví sa príjemná
vyhrávka – no šupa hneď od začiatku. Druhý song „Nová
příležitost“ nekompromisne rozdrbe ksicht hneď v úvode
a preletí hlavou nehoráznym tempom, ktoré sa do stredného
zmení až v záverečnom refréne. Rovnako je to aj u songu
„Černý kafe pro černý duše“ – absolútne skvelý
oldskúlik, čo ja rád. Záverečná „Stopy“ začne príjemnou
melodickou vyhrávkou gitary, stredným tempom (ktoré vydrží po
celý čas) a je opatrená fajn textom (šak Banán...), celá
má takú zvláštnu melancholickú atmosféru, že ma na jej konci
mrzí, že je ticho. Nezostáva iné, len pustiť a počúvať
znova - dal som to hneď na prvý pokus po sebe 10x a zakaždým
to počúvam niekoľkokrát po sebe a stále to funguje.
Kto si potrpí
na melodický punk-hardcore starého amerického strihu s fajn
textami, nemal by váhať. Skvelý materiálik, ktorý by niekto
mohol aj na čiernej 7-palcovke vydať. Ešte jeden dopad na mňa
mala táto kazeta – normálne som po nete začal pátrať po
nejakom kazeťáku – veď v krabiciach pod posteľou mi ich
leží pár stoviek...
-Majto C.-
streda 18. decembra 2013
TENDENCIE "Farbika na Umelú Nákazu" 10"LP (Samovydanie)
Uf. Docela ma, náš redakčný kolega Majto s touto ich nahrávkou prekvapil. Chlapci po tridsiatke, keď už človek vie, čo bude robiť a ako sa rozhodli, že si založia kapelu, kde budú hrať, to čo sa im páči a navyše si to pekne vydajú sami. Paráda. takto by to malo byť! Takže kapelka TENDENCIE sa rozhodla, že bude hrať ten mix punk/HC s textami v rodnej reči. U tohoto štýlu pravdaže na prvom mieste sú texty.No a tie sú už vyzreté celkom dosť a navyše do toho poriadne refrény hulákané v zbore. Zvuk je celkom metalový, čo robí práve to, že to zaraďujeme do škatuľky Hard Core. Svižné rytmy, občas rýchle, občas skákavé, rezavá gitara, ktorá sa nebojí aj vybrnkávať, chrapľavý vokál, ktorému je všetko rozumieť, dobré refrény. Nemám tomu čo vytknúť a to ešte k tomu prirátam kvalitný obal, texty (aj v angličtine) aj s vysvetlením, čo majú na mysli v tom ktorom texte práve a navyše aj download kód k tomu. Hitovka? Je ich viac, mne utkvela punková vypaľovačka "Byť sám Sebou".Voľakedy som počúval dosť husto tento štýl, až mi ho raz znechutil jeden ezoterický punk biznismen, keď na svojom labeli chrlil jednu dedinskú somarinu za druhou a tak je na čase obnoviť lásku k úprimnému DIY HC/Punk štýlu a Tendencie je k tomu skvelý štart. Kvalita za rozumnú cenu!
-Lepra-
Bandcamp
Bandzone
-Lepra-
Bandcamp
Bandzone
pondelok 16. decembra 2013
ABORTION, CHAPPA´AI, ALEA IACTA EST, DARCHAIC, SEDEM MINÚT STRACHU, TRANZ - 7.12.2013 Šaľa, klub Peklo
S najhlučnejšou
rodinkou, Marekom a Jankou Marchinovcami sa v poslednej
dobe stretávame celkom často. Spolupráca s nimi je pre nás
vždy skvelý zážitok a zábava. Keďže celé toto spojenie
berieme ako takú dlhodobú kolaboráciu, tak sme sa rozhodli dať
dokopy názvy oboch spolkov a po prvý krát tak oficiálne
vystupujeme ako Sedem Supraphon Minút Family Strachu. Do Šale nás
pozval Atila, spevák Alea Iacta Est, ktorý koncert robil
spoločne s kamošmi pod hlavičkou Ice Nine Crew. Toto bol pre
nás s Rišom a Radom jubilejný 20 koncert a bol takmer na
deň presne rok po prvom koncerte. Celou cestou nám fičí snehová
mela, zato v Šali o snehu poriadne ani nepočuli, cesty sú
suché a je aj citeľne teplejšie. Darmo, sme na juhu. Klub
Peklo hľadáme s maličkými problémami no nakoniec sme po
Jarkovej telefónnej navigácii trafili na miesto, kde nás už
očakávala grindová delegácia z Galanaty a Budapešti. Dávam
si hneď prvé a ako šofér zároveň aj posledné pivo
a tlačíme do seba výborné vega žrádlo ktoré pripravil
Tomáš s manželkou. Motám sa po pekle a stretávam celkom dosť
ľudí, ktorých som naposledy videl v Seredi na Fudd feste a
tak je fajn ich zase takto pokope stretnúť. Maďarské komando
Chappa´ ai to hneď
z úvodu odpálili nekompromisným noise grind námrdom. Toto
bol poriadny záber uši. Všimol som si pár nechápavých pohľadov,
ktoré sa snažili v hlave dedukovať a hľadať v tejto
mase aspoň kúsok melódie no márne. Tu nebol priestor na chvíľku
ticha. Asi v polovici ich setu to Rado nevydržal a zareval
si spoločne s nimi do pripraveného megafónu. Jediná vec,
ktorá mi trochu u nich vadila bola dievčina, ktorá tu bola
ako záskok za jedného z členov. Obsluhovala krabičky
a starala sa o špinavý podmaz, pričom iba tak sucho
postávala, krútila gombíkmi na efektoch a tvárila sa akoby
ju to ani moc nebavilo. Tranz
to mali po maďarskom tornáde poriadne ťažké. Mohli sa snažiť
ako chceli ale ich punk / hard core znel po tejto hlukovej stene
trochu sucho. Tým nechcem povedať, že by to bolo zlé, ale mne to
proste znelo potichu, akoby hrali bez bustra. Niektoré skladby
boli celkom svižné punkovačky, pri ktorých prvý odvážlivci
zahodili svoj ostych a spustili svoje pohybové kreácie.
Bonusom na vrch bola koverka Ace of spades od motorovej hlavy. Skoro
domáci Alea Iacta Est
nenechávajú nič náhode. Z tejto ešte pred nedávnom
nenápadnej kapielky sa zrodila zúrivá grindová šelma, ktorá
nemá problém roztrhať v zuboch všetko naokolo. Crustové
pasáže striedajú rýchle klepačky a grindové rúbanice. Je
cítiť, že kapela tu má vytvorené slušné zázemie a atmosféra
hustne. Parádny mazec!!!!!! Na pódiu ich striedajú ďalší
Galanťania, Darchaic.
Kuna, ktorého môžete poznať z Dogma inc. si stavia mikrofón
do stredu priamo pred publikum a spúšťajú metalický bes
reznutí trashom, HC a štipkou death metalu. Chvíľkami mi to
pripomína Hypocrisy. Zvuk je trochu rozhádzaný a nezrozumiteľný
čo pri ich technickej stavbe skladieb občas splýva v jednu
masu. Zhruba polku ich setu vynechávam a neskôr si všímam,
že nie som jediný kto to nevydržal do konca. Abortion
vidím naživo už tristošesťdesiatpäťtisíci krát no stále ma
to baví. Lepra rozpúšťa háro a už to začína. Od začiatku
to má šmrnc a skvelý spád, vôbec sa s tým tak ako
vždy nejebú a rúbu jednu hitovku za druhou. Mirči odhodil
z bicej súpravy všetky zbytočnosti ako sú prechody alebo
kotol a rytmičáku dáva poriadne nafrak. Obecenstvo sa v
momente dostáva do varu. Rinčí sklo, hrozí sa rukami, točia sa
vlasaté vrtule, všade po zemi je porozlievane pivo a všetci
traja potrati majú na tvárach blažený výraz spokojnosti
a radosti. Po Abortion je tu čas pre nás, Sedem
Supraphon Minút Family Strachu. Úvod
prenechávame Marekovi a Janke. Tí nahodení vo svojich
typických maskách spúšťajú analógový ušný teror. Marek
brúsi na starí odretý vysávač, zatiaľ čo Janka fidliká na
pílu. Kurva toto nevidíš nikde inde!!!!! Dávame na hlavy sieťky
z cibule a pridávame sa už k tak poriadnemu rachotu.
Všetko čo nasleduje potom sa mi zlialo do kopy. Pamätám si len
niekde pri konci ako Rado skončil na rukách ale inak nič. Po
koncerte pobalíme veci do kári a po spoločnej fotosešn
vyrážame domov. Veľká vďaka Atilovi a Ice Nine crew za
výborný večierok.
JanIP
Na úvod by
som napísal v podstate to isté čo Jano, tak idem rovno k
muzike. Chappa´ ai mali na tento jeden koncert náhradou za
kybermana nejakú kočku čo krútila bústre, nekrútila ich síce
tak presvedčivo ako dajme tomu kamoš Drén naživo onehdá vo Fuge
(pecka!), ale čiste hlukovo to aspoň mne do toho ich nátresku
sadlo lepšie než ich bežný kompjuterový pazvuk. No a dnes
večer ten svoj celý maras ansábel vyhulili do úplného maxima
a ja som to totálne žral, najlepší živák čo som ich
videl, možno by som trochu preriedil tie pomalé pasáže, ale inak
parádny megahluk! Potom hral kto ... hm, sory meno som zabudol,
pamätám, že to nebolo zlé, ale chýbal tomu trochu nápad, iskra,
chytil som nejakú dobrú pieseň možno dve, slušný Motorhead
niekde na záver, ok. Ďalšia kapela idú Alea Iacta Est, dobrý
grind, mocný zvuk, šecko porádku sú to starí profíci, len ja
som tento večer dáky rozladený kôli tomu, že držím pohotovosť
v práci a otravujú ma len taký fukot, tak to sledujem
len tak okrajom a moc si to neužívam. Po Aleákoch to vzdávam
a idem do auta, do tej kosy, skúsiť trochu spať. Neviem kto
ma prišiel zobudiť na Abortion, celý mrzutý a zmrznutý
s jedinou vecou v hlave: „ako by som z tadeto
nenápadne zdrhol? “ hrkocem dolu na Lepru &
co. s predsavzatím: „vzpamätaj
sa!“. Jedno dve pivá a pomaly sa vraciam z hibernácie
a Abortion hrajú dobre ako vždy, radosť pozerať túto
chásku. Furt sa mi ale strašne nechce hrať, fakt mrzutý večer.
Nakoniec sa mi ale ako na just hralo perfektne, užil som si to, aj
zvyšok nášho komanda bol spokojný, vďaka za koncert Šaľa
a skvostné jedlo, sory za suchý report, ale nemám rád akcie
keď mám pohotovosť v práci a musím byť ako na špagáte
zabitý na telefóne.
-RadoKAZ-
Ako
plnohodnotne a príjemne tráviť sobotný večer? Ja mám na to
poväčšinou len jeden recept: koncert a stretnutie s kamošmi.
Tak som sa aj ten sobotný večer prekĺzal do Šale na mojom
minivoze, jak Majtuláš – len červená čiapka mi chýbala. Ešte
som cestou v Seredi vyzdvihol tamojšiu osádku, aby sme boli
správna nádielková parta...
V Pekle
už sa nachádzalo zopár osôb (ak nerátam organizátorov)
známejšieho charakteru, ako píšúci a tlčúci kolege Janči,
či borci zo skoromiestnej Aley...
Po
zápalistých debatách rôznych tém a charakterov sa spustila
aj produkcia. Pre mňa prekvapivo začínali budapeštianski hostia
CHAPPA´AI, no narovinu poviem, že ich tvorba ma neoslnila.
V zostave bicie, basa a slečna s krabičkami + vokál
by sa dali narobiť divy, no všetko zabil zvuk – bolo počuť len
kvíliace krabičky a duniacu skreslenú basu... Škoda, bo demo
znie nádejne...
Po nich sa na
pódium postavila trojica z Hurbanova, aka TRANZ a snažili
sa rozprúdiť krv prizerajúcich svojím divokým punkom, ktorý mi
pripadal taký tradičný slovenský zo začiatku 90s so všetkým čo
k tomu patrí – jednoduché songy, mierne nathrashovatelá
gitara, ukričaný vokál. Toto však nepovažujem za ich handicap –
práve naopak, ja som mal tie kapelky rád a ani set TRANZ ma
neurazil, len mal isté rezervy po zvukovej stránke – všetko
znelo tak nemastno-neslano (najmä gitara znela jak bezzubá píla),
čo je možno škoda...
Keď spustili
svoj mlynček chlopaci z ALEA IACTA EST, dúfal som, že zvuk sa
zlepší, no stalo sa len čiastočne – gitary síce pekne rezali
a Atilov škrekot dobre vynikal, no nejak úplne zanikla Tomiho
basa a čiastočne aj Šaňove namakané bicie (aspoň som tešil
oko pozorovaním jeho hry – to neomrzí)... Veľká škoda, bo som
ich počul s lepším zvukom a to bol vždy iný masaker...
Set ďalších
galanťanov DARCHAIC som takmer celý predebatoval s Leprom ,
Liborom a Pipom, ale ani to, čo som počul periférne ma nejak
nelákalo, aby som išiel pozrieť aspoň 1-2 songy. Taký nejaký
metal to bol a ten večer som teda bol naladený mierne
odlišne...
To set
ABORTION (spolu s maďarmi a SMS hlavné ťaháky celej
akcie pre moju osobu) som si vychutnal veliceže dobre. Konečne mal
niekto aj kvalitný zvuk – gitara znela ako gitara, basa brblotala
v tých správnych frekvenciách, do toho skvelo klepotali
Mirove bubony a oba vokilly bolo skvelo počuť – no naparádu.
Keď si k tomu domyslím songy, čo odozneli, ani dnes nemôžem
byť nespokojný. Skrátka, „nová“ podoba Abortion mi kurevsky
reže... Libortion rulezzzz!!!
Čerešničkou
na dortíku sa stali SEDEM SUPRAPHON MINÚT FAMILY STRACHU, čiže
spoločné úsilie noisecorerov Sedem minút strachu s noisovým
duom Supraphon Family. A to bola eštelen nálož – čisté
sonické peklo. Do neidentifikovateľného rachotu dvoch basgitár
a kvíliacich efektov burácali Janove rýchle bicie a občas
z toho chuchvalca vystrelil nejaký Radov výkrik. Došli mi
slová. Moc takýto prejav nechápem, no musím uznať, že tých 11
minút zanechalo dojem aj vo mne (o majiteľovi baru nehovoriac –
ten bolo doslova v piči z toho, čo sa na pódiu
odohrávalo) a myslím, že nabudúce to niekde opäť rád
absolvujem...
Takýto
parádny bol náš „firemný večierok“ DEATH FIST WEBZINU –
plný lomozu, rachotu a revu, ale hlavne pohody a dobrej
nálady...
-Majto C.-
sobota 14. decembra 2013
BOMBANGREPP "Förrådd Av Samhället" 7"EP 2013 (Phobia/Halvfabrikat/Skaven)
Väčšinou ma už podobné veci zo Švédska, dáko ani moc netrápia a ani im už nevenujem toľko pozornosti. občas motyka vystrelí ale len občas. Na týchto ma upozornil Jani, že nech to skúsim. Keď som pozrel na počet songov (9) oproti bežným dvom a fakt, že je to singel, tak som vedel, že to nemôže byť zlé. Veru že ani nie je. Hudba je klasický švédsky crust/d-beat.Tu však do karát hrá fakt, že skladby majú kratšiu minutáž a tak celá nahrávka je pestrejšia. Gitara znie ako oceľová kefa, čo sa práve pokúša zoškriabať z plechu, nadbytočnú hrdzu. To isté by som vedel povedať aj o speve. Má to poriadne nasadenie, energiu a hlavne urkutnú dávku neotesanosti a toho klasického, severského raw soundu.Obal hodený do punkového hábu (kamarát okomentoval obal, že ksicht na ňom je ako postavička z Majora Zemana) texty v rodnom jazyku a v angličtine , písané ako na stroji.Nebudem to už ďalej chváliť, kúpte si to, lebo 9 songov za 10 minút proste nemôže sklamať!
-Lepra-
http://bombangrepp.bandcamp.com/
-Lepra-
http://bombangrepp.bandcamp.com/
pondelok 9. decembra 2013
AUTHOR & PUNISHER "Ursus Americanus" CD 2012 (Seventh Rule Recording)
Multiinštrumentalista Tristian Shoe je autorom a realizátorom projektu Author And Punisher. Tento jeho projekt si získava stále viac fanúšikov v radoch ľudí, počúvajúci metal a jeho odnože. Prečo? AaP je čiste industriálna záležitosť, ale prvky, sound a samotný výsledný efekt znie až moc metalovo. Celý album je prepchatý ultra mastnými zvukmi, pomalým, vleklým s tempom, mohutným basovým kopákom, ktorý poznáme z DUB štýlu. Celé je to ako ťažká kolízia každého štýlu, ktorý produkuje pomalú a ťažkotonážnu muziku, počnúc od doom metalu cez industrial, dub, drone. Dajte dokopy Ministry z obdobia "Filth Pig", hodte tam trocha Sun O)) , vypeckujte to do poriadného strojového zvuku, pridajte trocha Scorn-u a je to.Keď máte doma kvalitné basové repráky, tak susedov musí poraziť aneorizma . Všetko je pravdaže inštrumentálne , len občas sa ozve nejaký rev na doplnenie atmosféry, ale úplne bez textov. Výborná vec na vymazanie mozgu ale skvelá predohra pred samovraždou!
-Lepra-
http://authorandpunisher.bandcamp.com/album/ursus-americanus
-Lepra-
http://authorandpunisher.bandcamp.com/album/ursus-americanus
piatok 6. decembra 2013
UNATTENDED FUNERAL "Demo" kazeta 2013 (Analog Freaks)
Extrémne hardcore
podhubie v Žiline prežíva z veľkej časti vďaka chalanom
okolo bandy Boiling Point. V Unattended Funeral spojili sily
traja z nich, konkrétne Dano, Fokulár a Masskillah, aby
tak spoločne ničili psychiku deštruktívnym a ťažkým hard core
/ power violence tornádom. Okrem rýchlych nakladačiek dostanú
priestor aj pomalé pasáže, ktoré znejú trochu pochmúrne a
melancholicky. Bola by ale si kokotina už len podľa názvu čakať
niečo pekné a príjemne melodické, že? Hutný zvuk, ktorý
mal na starosti Blum z Gattaca vám opráši membrány na reprákoch.
Kazeta so štyrmi skladbami s engliš textami je zabalená v peknom
čiernom obale s minimalistickou grafikou a zlatým UF
logom vpredu. Nahrávka je z jesene minulého roku a vyšla
v náklade 100 kusov, z toho 25 je čiernych, 25 bielych
a 50 priesvitných kaziet. O vydanie sa postarali chalani
sami na svojej značke Analog Freaks, čo je ďalšie plus. Toto je
skutočne veľmi pekne spravené demo a ja som strašne rád, že
sa stále nájdu kapely, ktoré začínajú svoju cestu demo
nahrávkou práve na tomto formáte.
-Jan IP-
http://www.analogfreaks.net/
utorok 3. decembra 2013
F.K.U. "4: Rise Of The Mosh Mongers" CD 2013 (Napalm Records)
Najprv prekvapenie v podobe vydavateľstva, čo som nepochopil a potom pravdaže muzika.Až dobre rátam, tak toto je ich piaty zásek a na rovinu poviem, je najvyzretejší a zvukovo najlepší. Až ste sa ešte nestretli s touto retro thrash chástkou zo Švédska, tak je na čase ich spoznať. Kapela zobrala všetky pozitívne prvky velikánov a je to niečo, ako keby ste dali do jedného mixéra Exodus, Nuclear Assault, Anthrax, posolili to štipkou starej Metallica exkrementom, prihodili dravosť starých D.R.I. a humor S.O.D., pobrali všetky klišé čo vtedy v tomto zlatom veku tohoto štýlu leteli (zombíci,apokalypsa, chemická a nukleárna hrozba) a máte to. Po mega úspechu Municipal Waste, ktorý fungujú na presne rovnakom recepte, sa rozhodli vydavateľstvá, že vytiahnú na svetlo pekla aj túto chástku. Fakt sa to dobre počúva, je to kvalitné, chytľavé a velikáni a bardi tohoto štýlu, ktorý sa trápia od albumu k albumu, pekne hravo a s úsmevom strčia takýto F.K.U. do vačku na jeden šup.Pre mňa absolútne vrchol thrash scény! Dokonca by som si trúfol povedať, že o ždibíček lepší ako povedzme posledný Municipal Waste. Skúste! Vinyl má do konca viac songov ako CD! -)
-Lepra-
http://www.moshoholics.com/
-Lepra-
http://www.moshoholics.com/
sobota 30. novembra 2013
Okthober fest – Starý Smokovec, 15.-16.11.2013 Casa Dolce
Jesenný čas láka do
vysokých tatier nielen turistov a nadšencov vysokohorských
dobrodružstiev. Na jeden víkend sa už 5 rokov po sebe premieňa
Starí Smokovec na hard core centrum vďaka akcii nesúcej názov
Okthober fest.. Všetko je pripravené tak ako sme zvyknutý už
z predošlých ročníkov a jedinou zmenou je, že tento
rok je akcia v novembri. Trochu sa obávam počasia no všetko
nakoniec
RUBANISKO |
vychádza skvele a je dokonca ešte krajšie ako po
minulé roky. Posádku sme rozdelili do dvoch skupín na žiarsku
a zvolenskú. Tá prvá je pod tatrami už niekedy poobede a my
čo sme museli ešte odmakať pár hodín v otrokárňach
prichádzame až podvečer. No nič sme našťastie nezmeškali, dole
sa akurát všetko pripravuje a tak máme v kľude čas
ubytovať sa v útrobách hotela Casa Dolce. Chvíľu po nás
prichádza ďalšia banda z našeho okolia Jakubyskovského
charakteru, ktorý dostávajú izbu hneď vedľa nás a každému
je hneď jasné, že o zábavu núdza nebude haha. Ideme to
omrknúť dole, kde sa pripravuje prvá kapela tohto hlučného
víkendu, Nostalgia. Je to taký celkom slušný melodický hardcore
punk, ktorý nevybočuje z klasických zabehnutých koľají. Je
z toho cítiť nasranosť a mladícku dravosť čo je pre tento
štýl nevyhnutné. Ľudí postupne pribúda, všade je nejaký známi
a stretávam sa tu dokonca s kamošom z vojenských
čias, ktorého som nevidel 13 rokov. Je to veľmi príjemné vidieť
sa po tak dlhej dobe. Zakecávam sa a ani si nevšímam, že
Rúbanisko to už mastí na plné gule. V trojčlennej zostave
sa už pár krát predstavili a tak to už nieje žiadna
novinka. Daša s obráteným slovenským znakom na tričku drhne
basovku o stošesť a spieva jeden nihil song za druhým.
V žalúdku mu najviac leží MariánKO KOTleba a jeho
sympatizanti a pri skladbe, ktorá je venovaná práve jemu
rozhadzuje medzi ľudí letáky s nie príliš
ROXOR |
lichotivým
obsahom. Ako ďalší sa pripravujú Distax. Ich set však celý
prekecám a prichádzam akurát na posledný song. Po nich
nasleduje crust mangel z crow townu Roxor. Tu je to dnes ich
jeden z posledných koncertov pred dlhšou pauzou. Ešte sa len
zvučia a pred nimi je už plno nedočkavcov, nažhavených na
ničivé tornádo. Od prvého úderu cítiť, kto drží žezlo pevne
v rukách. Všetci sú vpredu maximálne natlačený na
roxorákov no a tí veruže nikoho nešetria. Málinko cítiť
že chalani spolu dlhšie nehrali no aj tak je toto pre mňa vrchol
dnešného večera. Matúš reve texty priamo do xichtu rozvášnenému
davu, Turco mláti do bicích ako diabol a spoločne roztáčajú
jeden crust kolovrátok za druhým. Posledné dva – tri songy
vypúšťam a idem sa pripraviť, keďže po vranovčanoch
nastupujeme my s naším hlukovým komandom. Dnes sme tu zas
s našimi kumpánmi Marekom a Jankou Marchinovými. To čo
sa však udialo dole bol náš zatiaľ najväčší prúser.
Zlyhávala technika a veľká vďaka patrí dobrákovi, ktorý
nám hneď na úvod z nepochopiteľných príčin povyťahoval
z predlžováku Radovu hlavu a nejaké Marekove veci.
Taktiež zvukár trochu zazmätkoval a stiahol na mixe volume
a až po mojom napomenutí všetko vrátil späť hehe. Proste
sa to riadne sralo a nemalo to vôbec nič spoločne s hlukom
a našou predstavou poriadneho bordelu. Na izbe to po všetkom
preberáme pri pive, flaške tvrdého a špekoch, vďaka čomu
nám uniká posledná kapela večera, Moonbusters, na čele s
organizátorom Kubom. Ani zďaleka to však pre nás neni koniec
večera a po Casa Dolce sa motáme do skorých ranných hodín.
LP disco afterparty má na starosti kto iný ako Kubo, ktorý
vyrehotaný za gramcami púšťa jeden lepší hit ako druhý.
Tancuje sa, popíja sa, debatuje sa až nás totálne vyčerpanie
bachne do postele.
Tatranská chránená zver |
Ráno sa na počudovanie
budíme všetci celkom v pohode, žiadne ujmi na zdraví ani
otravy alkoholom a tak sa pri raňajkách kuje plán na
tatranský tour. Každý rok chodievame na Zámkovského chatu, kde
som mimochodom minulý rok nedošiel pre pomstu bohov hehe, tak
Monika navrhla Sliezsky dom nech máme trochu zmenu. Je teda
rozhodnuté, rýchlo zisťujeme vlak a balíme pár veci nutných ne
prežitie v horách. Neskôr zisťujeme, že sme zabudli
pribaliť tu najdôležitejšiu vec, pálenku, čo bolo sklamaním
celej tatranskej grindovej výpravy. Cesta hodina a pol nonstop
do kopca poriadne preveruje našu kondíciu. Na slizkom dome
oddychujeme, väčšina skupiny si dáva pár pív, my s Monikou
volíme radšej teplý čaj. Prejdeme sa okolo Velického plesa,
urobíme pár fotiek a schádzame späť do Smokovca. Po cca
hodine a pol už sedíme v svišťa, kde si dáme večeru
(jedlo inak nič extra) a vraciame sa zmorený na miesto činu.
Líham do postele a odpadávam. Budím sa tesne pred začiatkom
prvého interpreta. Dáša von Flaša má moje veľké sympatie
a jeho folk punk ma vždy príjemne pobaví. Tak ako včera
večer, tak aj dnes ostro a bez servítky komentuje „úspech“
ČAD |
banskobystrického fašistu. Sám so svojou španielkou prehadzuje
listy s textami a vyberá niekoľko songov zo svojho
bohatého repertoáru. Po Dášovi to rozbaľujú sväto jurský
drugsfree draci a dračica Čad. Tí mali povodne hrať už
včera, no kvôli Pištovým rodinným záležitostiam to
presunuli na dnes. Čo napísať tu. Všetci čo ich poznáte
viete, že Čad nemôžu zahrať zle. Ja si samozrejme najviac užívam
hru bubeníka Valéra. Sledovať ho za bicími, ktorým dáva
poriadne na frak je pre mňa vždy nesmierny zážitok. Ale
samozrejme aj výkony ostatných dvoch členov, súrodencov
Chrappových sú na maxime. Zahrajú všetky možne songy aké vás
len napadnú a všetci spoločne s nimi hulákajú refrény
ako piče idú do polusu, mercedes značky 666, alebo nejebte mi
život, ja chcem kurva žiť!!!!! Čad končia prídavkom, ktorý je
zaslúžený a rýchlo balia, pretože večer ich čaká
TELEFON |
ešte
jeden koncert v Topoľčanoch. Klobúk dole. Punkerov Bullboxers
vynechávam a dole prichádzam až na rožňovských starých psov
Telefon. A toto je už veru o niečom inom. Ich chytľavý
melodický punk rock strháva totálne všetkých a oni sami sa
hraním nesmierne bavia. Ctib nonstop poskakuje, tancuje a užíva
si skvelú atmosféru. Priznám sa, že ich tvorbu som do teraz nejak
extra nesledoval no po tomto koncerte to jednoznačne musím
napraviť. Toto bol verím že nielen pre mňa suverénny vrchol
celého víkendu. Ďalšími pánmi na holenie sú Rats Get Fat zo
Žiliny. Tento hardcore v modernejšom prevedení na mňa pôsobí
tak 50 na 50. Občas to má dobrý spád a občas to zas spadne
do pre mňa trochu nudných pasáží. Muzikantsky je to kvalitne, no
jednoducho mi tento štýl moc nereže. Žilinčanov striedajú známe
vranovské xichty, konkrétne Turco a Cingy, aby predstavili
svoju novú bandu Concussa. Totálny, zbesilý raw punk, rýchle
delostrelecké
RATS GET FAT |
bicie a jednoduché útočné rifi. Bolo to
poriadne špinavé a hlučne čo tento štýl presne potrebuje.
Kapela sa akurát len pár mesiacov rozbieha, čo málinko aj cítiť,
no verím že ešte pár poctivých skúšok a máme tu náhradu
za Roxor. Posledné dve kapely, Ilúziu a domácich Time Of My
Life pre únavu vynechávame a odchádzame s Monikou do
postele. Ráno si na izbe dávame spoločne raňajky, balíme a okolo
obeda odchádzame smer domov zlatý domov. Celý deň som ešte
nabitý eufóriou a dobrou náladou a až v pondelok v
práci na mňa doľahne daň z prehýreného víkendu. No aj tak
to stálo za to a o rok sme tu zas!!!!! Veľká vďaka
Kubovi a všetkým, ktorý sa podieľali na tejto výbornej
akcii a ja len dúfam že tu zažijeme ešte niekoľko skvelých
ročníkov.
Jan IP
štvrtok 28. novembra 2013
D.R.I. „Violent Pacification“ 7“EP 1984/2010/ (Dirty Rotten / Beer City Records)
Zbožňujem
80-kové veci a zbožňujem túto dobu ich reedícií, keď si
ich všetky môžem zháňať za normálnu cenu pre normálneho fandu
muziky a nie za cenu pre kokota, čo chce mať z nudy prvé
vydanie. Stále je tam tá parádna muzika, čo vtedy a hoci jej
hodnota je pre mňa nevyčísliteľná, nie som ochotný dávať tie
niekoľkociferné sumy do pažerákov nenažraných hyen.
To bol
kuadlhý a kuanegativistický úvod recenzie na kuastaré
a kuadobré ep-ko mojich sprievodcov pubertou D.R.I., ktoré mi
dnes dorazilo a velice sa z neho vytešujem. Z tých
necelých 6 minút rýchlej smršti s nedokonalým zvukom,
kostrbatými songami, ktoré ale už vtedy niesli výrazný rukopis,
ktorý si kapela rokmi budovala a ktorý je pre nich dodnes
špecifickým poznávacím znakom. Uštekaný Brechtov vokál, rýchle
bicie, Spikova jednoduchá gitara a ešte jednoduchšia Joshova
basa. Na Á-čku najdlhší song, ktorý dovtedy vyprodukovali,
titulný „Violent pacification“, ukázal, že chlapci majú aj na
viac ako na rýchly bordeloidný punk, ktorý dovtedy produkovali,
hoci prvá polovica songu je v tom istom duchu, no potom
v refréne pekne spomalia a do konca sa song nesie v peknom
strednom tempe, aby na konci postupným zrýchľovaním došiel
v závere takmer k pôvodnému tempu. Na B-čku sú
našľahané 3 tradičné Imbecilné songy (dnes by boli popísané
ako čistý thrashcorový výplach) – rýchle, zbesilé,
nekompromisné a plné rôznych stopiek. Tohto sa asi nikdy
neobžerem...
-Majto C.-
utorok 26. novembra 2013
THE BORING „Craving For Change“ LP 2012 (kooperácia)
Stalo sa to
ešte na prvom Ffud feste, keď som odchádzal plný dojmov z ich
vystúpenia a domov aj s ich cd-čkami… Vtedy sa stali
mojou obľúbenou bandou z Francúzska a toto je jej druhý
album, pri ktorom mi však chvíľku trvalo, kým sa mi dostal pod
kožu, no odvtedy ho mám v playliste permanentne minimálne raz
týždenne. K parádnemu červenému vinylu ešte navyše
dostanete aj lisované cd (tiež pokrok oproti debutu – tam bolo
len napálené).
Čím je iný
oproti debutu „Lets the captain sink“? Úvodná „Home is where
friends are“ začne tam, kde skončil prvý album, čiže rýchly
90-kový hardcore punk s agresívnym vokálom. No hneď od úvodu
nasledujúcej „Any painkillers for my shoulders?“ sa všetko
zmení, songy sú oveľa melodickejšie a aranže košatejšie,
pričom tá košatosť vypláva na povrch až po opakovanom počúvaní,
hoci ani predtým neboli ich songy omnoho jednoduchšie, len teraz
viac využívajú obe gitary a tie sa striedajú v melodických
výjazdoch, či už v sólach abo doprovodných partoch.
Príjemne ma prekvapili niektoré riffy, ktoré som predtým počul
len u Kritickej Situace („Their reign“, či B-stranu
začínajúca „Future is unwritten but I hate the trend it
takes“), či vyhrávočky v štýle napr. Ignite (napr. „Pump
up the volume“, „The end of history“, ale v podstate
takmer v každom songu sú podobné pasáže), ale najmä
množstvo pomalších pasáží, kde sú hojne využívané
vybrnkávané pasáže. Čo sa mi ešte dosť pozdáva, je zvuk basy
– chvíľami príjemne zvoní vo vyhrávkach, no väčšinu času
mohutne buráca v pozadí pod gitarami. V trošku väčšej
miere využívajú aj vokály gitaráka a basáka, čo skladby
ešte viac spestruje. Mojím najobľúbenejším z tohoto albumu
je tretí diel songu „Braindead“, ktorý začne práve
vybrnkávanou melodickou pasážou, aby sa zmenil v rýchlu
hardcorovinu a ku koncu zas na pomalú pasáž s parádnymi
zborovými vokálmi a peknou vyhrávkou.
13 porcií,
čo musia chutiť. Album vhodný pre všetkých, čo majú radi
rýchly, melodický hardcore.
-Majto C.-
ICH BIN N!NTENDO, LINE GATE, MOBIUS - 23.11.2013 Trenčín, klub Lúč
Po rýchlo
uplynutom sobotnom dni som si večer spomenul, že som chcel mrknúť
do renovovaného Lúča v Trenčíne. Cestou som ešte brnkol
kamošovi, či nemá chuť zúčastniť sa mojej výpravy (resp. či
práve nemá službu v nemocnici), potom už nič nebránilo
v našom odhodlaní stráviť večer v objatí hudby...
V Lúči sme chvíľu obzerali zmeny, čo sa udiali v interiéri
(exteriér ošarpaný ako sme zvyknutí), zvítali sa s týpkami
z Mobius, zakúpili obvyklé drinky (minerálka s citrónom
rules!!!) a po pár chvíľach sa strhla zvukovka.
Prví
začínali MOBIUS (tradičné hodinové meškanie je tiež podľa
starých poriadkov v Lúči) a od začiatku nás zavalili
ťažobou nemilosrdných riffov a pomalých úderov bicích.
Gitarové steny valiace sa ako mohutný kúdol prachu občas
rozčesávali spätné väzby gitary (tentokrát hnanej len cez dva
aparáty) a údery bicích, aby nás svojou monotónnosťou
strhli do víru hluku a pohadzovali nami v priestore.
Páčilo sa mi, že žilinské duo zbytočne nenarúšalo tok hluku
žiadnymi pauzami medzi skladbami a tak všetky tri plynuli
v kuse ako jeden nemilosrdný rev záhuby a zmaru. Dobre sa
mi pri tom rozmýšľalo nad kadečím, ich muzika zo mňa vyháňala
všetko nepotrebné myšlienkové svinstvo. Zhruba po polhodinke
zostalo ticho. Doslova.
MOBIUS |
Potom ma
mierne sklamala hodinová prestávka spôsobená balením jednoho
aparátu a vybaľovaním ďalšieho (všetko akoby zostalo
obalené v mazľavosti predošlých chvíľ), ale napokon sa na
pódiu objavila pre mňa absolútne neznáma bratislavská pätica
LINE GATE v dosť netradičnom zložení (gitara, basa, bicie,
klávesy, cello). Na pódiu sa okrem aparátov objavili aj stoličky
pre všetkých zúčastnených. Po krátkej zvukovke to prišlo.
Ďalšie prívaly inštrumentálnej produkcie v duchu
minimalizmu, kde sa k úvodnej linke klávesov a cella
postupne pridávali ostatné nástroje, až vytvorili dokonalú
zvukovú stenu, z ktorej občas vystrelil ďalší dielik
skladačky, ktorý to celé posunul o kúsok ďalej a po chvíli
ďalší a ďalší... Skrátka, hneď bolo každému jasné, že
to bude niečo bežne nedostupné, no pre mňa príjemné. Post
rocková gitara opakujúca jeden riff počas celého songu,
minimalistické klávesy, cello a basa, do toho prekombinované
(a na môj vkus oproti ostatným nástrojom príliš hlasné) bicie –
zvuky z iného sveta. Len som tam tak sedel a blúdil
labyrintom myšlienok – z chodby do chodby, otváral jedny
uprášené dvere po druhých, v pozadí sa ozývali bicie
olepené stenou gitary a klávesov, z ktorej občas
zabručala basa a tklivo zakvílilo cello – nazeral a skákal
časom i priestorom. Škoda, že nezopakovali prístup
žilinčanov a neodohrali celý set na jeden záťah – tie
pauzy ticha a následne potlesku tých zopár zúčastnených
(ani v tomto sa veľa nezmenilo oproti minulosti – no Trenčín)
ma vždy vytrhli z môjho sveta, no s úvodným tónom
každého ďalšieho songu som sa doň znova vracal... Po príjemne
melancholickej hodine zostalo ticho... Ticho pred búrkou. Doslova.
Nórske trio
ICH BIN N!NTENDO vtrhlo na pódium, rozostavalo aparáty, vytiahlo
nástroje a po krátkom ladení do nás spustili svoju produkciu
a to teda bola búrka. Noise rock v tom najzbesilejšom
prevedení, aké si dokážete predstaviť. Improvizácia,
improvizácia a improvizácia. Občas to síce znelo, že
skladba má nejakú stavbu, no absolútne sa rozchádzajúce linky
jednotlivých nástrojov ten dojem hneď zmietli. Absolútne
intenzívne vyhladenie, až tak intenzívne, že basák urval strunu
a odohral kus setu bez nej. Potom začal skladbu sám bubeník
hrajúc nejaký prapodivný rytmus, načo sa pridal gitarák, vidiac,
že basák mení chýbajúci drôt, aby sa ten po doplnení zapojil
tiež do hádky nástrojov svojím dielom, no po chvíli zas ďalšia
struna nehybne visela z krku jeho nástroja, tak sa už
neobťažoval výmenou a zbytok setu odohral na troch, pričom
v tom prívale lomozu a revu to aj tak nebolo počuť –
dokonca ju použil na vylúdenie disharmonického škripotu, keď sa
ju snažil vytrhnúť z kobylky popod ostatné struny. Strhujúci
výstup – na chvíľu som aj zabudol, ako som tam len niekoľko
momentov predtým plával na vlnách melanchólie a pohody.
Tento set ma vrátil opäť na zem. A krátka debata s gitarákom
a bubeníkom (+ samozrejmá kúpa platne) ma vrátila aj na
upršanú trenčiansku ulicu....
Cesta
domov bola bez tragédií a nehôd. Vo svetle prežitého bola
dokonca úplne všedná a zaznamenania nehodná... Doslova.
-Majto C.-
foto: Majto
C.
pondelok 25. novembra 2013
AGENTS OF ABHORRENCE "Relief" 12"LP (Psychocontrol/625 Thrash)
AAA boha tam. po dlhšom čase, zase poriadna grindcore nahrávka! Človek pozerá na obal a myslí si všetko možné, len to nie, že to bude grindcore. Potom mrkne na vydavateľstvá a je jasné. Austrálsky A.O.A. hrajú, klasický, energický grindcore, ktorý ale nastavili, vďaka zvuku, na taký smer, aby vám to pripomínalo, staré spráchnivelé nahrávky zo začiatku 90tych rokov. Špeciálne sound gitary je, ako keby ste počúvali Unseen Terror. Nechcem tým povedať, že zvuk nejak trpí, naopak, po toľkých sterilne,digitálne, znejúcich severských grindcore kapelách, je tu konečne niekto, kto to skúsil zase trocha ináč. Paráda. Krátke výbušné songy,je ich sedemnásť, urevaný vokál, energia na rozdávanie, old schoolový zvuk. Proste presne takto to má vyzerať, keď sa povie slovo grindcore. Ja so nad mieru spokojný s touto nahrávkou. LP zoženete na koncertoch, alebo u Psychocontrol Rec. a vyšla aj CD verzia, takže CDfetišisti, nefňukajte a pustite si to!
-Lepra-
Facebook
-Lepra-
nedeľa 17. novembra 2013
LAHAR „Až přijde čas“ jednostranné 12“EP 2012 (Doomentia Records)
Viem, že je
to už viac ako rok od času, kedy tento materiál uzrel svetlo
sveta, no využijem medzeru v miestnom obsahu a doplním
sem svoje pocity z neho.
Je jasné, že
ako prvé musí každého zaujať hneď obal, ale aj grafické
spracovanie celkovo. Parádny motív (opäť z rúk A. Bouzikova
– autora posledných skvelých obalov Lahar), ktorý dokonalo sedí
k atmosfére nahrávky. Obrázok na druhej strane platne aspoň
čiastočne kompenzuje sklamanie z toho, že je materiál
krátky.
A obsah?
Apokalypsa a temnota. Brutálny námrd od samotného začiatku
až do konca. Myslím, že toto je najbrutálnejší matroš, aký
Lahar doteraz vydali. Síce ma pri prvom počutí sklamalo, že mu
chýbal moment prekvapenia, ako to bolo doteraz při každom novom
materiále, no s pribúdajúcim časom som si tohto dojmu
prestal všímať. „Umění strachu“ prinieslo väčší ponor do
thrashmetalového sveta, s čím prišli košatejšie aranže
a dlhšie songy. Na „Až přijde čas“ sa táto cesta len
potvrdila. Hneď po krátkom intre nastúpi drviace tempo
a nekompromisné rezanie gitár, do toho šialený Banánov
vreskot, aby to nebolo málo, bicie sa tradične miestami zvrhnú do
grindových klepaníc – „Krev“ strieka všade a zapáli
„Oheň“ v duši staromilcov a vynárajú sa spomienky
na nekompromisné albumy typu „Extreme aggression“ či „Tapping
the vein“. Tento song mi v mysli uviazol asi najviac, bo som
sa už viackrát pristihol, že si pobrukujem refrén „...než
shořím v ohni, tak bych si přál nestratit svou cestu a nejít
po ní sám...“, pričom nie je extra výrazný a hudobne je tu na
tom oveľa lepšie napr. posledný „Déšť“, no ten refrén ma
skrátka zdrapil za štetiny na ksichte a nepustil. „Mráz“
to sú 3 minúty drvenia v duchu najrýchlejších songov
Slayer, vrátane spomalenej strednej pasáže zakončenej krátkym
melodickým sóličkom už opäť v svižnom tempe. Spomínaný
posledný song má netradičný úvodný motív s pekne sekanými
gitarami a rýchlou salvou kopákov, aby sa vzápätí zvrhol na
masakrálne drvenie ako na zbytku materiálu, no aj v tomto
tempe sa ozve po refrénoch parádna vyhrávka, čo mi vždy vyvolá
mrazenie na chrbte – viac takýchto pasáží a album by
prekonal aj svojho predchodcu. Možno to príde s tým novým,
ktorý som zatiaľ nepočul, no už teraz som naň nažhavený, bo
naživo z neho zneli nejaké ukážky a nebolo to teda
vôbec žiadne poľavenie intenzity....
-Majto C.-
utorok 12. novembra 2013
AORTA / SCALP „Split“ CD 2012 (Brandeys City Records)
Graficky
pekne spracovaný digipack je prvé, čo na tomto cd-čku zaujme na
prvý pohľad. Na svedomí ho má spevák z kapelky Scalp
a vážne sa s tým pohral. Grafika je síce jednotná pre
obe kapely, no každá má svoju vlastnú polovicu obalu súvisiacu
s ich názvom a kapelou + samozrejme aj svoj vlastný
booklet s textami. Poklona hneď za to prevedenie.
Zvuk majú
obe kapely skvelý a hoci každá nahrávala v inom štúdiu,
aj zvukovo znejú dosť podobne, čo nie je na závadu.
Ako prví sa
predvedú AORTA z Brandýsu nad Labem, keď po intre na vás
vyletí príjemne nazvučená basa a vzápätí sa strhne
rýchly, jednoduchý, mierne melodický, česky spievaný
punk-hardcore. O čom pojednáva song „Splň si svúj sen“
napovedá už názov. Aj ďalšie dva sa nesú v podobnom
tematickom duchu, čiže ide o tématiku hľadania si vlastnej
cesty životom a vyhýbania sa stresu zo stereotypu. Aj
ďalšie songy sa nesú v podobnom duchu ako prvý – rýchlo
a svižne presvištia okolo (hoci posledný „Ve spěchu“
začne miernejším tempom, no po krátkom úvode sa tiež zvrhne na
nemilosrdnú sypačku, no ku koncu zas zvolní) a zanechajú
príjemný dojem.
To SCALP
z Liberca do nás režú hneď bez prípravy už od samotného
začiatku „Como un perro“. Rovnako ako spoločníci v úvode,
aj Scalp mastia rýchly punk-hardcore s thrashovou gitarou
a mierne drsnejším vokálom, no oveľa prepracovanejší
a melodickejší. Strieda sa tu množstvo skvelých nápadov,
napr. song „Rudý dobytčáky“ začne vyhrávkou ako od
kanadskej divočiny White Lung (ale celkovo je v ňom dosť
melodických gitár), tretia „Nic než zákon“ mi zas riffom
pripomína dávnu nahrávku „Svet žaluje“ od Davovky, v „Bulvar
nation“ zas miestami prebleskuje basová linka... Skrátka je tu
toho na počúvanie dostatok. A textovo to tiež nie je len
nejaká vata. Aj po tejto stránke je to na úrovni a dosť
osobité - treba počuť.
A počul
som teda už niekoľkokrát a priznávam, že Scalp ma sice
zaujali viac a ich časť počúvam častejšie, no obe bandy
znejú zaujímavo.
Výborné
splitko predstavujúce novú krv na scéne a ukazujúce, že aj
DIY vydané cd môže vyzerať profesionálne a zaujímavo.
-Majto C.-
Aorta:
http://bandzone.cz/aorta
Scalp:
http://bandzone.cz/scalp